Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 16 cze 2011, 22:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 gru 2009, 13:15
Posty: 277
GG: 9969996
Lokalizacja: Dankowice, Bielsko-Biała,Edinburgh

Najstarszy master 120dci u nas,którym leciałem na Austrię ma 277tyś i poduszki z tego co pamiętam nie były robione ani razu, Taty masterka która miała 75 tyś i bardzo często ważyła 4t też żadnych problemów z poduszkami nie było, żadnych dziur ani nic ;)

_________________
''Musisz sobie zadać jedno zaje*iście ważne pytanie. Co lubię w życiu robić? A potem zacznij to robić.''


B,C,KW,ADR, wózki widłowe, E w trakcie|| Niestety przecieranie szlaków zachodniej europy za sterami mastera :(


Post Wysłano: 24 lip 2011, 13:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sie 2008, 12:21
Posty: 488
Samochód: DAF XF 106.460
Lokalizacja: Rybnik

Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek

Z trochę innej perspektywy:

Obrazek Obrazek Obrazek


Post Wysłano: 24 lip 2011, 19:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 lis 2010, 18:26
Posty: 1921
Samochód: Żółtek
Lokalizacja: Warszawa/Żychlin

Pytanko mam odnośnie tych na bliźniaku. Latają po unii jak się domyślam, a skoro tak to jak są zarejestrowane. Nie ma problemu z BAGiem o ile są do 3,5?


Post Wysłano: 28 lip 2011, 20:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sie 2008, 12:21
Posty: 488
Samochód: DAF XF 106.460
Lokalizacja: Rybnik

Cytuj:
Pytanko mam odnośnie tych na bliźniaku. Latają po unii jak się domyślam, a skoro tak to jak są zarejestrowane. Nie ma problemu z BAGiem o ile są do 3,5?
Zarejestrowane są jak zwykłe 8-paletówki, ba, nawet kilka kg więcej ładowności mają w dowodzie wbite.

Bardzo, bardzo rzadko mamy styczność z BAG - tylko południe EU robimy.


Post Wysłano: 28 lip 2011, 20:16
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 lis 2010, 18:26
Posty: 1921
Samochód: Żółtek
Lokalizacja: Warszawa/Żychlin

No dobra, ale to nie jest tak poza PL, że bliźniaki to już na prawko C?


Post Wysłano: 28 lip 2011, 20:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sie 2008, 12:21
Posty: 488
Samochód: DAF XF 106.460
Lokalizacja: Rybnik

Nie, nie ma czegoś takiego.


Post Wysłano: 28 lip 2011, 20:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 gru 2009, 13:15
Posty: 277
GG: 9969996
Lokalizacja: Dankowice, Bielsko-Biała,Edinburgh

Cytuj:
No dobra, ale to nie jest tak poza PL, że bliźniaki to już na prawko C?
Przecie DMC 3.5T to jak C?

Long ile ładowności ma ten na bliźniaku??:O to ciekawe że ma większą ładowność wpisaną :D

_________________
''Musisz sobie zadać jedno zaje*iście ważne pytanie. Co lubię w życiu robić? A potem zacznij to robić.''


B,C,KW,ADR, wózki widłowe, E w trakcie|| Niestety przecieranie szlaków zachodniej europy za sterami mastera :(


Post Wysłano: 28 lip 2011, 22:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sie 2008, 12:21
Posty: 488
Samochód: DAF XF 106.460
Lokalizacja: Rybnik

Teraz Ci dokładnie Kolego nie powiem, ale wiem że kilkadziesiąt kg więcej od zwykłej 8-paletówki. :]


Post Wysłano: 30 paź 2011, 15:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sie 2008, 12:21
Posty: 488
Samochód: DAF XF 106.460
Lokalizacja: Rybnik

Od ostatniej aktualizacji do firmy doszły trzy 10-paletówki. Ostatnią, odebraną kilka dni temu (7422X) miałem okazję w piątek zrobić trasę PL-H-PL i muszę przyznać że te 25 koni więcej robi niesamowitą różnicę. Niby niedużo, a jednak samochód całkiem inaczej reaguje na naciśnięcie gazu. 1300 kg na plecach nie było wgl odczuwalne, a co dopiero jak przyszło mi kawałek jechać na pusto. Jestem mile zaskoczony, i nawet nie chcę myśleć jak taki silnik współpracował z 8-paletową wersją. :wink:

Kilka zdjęć:

Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek

Pozdrawiam, Patryk. 8)


Post Wysłano: 01 lis 2011, 21:04
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 lis 2011, 16:35
Posty: 13
GG: 976869
Samochód: VW Crafter 35L, Ford C-max
Lokalizacja: POLSKA

Pomarańczowy ładnie się prezentuje.


Post Wysłano: 01 lis 2011, 21:08
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 gru 2009, 13:15
Posty: 277
GG: 9969996
Lokalizacja: Dankowice, Bielsko-Biała,Edinburgh

Flote macie godną:D widać autka zadbane pewnie fajna firma:D

_________________
''Musisz sobie zadać jedno zaje*iście ważne pytanie. Co lubię w życiu robić? A potem zacznij to robić.''


B,C,KW,ADR, wózki widłowe, E w trakcie|| Niestety przecieranie szlaków zachodniej europy za sterami mastera :(


Post Wysłano: 03 lis 2011, 16:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lut 2010, 18:04
Posty: 167
Samochód: 3xMP3, 1xMP4, 6xMaster, 1xDokker

Witam,
Mam pytanko, jak się sprawuje nowy master na bliźniaku ?
Jakie ma spalanie ?
Jak się prowadzi w porównaniu do wersji na pojedynczym kole ?

Czy warto kupić nowego Mastera ?
Wiecie może ile mają najwięcej nakręcone km ? Jak z awaryjnością ?




Dzięki, Pozdro


Post Wysłano: 03 lis 2011, 19:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sie 2008, 12:21
Posty: 488
Samochód: DAF XF 106.460
Lokalizacja: Rybnik

Cytuj:
Mam pytanko, jak się sprawuje nowy master na bliźniaku ?
Głośniejszy jest, a reszta jak przy wersji przednionapędowej.
Cytuj:
Jakie ma spalanie ?
Ok. 15 litrów.
Cytuj:
Jak się prowadzi w porównaniu do wersji na pojedynczym kole ?
Niby powinien być stabilniejszy, a ja zaś odniosłem wrażenie że bardziej nim buja na zakrętach.
Cytuj:
Czy warto kupić nowego Mastera ?
Wiecie może ile mają najwięcej nakręcone km ? Jak z awaryjnością ?
Jeżeli będzie odpowiednio "traktowany", to szczerze polecam i znów zachwalę - najlepiej ze 150-konnym silnikiem.
Największy przebieg waha się w granicach 200k kilometrów i jak dobrze pamiętam, to poważniejszą usterką była tylko ciężko chodząca skrzynia biegów. To chyba taki mankament tych aut.

Pozdr.


Post Wysłano: 03 lis 2011, 20:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lut 2010, 18:04
Posty: 167
Samochód: 3xMP3, 1xMP4, 6xMaster, 1xDokker

Cytuj:
Ok. 15 litrów.
Wg. mnie trochę sporo jednak pali.
Chyba, że wozicie ciężkie ładunki ?
Cytuj:
Jeżeli będzie odpowiednio "traktowany", to szczerze polecam i znów zachwalę - najlepiej ze 150-konnym silnikiem.
Największy przebieg waha się w granicach 200k kilometrów i jak dobrze pamiętam, to poważniejszą usterką była tylko ciężko chodząca skrzynia biegów. To chyba taki mankament tych aut.
Ciekawe jak tak na prawdę będzie z wytrzymałością tych silników.
Bo to jednak nie są te przebiegi, jakie to auto powinno wytrzymać.
Silniki w sprinterach (2,2 cdi) wytrzymują średnio 250-300 tys.
Jak wszyscy wiemy to jest kicha bo powinny robić 2 x tyle.


Long a masz porównanie z poprzednim modelem Mastera ?
Chodzi mi o porównanie mocy/spalania...
125 dCi vs 150 dCi
150 dci vs 150 dCi

Różnie opinie słyszy się na CB dlatego wole się jeszcze kogoś podpytać.


Pozdro.


Post Wysłano: 03 lis 2011, 20:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sie 2008, 12:21
Posty: 488
Samochód: DAF XF 106.460
Lokalizacja: Rybnik

Cytuj:
Wg. mnie trochę sporo jednak pali.
Chyba, że wozicie ciężkie ładunki ?
Nowe Mastery w ogóle palą więcej od poprzedników.

Odnośnie porównania mocy i spalania..

2.5 dCi 120 KM vs. 2.3 dCi 125 KM

Poprzednik mimo 5 koni mniej był o wiele żwawszy, natomiast 2.3 wygrywa pod względem kultury pracy.
Spalanie: 1:0 dla poprzedniej gen.

Ze starszą 150-tką nie miałem styczności, a obecną opisałem w przedostatnim poście. :wink:


Post Wysłano: 04 lis 2011, 12:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 lis 2011, 16:35
Posty: 13
GG: 976869
Samochód: VW Crafter 35L, Ford C-max
Lokalizacja: POLSKA

Cytuj:
Cytuj:
Ok. 15 litrów.
Wg. mnie trochę sporo jednak pali.
Chyba, że wozicie ciężkie ładunki ?

Mysle że jak miesci sie w 15 to ok, gdyż jest wysoka zabudowa pewnie cos koło 2,3-2,4m i kurnik a do tego prawdopodobnie zabudowa pod 5m długosci. trzeba wziąśc jeszcze poprawke że tylnio napędowe maja penie wieksze przełożenie na dyfrze. Sprinterki 515 tez tak pala a jak tyle wyjdzie i przy tej mocy to jest ok.
Mi 413 cdi zabudowa 4,5 x 2,1wys x 2,1 szer spalanie wychodzi 13l przy jezdzie 90km/h


Post Wysłano: 04 lis 2011, 17:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sie 2008, 12:21
Posty: 488
Samochód: DAF XF 106.460
Lokalizacja: Rybnik

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
Ok. 15 litrów.
Wg. mnie trochę sporo jednak pali.
Chyba, że wozicie ciężkie ładunki ?

Mysle że jak miesci sie w 15 to ok, gdyż jest wysoka zabudowa pewnie cos koło 2,3-2,4m i kurnik a do tego prawdopodobnie zabudowa pod 5m długosci. trzeba wziąśc jeszcze poprawke że tylnio napędowe maja penie wieksze przełożenie na dyfrze. Sprinterki 515 tez tak pala a jak tyle wyjdzie i przy tej mocy to jest ok.
Mi 413 cdi zabudowa 4,5 x 2,1wys x 2,1 szer spalanie wychodzi 13l przy jezdzie 90km/h
Dokładnie tak jak piszesz Kolego. :wink:


Post Wysłano: 05 lis 2011, 11:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lut 2010, 18:04
Posty: 167
Samochód: 3xMP3, 1xMP4, 6xMaster, 1xDokker

Ja brałem za porównanie Forda Transita, którym jeździłem.
Silnik 2,4 TDCI - 137 km, bliźniak, skrzynia z plandeką 8 paletowa wysoka na 2,4. Średnia spalanie w tym aucie oscylowało wokół 13 litrów. Przebieg auta ok. 400 tys.
A jeżeli chodzi o moc to Master 2.5 dCi 150 KM nie miał z nim szans. Co prawda Transit był awaryjny ale za porównanie wziełem spalanie.


Long mam pytanie.
Czemu we firmie zdecydowaliście się na mastery na bliźniaku ? Przecież często widać Masterki na pojedynczym kole z zabudową 10 paletową...
Ładujecie na nie ciężkie towary ?
Bo jeżeli nie, to ja nie widzę sensu dla którego miałbym kupić auto na podwójnym kole z tyłu -większe spalanie, większa awaryjność, mniejsza dynamika, mniejszy komfort. Jak złapiesz kapcia to jest większy problem. Wiadomo na zimę 6 opon do kupienia a nie 4.
Podejrzewam, że taki Master jest też droższy w zakupie....
Nie orientujesz się ile kosztował ?

Aaaa jeszcze jedno pytanko do Ciebie.
Co ile wymieniacie olej ? I ile oleju wzieła Masterka między wymianami ?
Wiem że wymiany w serwisie do 40 tys.


Dzięki, Pozdro.


Post Wysłano: 05 lis 2011, 20:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sie 2008, 12:21
Posty: 488
Samochód: DAF XF 106.460
Lokalizacja: Rybnik

Cytuj:
Long mam pytanie.
Czemu we firmie zdecydowaliście się na mastery na bliźniaku ? Przecież często widać Masterki na pojedynczym kole z zabudową 10 paletową...
Ładujecie na nie ciężkie towary ?
Bo jeżeli nie, to ja nie widzę sensu dla którego miałbym kupić auto na podwójnym kole z tyłu -większe spalanie, większa awaryjność, mniejsza dynamika, mniejszy komfort. Jak złapiesz kapcia to jest większy problem. Wiadomo na zimę 6 opon do kupienia a nie 4.
Podejrzewam, że taki Master jest też droższy w zakupie....
Nie orientujesz się ile kosztował ?

Aaaa jeszcze jedno pytanko do Ciebie.
Co ile wymieniacie olej ? I ile oleju wzieła Masterka między wymianami ?
Wiem że wymiany w serwisie do 40 tys.
Taki był po prostu kaprys szefa. Czym uzasadniony? Miejscem - to na pewno, ale tak jak mówisz, 10-paletówki są też na pojedynczych kołach i na dodatek wg Renault'owskich broszur to właśnie one zapewniają większą ładowność. Widocznie niektórzy mają na to inne patrzenie. :wink: Ceny nie znam.

Olej co 40 tyś. km wymieniamy, a bierze go na pewno mniej niż poprzedni model. :)


Post Wysłano: 06 lis 2011, 17:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lut 2010, 18:04
Posty: 167
Samochód: 3xMP3, 1xMP4, 6xMaster, 1xDokker

Cytuj:
Cytuj:
Long mam pytanie.
Czemu we firmie zdecydowaliście się na mastery na bliźniaku ? Przecież często widać Masterki na pojedynczym kole z zabudową 10 paletową...
Ładujecie na nie ciężkie towary ?
Bo jeżeli nie, to ja nie widzę sensu dla którego miałbym kupić auto na podwójnym kole z tyłu -większe spalanie, większa awaryjność, mniejsza dynamika, mniejszy komfort. Jak złapiesz kapcia to jest większy problem. Wiadomo na zimę 6 opon do kupienia a nie 4.
Podejrzewam, że taki Master jest też droższy w zakupie....
Nie orientujesz się ile kosztował ?

Aaaa jeszcze jedno pytanko do Ciebie.
Co ile wymieniacie olej ? I ile oleju wzieła Masterka między wymianami ?
Wiem że wymiany w serwisie do 40 tys.
Taki był po prostu kaprys szefa. Czym uzasadniony? Miejscem - to na pewno, ale tak jak mówisz, 10-paletówki są też na pojedynczych kołach i na dodatek wg Renault'owskich broszur to właśnie one zapewniają większą ładowność. Widocznie niektórzy mają na to inne patrzenie. :wink: Ceny nie znam.

Olej co 40 tyś. km wymieniamy, a bierze go na pewno mniej niż poprzedni model. :)

Rozumiem, wiem o co chodzi.
Bogaty szef. Ładny macie tabor aut.

Według mnie 40 tys. km to troszkę dużo.
Ja słyszałem właśnie dość sprzeczną opinię, że nowy Master więcej zużywa oleju niż stary model.
Mój do ok. 100 tys. ok. 1.5 litra między wymianami.
Powyżej 100 tys. spadło do ok. 0.8-0.5 litra, czasami nawet wcale nie ma potrzeby dolania.

Pozdro.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: