Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 09 mar 2011, 22:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Cytuj:
Kolego serwisantMB po chu.... zaczynać temat jak nie masz pojęcia o co chodzi, nie można ciąć ramy w połowie i jest to pierd... od początku tematu bo nikt tego nie przejdzie. Masz swoje tematy w MB nie konieczne trafne ale niech będzie. Następna sprawa Kolego od kraza jak już przeciąłeś auto na pół to przelicz 1000 kg na 500 zł i wyjdzie Ci cena aktualna auta. Może i można poskładać rame tak samo jak można było wsadzić 20 osób do t4 ale co na to ITD?
Zrobić można wszystko tylko nie wszystko można zrobić legalnie :)

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 10 mar 2011, 17:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2009, 18:38
Posty: 163
GG: 0
Samochód: MB CL600 :)
Lokalizacja: EPA

Obrazek
Obrazek

Można ? Można wystarczy tylko chcieć nie ma takiej opcji że to się złamie.
Prędzej się HDS złamie niż ta rama.
Na tą ramę przyjdzie jeszcze rama od HDSa wszystko się przykręci pospawa to dodatkowo się jeszcze wzmocnij

_________________
Poszerzanie felg PRV!
http://www.motocentrum-lodz.pl
Nasza "mała" Perełka Krazik 255B:
viewtopic.php?f=5&t=29984&st=0&sk=t&sd=a


Post Wysłano: 23 mar 2011, 17:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2009, 18:38
Posty: 163
GG: 0
Samochód: MB CL600 :)
Lokalizacja: EPA

Przepraszam że post pod postem

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Dla Tych co mówili " Nie da się "

_________________
Poszerzanie felg PRV!
http://www.motocentrum-lodz.pl
Nasza "mała" Perełka Krazik 255B:
viewtopic.php?f=5&t=29984&st=0&sk=t&sd=a


Post Wysłano: 23 mar 2011, 20:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

Co się ma nie dać, prosta robota, tylko ciekawe jak do tego diagnosta podejdzie.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Post Wysłano: 23 mar 2011, 20:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2009, 18:38
Posty: 163
GG: 0
Samochód: MB CL600 :)
Lokalizacja: EPA

Od środka będą bańki, banieczki, przwodziki, podpory do wałów, wspornik poprzeczny i różne rzeczy od HDSa.
Więc raczej nic nie będzie widać :D

_________________
Poszerzanie felg PRV!
http://www.motocentrum-lodz.pl
Nasza "mała" Perełka Krazik 255B:
viewtopic.php?f=5&t=29984&st=0&sk=t&sd=a


Post Wysłano: 23 mar 2011, 21:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 paź 2009, 19:00
Posty: 277
GG: 9151637
Samochód: MOBILNE SERWISY
Lokalizacja: KATOWICE

No Kolego nie wierzyłem że ktoś się tego podejmie. Daj znać za jakiś czas co się dzieje z tą ramą i jak przeszedłeś wszystko bo teraz zostaje UDT i przegląd na zabudowę hds i tu może być problem ale powodzenia. Pozdrawiam

_________________
MOBILNE SERWISY SAMOCHODOWE NATYCHMIASTOWE WYJAZDY NOWA STRONA : http://WWW.LEKRE.PL
Filmy z mobilnego serwisu:
https://www.youtube.com/watch?v=SiZi54F ... el&list=UL
NAPRAWY INSTALACJI ELEKTRYCZNYCH KOMPUTEROWA DIAGNOSTYKA
REGENERACJA ZAWORÓW APM (EL1100) ECAM APS


Post Wysłano: 23 mar 2011, 22:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2009, 18:38
Posty: 163
GG: 0
Samochód: MB CL600 :)
Lokalizacja: EPA

Cytuj:
No Kolego nie wierzyłem że ktoś się tego podejmie. Daj znać za jakiś czas co się dzieje z tą ramą i jak przeszedłeś wszystko bo teraz zostaje UDT i przegląd na zabudowę hds i tu może być problem ale powodzenia. Pozdrawiam
To ja wraz ze Sławkiem robiłem.
do UDT to jeszcze daleko,teraz to trzeba zrobić tak:
- Hamowanie wszystkie 6 kół
- Ogólne prace ( trzeba skrzynie roździelczą poskładać, uszczelniacze powymieniać itp. )
- Wyciągarka
- Wyspawać zabudowę
- Poskładać silnik ( narazie jest w częściach pierwszych )
- Zainstalować 2 podpory wałów ( seryjnie nie ma ich )
- Ogarnąć kabelkologię
i tak dalej i tak dalej

_________________
Poszerzanie felg PRV!
http://www.motocentrum-lodz.pl
Nasza "mała" Perełka Krazik 255B:
viewtopic.php?f=5&t=29984&st=0&sk=t&sd=a


Post Wysłano: 24 mar 2011, 10:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 cze 2009, 12:39
Posty: 409
Samochód: Volvo FH
Lokalizacja: Wejherowo

Te spoiny aż płaczą :shock:


Ja bym się bał na tej ramie coś wozić.


Post Wysłano: 24 mar 2011, 13:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

Diagnoze przejdzie , usterki moga sie pojawic dopiero po pewnym czasie .Specem od ram nie jestem ,ale przewaznie spawane sa tylko przedluzenia oryginalnej ramy a dodatkowe usztywnienia sa skrecane srubami ( wieloma srubami) bez spawania .... lecz to tylko moje spostrzezenie a nie wiedza na ten temat.
Jak rama zacznie "pracowac " to wtedy moga sie pojawiac pekniecia ,miejmy nadzieje ,ze zabieg sie udal i pacjent nie bedzie pekal ;).


Post Wysłano: 24 mar 2011, 17:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2009, 18:38
Posty: 163
GG: 0
Samochód: MB CL600 :)
Lokalizacja: EPA

Cytuj:
Te spoiny aż płaczą :shock:


Ja bym się bał na tej ramie coś wozić.
Chodź kolego pokażesz jak Ty spawasz, Sławek to spawał a ten człowiek ma już bardzo duże doświadczenie w spawaniu ram głównie w naczepach.
Wejdź pod ramę zobacz jak są spawy położone, nie jeden nawet by się nie zabrał za spawanie " na suficie ".

Do odważnych świat należy jak by się bał każdy prawa to w Polsce policja by była niepotrzebna.

_________________
Poszerzanie felg PRV!
http://www.motocentrum-lodz.pl
Nasza "mała" Perełka Krazik 255B:
viewtopic.php?f=5&t=29984&st=0&sk=t&sd=a


Ostatnio zmieniony 24 mar 2011, 18:09 przez Star240, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 24 mar 2011, 17:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Cytuj:
Te spoiny aż płaczą :shock:


Ja bym się bał na tej ramie coś wozić.
połowa nigdy nie miała nigdy rączki od migomatu w ręku

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 24 mar 2011, 20:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 cze 2009, 12:39
Posty: 409
Samochód: Volvo FH
Lokalizacja: Wejherowo

Cytuj:

Chodź kolego pokażesz jak Ty spawasz,......

Nie muszę nic udowadniać. Napisałem tylko, że mam obawy, że za długo to nie wytrzyma
Cytuj:

połowa nigdy nie miała nigdy rączki od migomatu w ręku


Jeśli o mnie mówisz, to niestety nie masz racji.

Pracowałem kilka lat jako monter/spawacz konstrukcji stalowych i wiem jak wyglądają dobre spoiny ;)


Post Wysłano: 24 mar 2011, 21:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sty 2010, 18:03
Posty: 477
GG: 0

te śróby spalają również przedluzenie ramy? Jesli tak to niechciał bym z kolegi spotakać z naprzeciwka na wyboju drogi bo moze być gorąco


Post Wysłano: 24 mar 2011, 22:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 paź 2009, 19:00
Posty: 277
GG: 9151637
Samochód: MOBILNE SERWISY
Lokalizacja: KATOWICE

No i wkońcu ktoś przejrzał na oczy. Jak pisałem wcześniej to wszyscy twierdzili że to do zrobienia a jak są zdjęcia to jednak coś nie pasuje. Kilka lat temu kupiłem ramę na renault C 6X4 w Paryżu i tam właśnie założyli na to betoniarkę jednak żaby źle ocenili środek ciężkości i po załadowaniu auta w Kaliningradzie niestety ale się złamał pomimo że był na oryginalnej ramie a co w tym przypadku gdzie rama jest pospawana i złapana na 5 śrub? Przeciążenia ramy podczas jazdy są ogromne i nie wszyscy zdają sobie z tego sprawę no ale gdyby wszystko było ok to Policja nie miałaby pracy w tym kraju jak stwierdził Kolega:) Pozdrawiam

_________________
MOBILNE SERWISY SAMOCHODOWE NATYCHMIASTOWE WYJAZDY NOWA STRONA : http://WWW.LEKRE.PL
Filmy z mobilnego serwisu:
https://www.youtube.com/watch?v=SiZi54F ... el&list=UL
NAPRAWY INSTALACJI ELEKTRYCZNYCH KOMPUTEROWA DIAGNOSTYKA
REGENERACJA ZAWORÓW APM (EL1100) ECAM APS


Post Wysłano: 25 mar 2011, 8:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 kwie 2010, 14:23
Posty: 48
GG: 0
Samochód: Jelon

kolego od przedłużania ramy... rada mechanika delikatnych tematów się niepowinno poruszać na forach dyskusyjnych, ramy się przedłuża za osiami a nie pomiędzy, no i nie spawa się elementów pracujących bo mają tendencje do pękania na skutek naprężeń.


Post Wysłano: 27 mar 2011, 9:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Jak dla mnie to jest posmarkane :mrgreen: a nie pospawane, Jak by tak statki były pospawane to by dawno poszły na dno :lol:
Do łaczenia tych ceowników dałeś śruby M10 czy M12 jakiej twardości i skok gwintu :?:

Ktoś wogle zrobił jakieś obliczenia na połączenia śrubowe i na te spawy że jest tyle śrub a nie więcej :?: czy z głowy to sobie wyliczył :?:

Puki żelastwo stoi na miejscu to wszystko kupy będzie się trzymać, zobaczymy ja załadujesz i wjedziesz w teren jak zacznie pracować rama w wszystkie strony zwłaszcza siły na skręcanie ramy. Może ciebie uratować dodatkowa rama od HDSu inaczej gwarantowane jest że prędzej czy później zacznie pękać na spawach. Pomyśl czemu fabrycznie poprzeczki ramy są skręcane a nie spawane do ramy
Kiedyś w mojej okolicy był przypadek jak Kamaz się przełamał na pół pokonując zakręt kabina została na drodze a reszta z naczepą przewróciła się na łuku drogi

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 27 mar 2011, 19:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2009, 18:38
Posty: 163
GG: 0
Samochód: MB CL600 :)
Lokalizacja: EPA

Dowiadywałem się w tej firmie jest również przedłużany Kraz w taki sposób, pracuje on w ekstremalnych warunkach we Finlandii. Na Krype ładuje się po 20 parę ton, idzie to w teren i nic nie pęka

Śruby są M12, śruby były wyliczane

Na tą ramę przyjdzie rama od HDSa która wzmocni konstrukcje.

_________________
Poszerzanie felg PRV!
http://www.motocentrum-lodz.pl
Nasza "mała" Perełka Krazik 255B:
viewtopic.php?f=5&t=29984&st=0&sk=t&sd=a


Post Wysłano: 27 mar 2011, 19:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6009
Samochód: Volvo FH

Jak już pociąłeś to pewnie i tak pospawasz to jakoś więc:

Koniecznie daj wzmocnienia w miejscach spawów. Najlepiej z materiału tak z 10mm, na długości tak ze 30cm każde. Spawaj wzdłuż, jeśli pospawasz również w poprzek to tam najprędzej pęknie.
Musisz to wszystko dokładnie pomierzyć, co by potem nie wyszedł 4ro ślad.
Najpierw poprzyłapuj oba wzmocnienia spawami punktowymi. Spaw sciąga i krzywi konstrukcję, więc jeśli jedno pospawasz na gotowo to drugie pogubi wymiary.

Nie wiem czy planujesz tam nadramę, ale było by dobrze ją zapodać. Już w eksploatacji trzeba tam będzie zaglądać co jakiś czas i szukać pęknięć.

Powodzenia.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 27 mar 2011, 19:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

nie chcę byc niegrzeczny ale takie smarkanie jak na środkowym zdjęciu widać to robi początkujący spawacz, poza tym połączenie na 5 śrub nie gwarantuje że ten interes bedzie się trzymał pod obciążeniem dynamicznym za to na postoju będzie stało i nie pomoże podramówka od HDS, kolejna sprawa jak można było łączenie zrobić na otworze w profilu jednolity materiał ma większą wytrzymałość , a zresztą jak masz zamiar jeżdzić po polu to twoja sprawa ale na drodze to katastrofa.
jak diagnosta obejrzy ten pojazd to wyrzuci cię na zbity .... bo to on też pójdzie siedzieć gdy się coś stanie.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 27 mar 2011, 20:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

spaw"na suficie" położony niedokładnie widać tylko że jest"gruby" a to nic nie znaczy. jeżeli były to 2 kawałki łączone doczołowo to nie tak powinien spaw wyglądać, ale co ja tam wiem.
za to "baranek" pierwsza klasa tyle że ładnie wygląda.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: