Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 29 lip 2011, 0:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 mar 2011, 21:01
Posty: 277
GG: 0

Mój problem polega na często powtarzającym się wycieku płynu z oringów górnych na tulei.Próbował to ktoś składać na silikonie? jak to będzie chodzić?


Post Wysłano: 29 lip 2011, 1:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2008, 22:56
Posty: 861
GG: 35025070
Samochód: S-U-P-E-R

Cytuj:
Mój problem polega na często powtarzającym się wycieku płynu z oringów górnych na tulei.Próbował to ktoś składać na silikonie? jak to będzie chodzić?
Nie będzie.. Tuleje mogą być od płynu już przyrdzewiałe... Trzeba je porządnie osadzić, Jeśłi byłbyś zainteresowany to posiadam numer kontaktowy do mechanika który zajmie się tym i da gwarancje ze będzie chodzić...


Post Wysłano: 30 lip 2011, 14:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 mar 2011, 21:01
Posty: 277
GG: 0

Tuleje nówki.


Post Wysłano: 30 lip 2011, 14:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 mar 2011, 21:01
Posty: 277
GG: 0

oringi iuszczelki nówki reinza wytrzymują 5o tys


Post Wysłano: 30 lip 2011, 19:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2008, 22:56
Posty: 861
GG: 35025070
Samochód: S-U-P-E-R

Nie polecam nikomu składać silnika w manie na silikonie... To nie jest Jelcz. W Tym silniku musi być wszystko tak jak powinno inaczej nie będzie chodzić... Wiem bo przerabialiśmy 3 remonty mana 464 i dopiero za czwartym wszystko chodzi jak należy... Tuleje trzeba osadzić idealnie, na dopasowanych podkładkach, inaczej cały silnik w mak się rozsypie...


Post Wysłano: 02 sie 2011, 22:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 mar 2011, 21:01
Posty: 277
GG: 0

?


Post Wysłano: 03 sie 2011, 18:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 lip 2009, 19:23
Posty: 137
GG: 0
Samochód: man f2000
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Panowie a może ma ktoś jakiś pomysł? w manie 19.403 jak odkręce korek od zbiorniczka z płynem mam na nim od spodu taką maż, tylko nie mówie o maśle z oleju. Jest to maż rdzawego koloru która jak wyschnie kruszy się w drobny pyłek. Na tym płynie mam przejechane ok 5 tys.km. Chłodnica płukana w tym roku chyba 4 razy i ciągle tosamo. Auto w dziwnych okolicznościach potrafi złapać temp na 75% zielonego na pusto. Z ładunkiem 20 ton pod górę na maks 50% zielonego. Chodzi normalnie ma moc jak na swój wiek. Za rady z góry dziękuje. Dodam że 2 tygodnie nie bierze wody a nagle w ciągu jednego dnia ze trzy razy trzeba mu dolać auto bez retardera

_________________
Jakub


Post Wysłano: 04 sie 2011, 0:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2008, 22:56
Posty: 861
GG: 35025070
Samochód: S-U-P-E-R

Możliwe że uszczelka pod którąś tuleją... Cieknie po bloku? Czi idzie w wydech płyn?


Post Wysłano: 04 sie 2011, 17:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 lip 2009, 19:23
Posty: 137
GG: 0
Samochód: man f2000
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Na bloku nic nie widać. Na zimnym nie kopci jak postoi 2,3 dni pali bez żadnego problemu

_________________
Jakub


Post Wysłano: 05 sie 2011, 21:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2008, 22:56
Posty: 861
GG: 35025070
Samochód: S-U-P-E-R

A sprawdzałeś termostaty?


Post Wysłano: 06 sie 2011, 0:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 lip 2009, 19:23
Posty: 137
GG: 0
Samochód: man f2000
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

termostaty wymienieone znajomy magik mówił ze może rdzeń chłodnicy się kończy wracam do domu, jutro płukanie chłodnicy i zaleje go płynem na jakieś minus 15stopni może w koncu ten syf się wypłucze

_________________
Jakub


Post Wysłano: 06 sie 2011, 7:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Kolego jakuba masz zamulony układ chłodzenia ktoś jeździł dłuższy czas na wodzie. Jeśli chcesz przepłukać układ użyj kwasku cytrynowego lub octu
Ja kiedyś wlałem z trzy litry octu i to chyba było za dużo pewnie z litr wystarczy, efekt murowany.
Minusem tego zabiegu jest to jak masz gdzieś minimalne wycieki np z chłodnicy to te wycieki się powiększą jak zostanie rozpuszczony ten brązowy muł zalegający w układzie chłodzenia. Tak miałem z rurą od retardera po zastosowaniu octu z rury zrobiło się istne sitko tak rura była skorodowana

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 05 sty 2017, 22:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 wrz 2008, 20:50
Posty: 8
GG: 0
Samochód: praga V3S dłużyca

Witam, jestem zainteresowany numerem do mechanika, który zajmuje się naprawą silników do MANA, bo mam ten sam problem. Wycieka płyn z górnych oringów. pozdrawiam i czekam na informację, dziękuję z góry.


Post Wysłano: 06 sty 2017, 11:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Cytuj:
Witam, jestem zainteresowany numerem do mechanika, który zajmuje się naprawą silników do MANA, bo mam ten sam problem. Wycieka płyn z górnych oringów. pozdrawiam i czekam na informację, dziękuję z góry.
A jaki jest w tym problem bo nie rozumiem. Wywalasz starą tuleje wkładasz nową z oringami najlepiej erling. Do tego nowa uszczelka nowe pierścienie tłokowe i planowanie głowicy. Przy osadzaniu głowicy trzeba dać cieniutkie podkładki pod tuleję przy nowej tulei zawsze wychodzi na 0 więc daje się zazwyczaj 1 podkładkę i jest ok. Skręcasz wszystko jak w instrukcji :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 06 sty 2017, 12:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Podkładki pod tuleje daje się jak jest taka potrzeba a nie na pałę bo ktoś tak robi.
Tuleja z bloku powinna wystawać miedzy 0.035 a 0,105 mm czyli na oko powinno być praktycznie równo z blokiem silnika
Jeślii blok jest w porządku i nowa tuleja to nic tam nie trzeba podkładać .
Po to jest czujnik zegarowy aby sprawdzić ile tuleja wystaje nad blok a nie składanie silnika na pałę.

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 06 sty 2017, 18:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 wrz 2008, 20:50
Posty: 8
GG: 0
Samochód: praga V3S dłużyca

Dzięki za wiadomości. Pod pierwsze trzy tuleje mam podłożone podkładki. Dawałem nowe tuleje i oringi i do roku czasu tylko wytrzymuje. Pierwsze trzy tuleje puszczają. Górne oringi nie trzymają.


Post Wysłano: 06 sty 2017, 18:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Teraz pytanie jakie oringi były dane, jaki kolor miały?
Takie zwykłe, czy jakieś firmowe?
Ogólnie man nie trawi za bardzo innych producentów uszczelek jak elring jest to orginał na pierwszy montaż
Co do tulei to do fabrycznego montażu idą kolbenschmidt i w zestawie powinny być oringi
Jeśli tuleja będzie za wysoko to nowa uszczelka nie uszczelni i to może lecieć z uszczelki pod głowicą a nie z tuleji

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 06 sty 2017, 20:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 wrz 2008, 20:50
Posty: 8
GG: 0
Samochód: praga V3S dłużyca

Kiedyś miałem zielone to wytrzymały tylko 3 miesiące. Po nich założyłem czarne, były niecały rok. Firmowe to chyba nie były, nie pamiętam. Teraz dzięki tej informacji kupię oringi elring.


Post Wysłano: 06 sty 2017, 20:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Jeszcze kwestia samego montażu tulei do bloku silnika, wszystkie elementy muszą zostać pokryte olejem silnikowym tuleja tam gdzie styka się z oringami, oringi oraz blok silnika.
Z tego co słyszałem od mechaników kiedyś to bywały problemy z tymi cienkimi oringami u góry przy montażu i się suwały z swojego miejsca w tym zagłębieniu w tulei gdy tuleja za ciężko wchodziła w blok silnika.
Dlatego man stosuje teraz jeden gruby oring o przekroju kwadratu zamiast tych dwóch cienkich
Według instrukcji nie można ponoć nanosić oleju pędzlem żeby czasem nie zostały gdzieś włosy po pędzlu na styku oringu z blokiem silnika

Kup do kompletu uszczelkę pod głowicę elringa

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 06 sty 2017, 21:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 wrz 2008, 20:50
Posty: 8
GG: 0
Samochód: praga V3S dłużyca

Dziękuję za pomoc. W Świeradowie zima, jak warunki będą korzystne to biorę się do roboty i dam znać. pozdrawiam


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: