Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 15 kwie 2011, 9:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 wrz 2010, 9:46
Posty: 34
GG: 0
Samochód: VOLVO FH 12

Panowie znowu pojawił się problem . do zbiorniczka z płynem chłodniczym wlewa się olej silnikowy a w silniku ubywa a po zgaszeniu silnika i odkręceniu korka wylewa sie pod ciśnieniem płyn chłodniczy lekko zmieszany z olejem.
już parę miesięcy temu po zakupie auta okazało się że też jest olej w zbiorniczku więc mechanik stwierdził że to uszczelka pod głowicą no to dzieła i wymieniliśmy uszczelki , splanowaliśmy głowicę , wymieniliśmy szpilki , itd , no ale po robocie okazało się że nadal jest olej w zbiorniczku z płynem chłodzącym no to mechanik stwierdził że trzeba wymienić chłodniczke oleju no do dzieła kasa no i zakup chłodniczki ...
po wymianie chłodniczki okazało się że to strzał w dziesiątkę płyn do wczorajszego dnia był czyściutki
no a od wczoraj znowu olej w zbiorniczku no i wypycha płyn po wyłaczeniu silnika i odkręceniu korka
co to jest że znowu chłodniczka poszła????? ( bo chyba to chłodniczka?????)


Post Wysłano: 15 kwie 2011, 15:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 kwie 2006, 18:17
Posty: 692
GG: 8426213
Samochód: Scania R420
Lokalizacja: Bochnia

A czy układ po wymianie chłodniczki oleju został wypłukany?


Post Wysłano: 15 kwie 2011, 15:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 wrz 2010, 9:46
Posty: 34
GG: 0
Samochód: VOLVO FH 12

Fachowiec który robił całą naprawę twierdzi że tak , ja zaś widziałem że w zbiorniczku były jeszcze krople oleju dopiero po jakimś czasie znikły .


Post Wysłano: 15 kwie 2011, 15:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 kwie 2006, 18:17
Posty: 692
GG: 8426213
Samochód: Scania R420
Lokalizacja: Bochnia

Gdy miałem taką samą awarie w Scani, mechanicy na serwisie powiedzieli że nieraz płukają układ 3 razy a i tak trochę oleju gdzieś zostanie. A jeśli chodzi o ciśnienie, to jeśli na rozgrzanym silniku odkręcisz korek, to prawidłową reakcją jest wyrzucenie pewnej ilości płynu ze względu na ciśnienie w układzie. :wink:


Post Wysłano: 15 kwie 2011, 17:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 wrz 2010, 9:46
Posty: 34
GG: 0
Samochód: VOLVO FH 12

No tak płyn musi trochę wyciec przy otwarciu ale nie tyle ile nam. A co do czyszczenia układu to nie wierzę żeby mój mechanik dobrze oczyścił układ z oleju bo tak jak pisałem było widać jeszcze olej w zbiorniczku , on aś powiedział że czyścił i resztę sam się oczyści , no ale czy to by było przyczyną tej awarii teraz tzn ponownego zepsucia chłodniczki?
Kilka osób tzn mechaników powiedziało mi że może to być spaprana robota przy wymianie uszczelek pod głowicą że mogą być albo stare szpilki włożone albo źle dociśnięta głowica i zrobiły się przedmuchy i to wypycha olej do zbiorniczka z wodą


Post Wysłano: 15 kwie 2011, 20:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 lut 2010, 10:10
Posty: 31
GG: 3779625
Samochód: DAF

witam zakup sobie orginalną chłodnice oleju w dafie a jakąs w inter carsie czy tam gdzies bo bywały wadliwe nowe chłodniczki i pekały pi 2 miesiacach albo i wczesniej,a co do czyszczenia układu to zalej woda z dodatkiem LUDWIKA płynu do naczyn nagrzej silnik i spusc ten syf czyszczenie powtórz jeszcze z 2 razy i bedzie oki


Post Wysłano: 16 kwie 2011, 8:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 wrz 2010, 9:46
Posty: 34
GG: 0
Samochód: VOLVO FH 12

właśnie zamówiłem chłodniczkę w autosie bo w dafie kosztuje 2400zł netto i to mówili że w promocji bo tak to około 4000zł tylko że bez oringów więc pewnie będe musial zakupić w dafie oringi ( wcześniej czyli ta z teraz jest zakupiona z używki gdzieś od jakiegoś mechanika załatwili za 600zł)
a co do czyszczenia to tak zalecę mechanikowi ale ludwik nie spowoduje powstania piany co doprowadzi do zapowietrzenia układu a potem w końcu do przegrzania silnika?


Post Wysłano: 17 kwie 2011, 12:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 lut 2010, 10:10
Posty: 31
GG: 3779625
Samochód: DAF

witam znajomy zakupił nowa chłodnice w opoltransie orginalną Daf za cene około 2 tys. a co do ludwika to piany ci nie zrobi wystarczy wlac 1litre płynu na cały układ i nagrzac silnik tak do 60 stopni pózniej spuscic to dziadostwo i powtórzyc jeszcze raz i bedzie czysciutko.


Post Wysłano: 18 kwie 2011, 9:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 wrz 2010, 9:46
Posty: 34
GG: 0
Samochód: VOLVO FH 12

witam
panowie lepsza jazda : zakipiłem chłodniczkę wszystko w/g numerów ramy a k.... przjeżdżam do mechanika i okazuję się że to nie ta, dzwonie do poprzedniego mechanika ( do tego co robił uszczelkę ) i powiedział mi że podmienił chłodniczkę z prostokontnej euro3 na okrągłą euro2 z całą podstawą i rurkami po oddaniu tej podstawy wszystko się zpasowało ale po wymianie i tak nic nie gra
TO JEDNAK NIE CHŁODNICZKA !!
dziś odebrałem auto a ze zbiorniczka wylewa się płyn jak z węża nawet przy zamknętym korku leci zaworkiem
więc jednak to uszczelka pod głowicą.


Post Wysłano: 18 kwie 2011, 11:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

A sprężarka jak sie trzyma ?

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 20 kwie 2011, 7:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 wrz 2010, 9:46
Posty: 34
GG: 0
Samochód: VOLVO FH 12

No właśnie dziś mechanik zabiera się powtórnie do naprawy i ma zacząć od sprężarki a dokładniej ma ją zdemontować i zobaczyć w jakim stanie sa wszystkie uszczelki ale jak to nie sprężarka to innej przyczyny wylewającego sie płynu nie ma jak uszczelka pod głowicą


Post Wysłano: 21 kwie 2011, 10:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 wrz 2010, 9:46
Posty: 34
GG: 0
Samochód: VOLVO FH 12

sprężarka jednak w dobrym stanie - wieć jednak uszczelki pod głowicą i do dzieła a kasana minusie
po rozebraniu silnika mechanik powiedział że praktykant sam by lepiej zrobil wczesniej tę naprawę niż ten mechanik u którego parę miechów temu robiłem to samo
(uszczelka jakaś dziwna - szpilki założone stare ze źle posmarowanym klejem nie w tym miejscu - niedociągnięte głowice itp) szkoda gadać


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: