Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 17 lut 2011, 9:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
Pewnie yto szofer który zna się na autach z opowieści między kolegami
Pewnie To Ty znasz się na samochodach z opowieści kolegów z piaskownicy :lol: . Wolę być szoferem bo to lubię robić :D niż siedzieć w kanale.
Cytuj:
Kolego szukaj przyczynyt z ytyłu na osi ciągnacej cukierki
Ty jako uznany fachowiec serwisant nie znasz słownictwa w mechanice :?: Cukierki opowiadasz to takie rzeczy możesz opowiadać swoim kolesiom z piaskownicy. Dla mnie to jest drążek reakcyjny a dla ciebie cukierek :lol:
Nie wspomnę o twojej ortografii, najpierw naucz się pisać a potem udzielaj się na forum


Sory za OT w temacie :]

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 17 lut 2011, 12:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Kolego MAN on już sie nie udziela na forum :D Dał sobie spokój

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 17 lut 2011, 20:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 maja 2007, 17:56
Posty: 576
GG: 2738622
Samochód: MAN
Lokalizacja: małopolska rudawa

byłem na serwisie. zrobili diagnostyke i rozłożyli ręce.też są bladzi w tym temacie. wymienie jeszcze sworznie na zwrotnicach chociarz żadnych uszkodzen nie zauwarzyłem

_________________
Boże chroń nas przed diabłami,oznaczonymi zielonymi mundurami!


Post Wysłano: 17 lut 2011, 22:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

Moze to banalne ,ale warto sprawdzic olej w mostach .Nie z doswiadczenia.....ale skojarzenia,jakis czas temu byl temat w sprawie szarpania auta podczas jazdy, okazalo sie ze skrzynia dostala sporo wody i po rozgrzaniu skrzynia trzesla calym autem.
Coprawda skrzynia to nie most ,ale tez mechanizm zanurzony w oleju .


Post Wysłano: 19 lut 2011, 19:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 mar 2008, 20:59
Posty: 165
GG: 0

Kilka pytań
1. Ciśnienie w oponach sprawdziłeś?
2.Zmieniałeś opony(nowe) na osi napędowej?
3.Sierżant sprawdzony?
4.Czy problem o ktorym piszesz zaczął sie u ciebie,czy kupiłeś już takie auto?
5.Siodło sprawdzone?
Nie wymieniaj sworzni na zwrotnicach skoro nie ma luzu.Podnieś na lewarkach przód i przesmaruj porządnie.


Post Wysłano: 19 lut 2011, 23:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 maja 2007, 17:56
Posty: 576
GG: 2738622
Samochód: MAN
Lokalizacja: małopolska rudawa

kolego ciśnienie sprawdzone
opony zmienione
sierżant ok
siodło nie ma nic do tego bo bez naczepy jest identyko
auto się podziało tak u mojego kierowcy
zwrotnice po podniesieniu chodzą lekko ale objawy dziwne bo przy jeżdzie po łuku kierownica nie odbija sama

_________________
Boże chroń nas przed diabłami,oznaczonymi zielonymi mundurami!


Post Wysłano: 19 lut 2011, 23:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 lut 2009, 23:24
Posty: 123
GG: 0
Samochód: renault

Hm ! z tego co piszesz w ostatnim poście to na mój rozum albo coś z osią tzn. z wyprzedzeniem sworznia zwrotnicy albo z przekladnią choć bardziej stawiałbym na oś. Może masz w okolicy stację diagnostyczną która sprawdzi geometrię.


Post Wysłano: 20 lut 2011, 12:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 maja 2007, 17:56
Posty: 576
GG: 2738622
Samochód: MAN
Lokalizacja: małopolska rudawa

był na geometri i wszystko w porządku. był w serwisie i nic nie stwierdzili. oddam go teraz na serwis do czeladzi i zobaczymy co wygrzebią

_________________
Boże chroń nas przed diabłami,oznaczonymi zielonymi mundurami!


Post Wysłano: 20 lut 2011, 16:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

Sprawdzales zwrotnice pod obciazeniem ?
Napisales ,ze podniesione auto skreca luzno.Lecz sytuacja moze sie zmieniac pod obciazeniem .Jak jeszcze tego nie zrobiles to moze warto postawic auto na "padach" skretnych ( nie wiem jak to sie dokladnie nazywa ),jakich uzywa sie do ustawiania zbieznosci.
(chociaz pisales ,ze zbieznosc byla ustawiana ,wiec zwroconoby uwage na wszelkie zblokowania )


Post Wysłano: 21 lut 2011, 17:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

Dzisiaj wjechala na stol przekladnia kierownicza ,nie mialem okazji jej naprawiac ,ale przy okazji poczytalem literature i zaciagnalem wiedzy od bardziej doswiadczonych w tym temacie ludzi .

Pytalem wczesniej czy ustawiles przekladnie w odpowiednim polozeniu przed zamontowaniem, to jedno ,ale czy podczas regeneracji sprawdziles luzy pomiedzy tlokiem a dzwignia?
W polozeniu centralnym ,kola na wprost , nie powinien byc odczuwalny luz na wejsciu drazka z kierownicy , mniejwiecej na kacie 45´ w kazda strone powinien byc sztywno "spiety" z przekladnia . Luz powinien wzrosnac jak przekroczysz zazebienie w polozeniu centralnym .
Przekladnia ktora mialem okazje podejrzec dzisiaj wlasnie miala taki sam luz w calym zakresie polozen i nadaje sie do wymiany.Przynajmniej przekladnia glowna .

Nie mialem okazji przejechac sie autem przed sciagnieciem przekladni ,ale objawy idealnie pasuja do Twoich symptomow....
Pojazdu nie mozna prowadzic puszczajac kierownice na wprost,zaczyna "myszkowac" lewo- prawo,jazda na wprost jest mozliwa tylko trzymajac kierownice i czesto korygujac tor jazdy.

Jak jeszcze nie sprawdziles tego luzu to moze warto .

W starszych modelach przekladni byla sruba do ustawiania tego luzu ,ale z tego co wypytalem to w generacji TGA zadnej regulacji nie ma ,tylko wymiana wytartej przekladni .
Szybsze wytarcie tego zazebienia moze byc spowodowane jazda po dziurawych drogach ,lub jazda na uszkodzonych amortyzatorach ,to bardzo skraca zywotnosc przekladni.
( szczegolnie w samochodach 4 osiowych ,gdzie kat natarcia drazka z przekladni do kola jest znacznie wiekszy ).


Post Wysłano: 21 lut 2011, 22:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 maja 2007, 17:56
Posty: 576
GG: 2738622
Samochód: MAN
Lokalizacja: małopolska rudawa

dzięki za fachową odpowiedz. mana już oddałem do serwisu. sprawdzają wszystko po kolei. zobaczymy co powiedza

_________________
Boże chroń nas przed diabłami,oznaczonymi zielonymi mundurami!


Post Wysłano: 23 lut 2011, 16:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 sty 2011, 17:48
Posty: 22
GG: 0

miałem taki sam problem w tga koncowki luzy itd.wszysto sprawdzone auto dalej myszkowalo okazalo sie kolumna kierownicza luzow niby nie miala a jednak po regen. auto jak po sznurku!


Post Wysłano: 23 lut 2011, 17:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 maja 2007, 17:56
Posty: 576
GG: 2738622
Samochód: MAN
Lokalizacja: małopolska rudawa

koledzy temat rozwiązany. zwrotnice po remoncie czyli sworznie i łożyska. i jazda jak nowym autkiem. zamykam ten temat

_________________
Boże chroń nas przed diabłami,oznaczonymi zielonymi mundurami!


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: