Offline
Użytkownik
Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik
Zawor ECAM ze zintegrowanym kartridzem osuszacza jako tako jest wymienny z innymi wersjami/numerami w obrebie MANa.Bardziej roznice moga wystapic w oprogramowaniu/parametrach cisnien ktore sa wgrane do ECAM ( wiekszosc jest podobna ) .Wkladajac inny ECAM trzeba go zaprogramowac do konkretnego auta ,czyli odpowiedni program i numer ECAMu musi sie zgadzac z numerem w systemie pojazdu ,jak jest inny to programowanie to zmieni .Bez ManCata sie nie obejdzie.
Wiekszosc komponentow mozna programowac od tego samego numeru wzwyz ,MAN nie przewiduje wymiany podzespolu na starszy o wczesniejszym numerze ( sa pojedyncze przypadki ale to rzadkosc).
Jest to pogmatwane .Jako tako urzadzenie moze byc to samo ,ale sam numer moze sprawiac problemy w kwestii programowania.
Jak chcesz byc pewien to zadzwon do ASO ,podaj numer ECAM i sprawdza jakie numery moga byc zamiennikami do Twojego konkretnego pojazdu.Jest to procedura dotyczaca wiekszosci komponentow ,nie tylko ECAMu.
Jak juz inwestowac w naprawe ,to zainwestowac w wymiane ECAMu na zwykly zawor czterodrozny z zewnetrznymi czujnikami cisnienia,osobny osuszacz i programowanie pojazdu .Zaoszczedzimy na pozniejszych awariach ECAMu i nie bedziemy mieli kokpitu zawalonego informacjami bledow z tego felernego urzadzenia ( takie moje zdanie ) , pomimo prawidlowej pracy systemu powietrza.