Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 26 mar 2011, 13:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 mar 2011, 20:54
Posty: 55
GG: 0
Samochód: Volvo

Nie chce nikogo obrażać, ale jakoś nie mogę się powstrzymać aby to napisać, rozumiem że osoby uczące się jazdy na tzw. "tyczki" mają później pomocnika, bądź samemu przed cofaniem wychodzą z auta i rozstawiają je sobie :P. Ciekawi mnie jeszcze, jak rozwiązany jest problem dla tych patrzących w tylne okienko przy cofaniu ;).

Niestety szkoły jazdy nadal często pozostawiają wiele do życzenia jeśli chodzi o naukę..

Pozdrawiam.


Post Wysłano: 30 mar 2011, 17:16
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 wrz 2010, 8:50
Posty: 46
GG: 0

Cytuj:
najprostszy sposób na łuk (i nie tylko) to metoda trzech dziewiątek.
Możesz to rozwinąć?

_________________
Nic na siłę, lewy pas, gaz i płynę.


Post Wysłano: 30 mar 2011, 19:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

oczywiście dowiedziałem się tego gdy ja się uczyłem, ktoś wtedy powiedział identycznie:
"rewelacyjna metoda trzech dziewiątek"
ja: jaka to?
a on: wystarczy każdą czynność powtórzyć 999 razy i nic więcej.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 31 mar 2011, 8:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 lut 2010, 13:36
Posty: 871
Samochód: jakiś tam Tyr...
Lokalizacja: GPS signal not found...

Jutro o 7:50 w WORD w Kielcach mam egzamin na C+E. Nie boję się go. Uczyłem się u Krzysztofa na TGA. Przez te całe szkolenie nauczyłem sie dwóch ważnych rzeczy: mniej kręcić kierownicą i przewidywać tor jazdy naczepy. Dzięki temu w pierwszych 2 godzinach opanowałem cały plac a potem został już tylko trening i trening. Pozdrawiam.

_________________
"...a niepodzielnie królującą elitę stanowią świętokrzyscy patelniarze..."


Post Wysłano: 18 kwie 2011, 8:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 kwie 2011, 19:12
Posty: 2
GG: 9853369
Samochód: MB Actros
Lokalizacja: Częstochowa, Raków Zachód

I jak młody zdałeś, czy nie?


Post Wysłano: 18 kwie 2011, 19:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 lut 2010, 13:36
Posty: 871
Samochód: jakiś tam Tyr...
Lokalizacja: GPS signal not found...

Cytuj:
I jak młody zdałeś, czy nie?
Zdałem. Zrobiłem tak jak na jazdach i 0 błędu. Raz tylko na łuku podciągnąłem bo naczepa w lusterkach wyglądała jak skład 6 wagonów. Od 4 dni mam plastik w ręku. Dziś byłem na rozmowie w firmie, 1 szybka traska do Opoczna w ramach testów i dostałem skierowanie na badania do lekarza medycyny pracy.


P.S. Jak mam stary kurs na przewóz rzeczy i był on robiony przed C+E czyli mam w nim wbite samo B,C to na C+E jest on ważny czy muszę iść do szkoły w której go robiłem i poprosić o zmianę kategorii?

_________________
"...a niepodzielnie królującą elitę stanowią świętokrzyscy patelniarze..."


Post Wysłano: 11 maja 2011, 21:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 kwie 2009, 15:22
Posty: 59
Samochód: Solaris Urbino
Lokalizacja: Grudziądz

Witam, piszę po tak długim czasie bo dopiero dzisiaj miałem egzamin na C+E. Udało mi się zdac za pierwszym razem..poprawialem tylko sprzeganie, reszta manewrow na placu bez problemow.. Mam pytanie..jak odbiore prawko z wbitym C+E to bede mial rowniez B+E?

_________________
B : jest (2010)
C: jest (2011)
C+E: jest (2011)
KWP: jest(2013)


Post Wysłano: 11 maja 2011, 21:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 sty 2011, 17:02
Posty: 207
GG: 11
Samochód: Opel
Lokalizacja: Papenburg/Niemcy

Cytuj:
Witam, piszę po tak długim czasie bo dopiero dzisiaj miałem egzamin na C+E. Udało mi się zdac za pierwszym razem..poprawialem tylko sprzeganie, reszta manewrow na placu bez problemow.. Mam pytanie..jak odbiore prawko z wbitym C+E to bede mial rowniez B+E?
Nie będziesz miał wbite B+E, co nie zmienia faktu, że będziesz mógł jeździć pojazdami na które B+E jest wymagane :wink:


Post Wysłano: 12 maja 2011, 0:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 lip 2007, 15:52
Posty: 223
GG: 0
Samochód: Rudy 102
Lokalizacja: Jelcz-Laskowice

Cytuj:
Cytuj:
Witam, piszę po tak długim czasie bo dopiero dzisiaj miałem egzamin na C+E. Udało mi się zdac za pierwszym razem..poprawialem tylko sprzeganie, reszta manewrow na placu bez problemow.. Mam pytanie..jak odbiore prawko z wbitym C+E to bede mial rowniez B+E?
Nie będziesz miał wbite B+E, co nie zmienia faktu, że będziesz mógł jeździć pojazdami na które B+E jest wymagane :wink:
Nie wprowadzaj w błąd... Będziesz miał wbite B+E ... ja zdawałem w grudniu i mam wbite...

_________________
[B+E] [C] [C+E]


Post Wysłano: 12 maja 2011, 9:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 sty 2011, 17:02
Posty: 207
GG: 11
Samochód: Opel
Lokalizacja: Papenburg/Niemcy

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
Witam, piszę po tak długim czasie bo dopiero dzisiaj miałem egzamin na C+E. Udało mi się zdac za pierwszym razem..poprawialem tylko sprzeganie, reszta manewrow na placu bez problemow.. Mam pytanie..jak odbiore prawko z wbitym C+E to bede mial rowniez B+E?
Nie będziesz miał wbite B+E, co nie zmienia faktu, że będziesz mógł jeździć pojazdami na które B+E jest wymagane :wink:
Nie wprowadzaj w błąd... Będziesz miał wbite B+E ... ja zdawałem w grudniu i mam wbite...
To zwracam honor. Byłem przekonany, że nie wbijają


Post Wysłano: 15 maja 2011, 13:01
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2006, 13:56
Posty: 1330
GG: 1
Samochód: VOLVO
Lokalizacja: TSK

Tak czytam, czytam i ogarnęła mnie straszna nostalgia.
Chodziłem na kurs C+E trenując na Starze 200 z przyczepą na obrotnicy. Wspomaganie kierownicy w tej maszynie można by rzecz było mocno ograniczone, a kurs odbywałem w wakacje, słońce nie odpuszczało.
Zostawiłem trochę potu w tym żelastwie. Podczas ćwiczenia na placu manewrowym ani razu instruktor nie zawitał do kabiny udzielić kilku dobrych rad.
Teraz jest przynajmniej przyjemniej, chociaż nie wiem czy łatwiej zdać.
Tak trochę nie w temacie.

_________________
Jak trza, to cofnę do przodu.
22.08.2016r. [*] Tomcio - przyjacielu, pamiętam.


Post Wysłano: 23 lip 2011, 17:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 maja 2009, 13:36
Posty: 61
GG: 0
Lokalizacja: Rydułtowy

mam takie pytanie czy wszyscy z was mocno kręcicie kierownicą czy delikatnie ??


Post Wysłano: 23 lip 2011, 21:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

żeby ocenić kierowcę podczas cofania wystarczy patrzeć na koła przednie pojazdu, im mniej są skręcane tym lepszy gość.
ja ogólnie oduczam kręcić kierownicą, bo większość kierowców robi to w nadmiarze. nazywam to kompleksem kierowcy zawodowego, który kręci kierownicą dużo aby pokazać jak ciężka jest jego praca.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 24 lip 2011, 9:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 maja 2009, 13:36
Posty: 61
GG: 0
Lokalizacja: Rydułtowy

Dopiero 4h mam wyjeżdżone ale wracam do domu i myślę co robiłem źle , dużo kręcę kierownicą instruktor siedzi obok i nic nie gada czyżby kompleksy miał ? ;| a mi się wydaję ze delikatnie kręcić trzeba i zaglądać w lusterka jak naczepa idzie po łuku.

Dzięki Cyryl.


Post Wysłano: 24 lip 2011, 12:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 sty 2009, 23:24
Posty: 463
Lokalizacja: Ryki

Cytuj:
żeby ocenić kierowcę podczas cofania wystarczy patrzeć na koła przednie pojazdu, im mniej są skręcane tym lepszy gość.
ja ogólnie oduczam kręcić kierownicą, bo większość kierowców robi to w nadmiarze. nazywam to kompleksem kierowcy zawodowego, który kręci kierownicą dużo aby pokazać jak ciężka jest jego praca.
Zgadza się :lol: Jeszcze szarpie samochodem i szybko naciska hamulec żeby zabujało kabiną :lol: A później stoi 2-3 min. i pompuje, bo okazuje się, że tlenu w zbiornikach niet.

PS. Ktoś się pytał o wbijanie BE. Ja zdawałem w kwietniu CE i mam wbite BE. To tak dla potwierdzenia :wink:


Post Wysłano: 24 lip 2011, 13:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
...a mi się wydaję ze delikatnie kręcić trzeba i zaglądać w lusterka jak naczepa idzie po łuku...
kierowca musi czerpać informacje z różnych źródeł.
obserwowanie przyczepy (kół) przyczepy pozwala nam obserwować co się dzieje w czasie rzeczywistym, jednak dobrze byłoby abyśmy wiedzieli co zdarzy się za chwilę, czyli gdzie (jak daleko od linii) znajdzie się koło przyczepy (naczepy) za 3-4 metry.

w tym celu oprócz obserwowania kół przyczepy trzeba sobie znaleźć na przyczepie (naczepie) jakiś punkt odniesienia, jaki będzie właściwy dla tego łuku, we Wrocławskim WORD-zie (C+E) jest to kłonica przedniej burty.
i teraz jeżeli bok pojazdu ustawimy na łagodnie za 3-4 metry przyczepa wyjdzie nam na zewnątrz łuku, jeżeli za ostro to za 3-4 metry przyczepa wejdzie nam na linię wewnętrzną.

nie mogę wrzucić filmików na wrzutę, ale jak ktoś da maila prześlę fimy jakie pokazują różnicę w kręceniu kierownicą na łuku, co prawda kat B+E, ale mechanizm cofania jest podobny. na fimach pokazane są koła przednie różnie zaawansowanych kierowców.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 25 lip 2011, 22:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 mar 2008, 16:34
Posty: 712
Lokalizacja: SM

Jestem w trakcie kursu C+E.
Ogólnie łuk wychodzi mi dość dobrze. Nie robię go wg jakichś tam szczegółowo opisanych kroków, instruktor przejechał go ze mną 2 razy, resztę sam "szlifowałem". Bardzo ważnym elementem jest ustawienie pojazdu. A robiąc resztę wystarczy obserwować lusterka i robić to powoli :!: Nie należy tego robić szybko. Owszem na początku sam robiłem jeden przejazd na półsprzęgle, co chwile zatrzymywanie itp, teraz jestem w stanie zrobić go dużo szybciej, jednak nie w tym jest rzecz. Często kursant siadając po raz pierwszy puszcza sprzęgło i autko porusza się swoim tempem , które wg mnie jak na początek jest za duże, ciężko co niektórym "ogarnąć" co się dzieje.

Jak łatwo co niektórzy zauważyli, im dłużej robi się jedną i tą samą rzecz tym gorzej ona wychodzi. Ważne jest żeby na jednej "lekcji" zaliczyć wszystko po trochu a nie siedzieć 2h na łuku non-stop ( nie mówię tu o pierwszych godzinach).

Co może wydać się dziwne, skos przodem wywiera na mnie mieszane uczucia. Przy wyjeździe zawsze obawiam się o prawy przód pojazdu , aby nie wyszedł poza linie. Wychodzę jak głupi nie raz po kilka razy sprawdzić sobie czy jest ok i w 95% nic nie wystaje :lol: . Jak widać, dla jednych łatwe jest jedno , dla drugich drugie.


Post Wysłano: 26 lip 2011, 15:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 mar 2011, 18:26
Posty: 254
GG: 117176
Lokalizacja: Ire

To i na mnie pora przyszla :) Dzis mialem pierwsza jazde na EC (Volvo FH13 06') i pierwsze cofanie. Myslalem, ze bedzie latwiej, ale instruktor jest optymista ;) Mam jak najmniej krecic kolami (chodzi o czestotliwosc i o kat wychylenia) oraz lamac sie pod niewielkim katem. Pytal sie mnie czy jezdzilem osobowka z przyczepami u wykazal roznice - w ciagniku os obrotu jest przed tylnia osia i faktycznie troche to inaczej dziala niz z hakiem za kolami.


Post Wysłano: 28 lip 2011, 16:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 lip 2010, 10:43
Posty: 7
GG: 0

Witam, dziś miałem egzamin na C+E w Łodzi i się udało zdać za pierwszym razem. Chciałbym wszystkim doradzającym podziękować, gdyż dzięki waszym postom od początku na łuku starałem się nie kręcić za dużo kierownicą przez co cały plac miałem opanowany w 10-15 godzin( jak mój instruktor mawia: rękaw jest podstawą wszystkich innych manewrów). Jestem niesamowicie szczęśliwy z uzyskania tego prawka. Pozdrawiam forumowiczów!


Post Wysłano: 28 lip 2011, 19:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 sty 2009, 23:24
Posty: 463
Lokalizacja: Ryki

Gratulacje Panie Kolego :wink:


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: