Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 22 lut 2011, 20:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 paź 2007, 21:41
Posty: 154
GG: 0
Samochód: Volvo S80 2.5D
Lokalizacja: Piła

Ja akurat świeżynka po zdaniu CE, opiszę jak to było u mnie z tą 'fajką' ;)
pierwsza jazda z przyczepą, (man 12-163 + przyczepa tandem, jakaś stara taka)
jazda na plac, w międzyczasie instruktor opowiada co i jak, zajeżdżamy, tłumaczy co i jak, pokazuje dwa razy, drugi raz mu za bardzo nie wyszło :mrgreen: ale chciał szybko :P wsiadłem.. mały stres a jednocześnie radość że ja w aucie z przyczepą :U no to cofamy, pierwszy raz, pomalutku, na półsprzęgle, korzystając z rad instruktora no i ... udało się 8) instruktor trochę w szoku, no ale :mrgreen:
a oto cała tajemnica: cofam, patrze w prawe lusterko i przez tylną szybę. przyczepa jest w połowie tyczki która zaczyna łuk, (nie wiem czy jest zrozumiałe :| ) łapie kierownicę u góry, cały czas jadę, kierownica w lewo do brzucha, i znowu na wprost. Przyczepa idzie ładnie zgięta, potem tylko w prawo, żeby auto poszło, no i cała filozofia. :wink:
Nie wiem czy mój text jest w pełni zrozumiały ale się starałem :P

_________________
B, B+E, C, C+E: W 11 miesięcy i starczy ;)
VOLVO FH440 E5 Globetrotter + Kogel maxx


Post Wysłano: 22 lut 2011, 20:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 sty 2011, 18:18
Posty: 260
GG: 0

Cytuj:
łowie tyczki która zaczyna łuk, (nie wiem czy jest zrozumiałe :| ) łapie kierownicę u góry, cały czas jadę, kierownica w lewo do brzucha, i znowu na wprost. Przyczepa idzie ładnie zgięta, potem tylko w prawo, żeby auto poszło, no i cała filozofia. :wink:
A na koniec szczyptę soli i mocno zamieszać...

_________________
Recykling 1 tony papieru pozwala oszczędzić 17 drzew, 26 500 litrów wody, od 2,3 m3 miejsca na składowisku śmieci, 320 litrów ropy, 24kg zanieczyszczeń odprowadzanych do atmosfery, 4200 kWh energii- jest to wystarczająca ilość energii, aby zasilić nią przeciętny dom przez 6 miesięcy !


Post Wysłano: 22 lut 2011, 20:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 wrz 2010, 11:55
Posty: 3324
Lokalizacja: eu

Podobno ten sposób działa potem przez całe życie, i da się tak pod każdą rampę podjechać tyłem.


Post Wysłano: 23 lut 2011, 14:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 lis 2006, 11:15
Posty: 51
Lokalizacja: Skarżysko Kamienna

Gorzej jak auto jest bez tylnej szyby :roll:


Post Wysłano: 23 lut 2011, 15:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2006, 19:31
Posty: 764
Samochód: Volvo FH 440
Lokalizacja: Meszna

Cytuj:
pierwsza jazda z przyczepą,
Bajki piszesz, w Hard Trucku nie ma tandemów. :(


Post Wysłano: 18 mar 2011, 23:01
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 mar 2011, 20:54
Posty: 55
GG: 0
Samochód: Volvo

Zapisując się do szkoły jazdy warto najpierw poszperać nad opinią na jej temat, instruktor ma obowiązek przebywać z kursantem, jeśli nie w środku pojazdu to na zewnątrz na placu doglądając szkoloną osobę, pokazując mu technikę jazdy danym pojazdem jak i dając wskazówki jak wykonać dany manewr. Oczywiście jeśli ktoś się stresuje przy instruktorze może poprosić go aby wyszedł z kabiny i z zewnątrz doglądał nasze poczynania, ale należy pamiętać że na egzaminie jest się narażonym na znacznie większy stres.

Należy się trzymać zasady że szkoła jazdy to szkoła a nie wypożyczalnia samochodów i tam przyszli kierowcy mają się uczyć pod okiem doświadczonych instruktorów, a nie sami dochodzić co i jak :).

Co do łuku, uważam że na C+E wraz z garażem tyłem jest to najtrudniejszy manewr oczywiście jeśli chodzi o cofanie, ale jeśli się go opanuje to reszta manewrów nie powinna sprawiać większych trudności :).

Pozdrawiam.


Post Wysłano: 18 mar 2011, 23:08
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

podstawą jednak jest opanowanie łuku, bo parkowanie prostopadłe przodem i tyłem to w zasadzie też łuk, więc u mnie kolejność cofania jest taka:
1. jazda po prostej,
2. jazda po prostej ze zmianą pasa,
3. jazda po łuku, ale tylko do jego połowy, aby opanować prostowanie zespołu pojazdów,
4. potem dodajemy łamanie zespołu, czyli łuk od samego początku,
5. parkowanie prostopadłe tyłem (garaż tyłem),
6. garaż przodem i garaż skośny przodem to już tylko formalność.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 19 mar 2011, 16:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 cze 2010, 19:03
Posty: 352
GG: 7049820

Powinien być punkt cofanie pod rampę na egzaminie :)

_________________
W internecie jest wielu oszustów, przelej mi 10 zł, a powiem Ci jak ich uniknąć.


Post Wysłano: 19 mar 2011, 16:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 mar 2011, 20:54
Posty: 55
GG: 0
Samochód: Volvo

Tak, a jak ktoś jeździ wywrotką to kiprowanie ? :), takie rzeczy uczy się już po zdaniu egzaminu :)

Pozdrawiam.


Post Wysłano: 19 mar 2011, 17:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 maja 2010, 15:25
Posty: 42
GG: 1226721
Samochód: Man TGX 440
Lokalizacja: Katowice

Cytuj:
Powinien być punkt cofanie pod rampę na egzaminie :)
Jestem ciekaw jak by wyglądała ta naczepa/przyczepa po paru egzaminach :lol:

_________________
B
C
C+E
KW,KK


Post Wysłano: 20 mar 2011, 22:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 paź 2007, 21:41
Posty: 154
GG: 0
Samochód: Volvo S80 2.5D
Lokalizacja: Piła

Koledzy jeżeli nie wierzą to macie problem, ja tak robiłem żeby zdać, jakoś wiele ta nauka się nie przydaje w życiu codziennym. Ucząc się, uczyłem się głownie pod to, ażeby zdać. Pisząc o hard tracku masz chyba siebie na myśli, nie wiesz że są mody do tej gry? :lol:
Przez niecały rok zrobiłem B, C, CE, nie że się chwalę, bo nie mam takiego zamiaru, ale nie pier***cie bzdur jakbym pisał nie mając nawet B. Kolega zadał pytanie- odpowiedziałem jak ja robiłem i jak działało.
Może moje praktyki są według was jakieś nie teges, ale wszystko zdałem za pierwszym razem. A zamieszać kolego to sobie możesz wiesz gdzie ;)

_________________
B, B+E, C, C+E: W 11 miesięcy i starczy ;)
VOLVO FH440 E5 Globetrotter + Kogel maxx


Post Wysłano: 20 mar 2011, 22:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 mar 2011, 20:54
Posty: 55
GG: 0
Samochód: Volvo

A mnie ta tylna szybka zastanawia ;), sorki ale wszelkie metody uczenia na tyczki itp są totalną porażką, dlatego nasze szkoły jazdy nie potrafią dobrze przygotować przyszłych kierowców.. osoba która sama "załapie" jak dobrze zrobić np. łuk (choć by to trwało 10h czy więcej) będzie lepszym kierowcą na starcie niż ta która szybciej załapie ucząc się na "tyczki", już nie wspomnę o tylnej szybce ;).

Pozdrawiam.


Post Wysłano: 20 mar 2011, 23:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 paź 2010, 19:09
Posty: 274
Samochód: Volvo FH13
Lokalizacja: GPU

No to ja mam kryzys :!: :/
Wydawało mi się, ze cofanie po łuku idzie mi dobrze a tu instruktor poustawiał pachołki na swoje miejsce i ... dupa .
Wyjezdziłem 13 - 14 godzin, wiem w którą stronę kręcić, przyczepą mieszczę się w obrysie ( choć jak poprzednio uciekała do wewnątrz łuku, teraz lubi uciekać po zewnętrznej ) ale problem w tym, ze na początku prostowania zestawu, gdy wyjezdzam z łuku, to lewym, przednim obrysem auta trącam słupek :?:

_________________
... Tłok w cylinder jebut ! I maszyna idut !


Post Wysłano: 20 mar 2011, 23:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 mar 2011, 20:54
Posty: 55
GG: 0
Samochód: Volvo

W końcu dojdziesz do wprawy, na łuku ważne jest aby za bardzo nie kręcić kierownicą i uważnie obserwować co się dzieje z naczepą, najtrudniejszy jest ten początek cofania, a później jest moment gdzie łuk staje się troszkę szerszy i robi się miejsce do prostowania zestawu i chodzi o to aby do tego miejsca dojechać :)

Pozdrawiam.


Post Wysłano: 21 mar 2011, 10:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 paź 2007, 21:41
Posty: 154
GG: 0
Samochód: Volvo S80 2.5D
Lokalizacja: Piła

Tak jak kolega wyżej mówi, tylna szyba to nie jest dobre rozwiązanie bo wiadomo że później się nie sprawdzi :wink: oczywiście nie cofałem tylko na tylną szybę, lusterka są od tego a że chciałem się nauczyć również cofać porządnie, więc lusterko było również przydatne, a szyba to tak dla kontroli :]
Teraz manewruje zestawem z naczepą i idzie, więc tak źle się nie nauczyłem :> a łamiąc się pod kątem 90st. w prawo, w lusterku mało co widać, a wiadomo że tam tylnej szyby nie ma więc trzeba sobie radzić :)

_________________
B, B+E, C, C+E: W 11 miesięcy i starczy ;)
VOLVO FH440 E5 Globetrotter + Kogel maxx


Post Wysłano: 22 mar 2011, 19:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2006, 19:31
Posty: 764
Samochód: Volvo FH 440
Lokalizacja: Meszna

Cytuj:
Pisząc o hard tracku masz chyba siebie na myśli, nie wiesz że są mody do tej gry? :lol:

Cytuj:
A zamieszać kolego to sobie możesz wiesz gdzie ;)
Mów sobie co chcesz, w pierdoły o cofaniu na obroty kierownicą i tyczki byłem skłonny uwierzyć jeszcze przy kategorii B, bo nasłuchałem się tego sporo od znajomych, ale przy CE!? Przede wszystkim ta kategoria wymaga już trochę większego namachania się kierownicą. Dla mnie uczenie w ten sposób na jakąkolwiek kategorię jest karygodne.


Post Wysłano: 22 mar 2011, 20:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 gru 2007, 21:50
Posty: 317
GG: 4628636
Lokalizacja: Warszowice

Cytuj:
Cytuj:
Powinien być punkt cofanie pod rampę na egzaminie :)
Jestem ciekaw jak by wyglądała ta naczepa/przyczepa po paru egzaminach :lol:
na pewno byłaby bez burty,(bo drogie)a o światłach nie wspomne...

_________________
Powyższy post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podania przyczyny.


Post Wysłano: 24 mar 2011, 23:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 lip 2007, 15:52
Posty: 223
GG: 0
Samochód: Rudy 102
Lokalizacja: Jelcz-Laskowice

Cytuj:
Cytuj:
łowie tyczki która zaczyna łuk, (nie wiem czy jest zrozumiałe :| ) łapie kierownicę u góry, cały czas jadę, kierownica w lewo do brzucha, i znowu na wprost. Przyczepa idzie ładnie zgięta, potem tylko w prawo, żeby auto poszło, no i cała filozofia. :wink:
A na koniec szczyptę soli i mocno zamieszać...
To po zdanym egzaminie swierzy kierowcy powinni dostawać w prezencie tyczki... Aby umieć cofać po łuku po egzaminie...

_________________
[B+E] [C] [C+E]


Post Wysłano: 25 mar 2011, 8:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

najprostszy sposób na łuk (i nie tylko) to metoda trzech dziewiątek.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 25 mar 2011, 10:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 paź 2006, 21:10
Posty: 202
GG: 8460279
Samochód: 1848
Lokalizacja: Kątownia obok narzędziowni

Cytuj:
To po zdanym egzaminie swierzy kierowcy powinni dostawać w prezencie tyczki... Aby umieć cofać po łuku po egzaminie...
Tak doświadczony kierowca jak Ty powinien dostać słownik języka polskiego... Aby swoje dobre rady przekazywać zgodnie z zasadami pisowni języka polskiego.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: