Rejestracja:24 mar 2011, 20:39 Posty: 79
GG: 0
Samochód: dobry
Nasza Scania sprawuje się bardzo dobrze wterenie jak na 4x2.
Jest to egzemplarz z 1996r. z 380 konnym silnikiem. Auto jest dobrze traktowane i bardzo dobrze nam służy . Ma niecałe 900000 km i jest nie do zajechania. Wozimy nią różne mat. (mat. sypkie, węgiel a czasem jeżdzi z przyczepą w trasy ).
_________________ Jak czolgiem nie wjedzie to pojedziemy Passatem.
Panowie a jak ze spalanie w scanii ?? w Lublinie dużo firm ma właśnie scanie, widać ze to dobre samochody i co do estetyki też nie można im niczego zarzucić ...
_________________ 16 biegów, 500 koni, 40 ton za sobą... To jest piękne... SCANIA Ten kto jedzie MAN-em ten jest Panem http://www.fotosik.pl/u/mctraker
Panowie a jak ze spalanie w scanii ?? w Lublinie dużo firm ma właśnie scanie, widać ze to dobre samochody i co do estetyki też nie można im niczego zarzucić ...
Podobno kolego Scanie w budowlance, to mistrzowie w piciu paliwa. ( Piszę to bo wiem, to z opinii innych.)
Podobno kolego Scanie w budowlance, to mistrzowie w piciu paliwa. ( Piszę to bo wiem, to z opinii innych.)
Opinie innych to wiesz gdzie możesz sobie wsadzić.... Budowlanka to nie transport krajowy czy międzynarodowy tu powinno się raczej przeliczać na motogodziny, bo raz jazda w terenie, raz praca przystawki odbioru mocy, itd., itp... Tu nie da się uogólnić.
_________________ Wysłano z budki telefonicznej...
Witam.Jeździłem scanią R420 8x6.Wg.mnie auto nie warte swojej dość dużej ceny.Jak dla mnie lepszy dwuletni actros niż nowa scania.A dlaczego?Przy stanie500km rozrusznik postanowił odejść w zaświaty,na szczęście na bazie...Po miesiącu,a była akurat zima,cała rama i mosty pięknie na żółto zardzewiała.Maska by równo patrzyła z drzwiami pod zawias trzeba było podłorzyć 0,5cm podkładek.Ciągłe nieszczelności ukł.pneumatycznego,odwrotnie podpięte blokady mostów.Rano, przy 0 stopni na dworze,wspomaganie tak wyło,że radia prawie nie było słychać.Gdy na serwisie zgłosiłem,że kabina dobija na dziurach,to tak mi sprężyny dokręcili,że straciłem resztki komfortu.Po 3 miesiącach skończyła się klima.W terenie na pełnych blokadach na początku zaczynał zakopywać się tył a potem przód.Podobno scania stosuje inne przełożenie w 1osi i inne w3 i 4...A jak było naprawdę ciężko to urywały się wały napędowe!!!Podobno by ochronić sprzęgło...Brak stabilizatorów 3 i 4 osi,gdy były nowe to O.K.Ale potem mosty robiły co chciały.Jedyne plusy to ładnie grajżce radio i wygodna pozycja za kierownicą.Co z tego gdy co chwilę musisz wyjść by zaczepić line by cie ktoś wyciągnoł.A hak ktoś sprytnie umieścił pod rejestracją.Którą trzeba odkręcić i w jej miejsce wkręcić hak,tak,że po jednym dniu jeździłem już z hakiem na stałe,ryzykując zabranie dowodu...
Ja powiem tak ze scanii został tylko znaczek. W mojej firmie są dwie scanie budowlane z kabiną dzienną 6x4 to kierowcy mówią mi że na budowie daje sobie radę lecz co do scanii 8x6 to oczywiście jest to nie porozumienie. W przeciągu dwóch miesięcy kierowca pojechał na lotnisko by przygotować teren pod budowę, nie powiem było dosyć miękko ale bardzo bobrze, że mam fadrome w firmie i pojechała razem z kierowcą. Nie minęło piętnaście minut kierowca dzwoni przyjedź (**** wyrażenia). Oczywiście zajeżdżam kierowca już stoi bierze mnie na tył samochodu i pokazuje a tam widzę klapa zarysowana głęboko od łyżki fadromy lina 16 tonowa zerwana na mak. Dobra nie ma problemu. Kierowca wsiadł, załadował fadromą i od razu pojechał na miejsce wysypu. Oczywiście zakopał się włączył wszystkie blokady i koniec zawisł na mostach no to fadroma znowu uratowała sytuację. W tym samym momencie przyjechał Man tez budowlany wjechał w to same miejsce gdzie mój kierowca powłańczał napędy (8x8) poszedł jak rakieta. Co do spalanie to Scanie które posiadam palą na trasie to ok 38-42 ale oczywiście 89 km/h na budowie to wiadomo więcej ok 56-63. Lecz po tym co zobaczyłem to Scanię 8x6 2 miesięczną oddałem od razu do leasingu i już jej nie mam. Teraz mam 4 kerax-y (8x4) tez silniki volvo-wa skrzynia zf mosty renówki komfort jazdy większy niż w scanii lecz co od układu napędowego to też nic nie warte.
Chyba żartujesz!Jeszcze pewnie takie 8x4.... ?Bo 8x6 to w Polsce jest raczej niespotykane.Raz takie widziałem,a uwierz mi trochę się po budowach bujałem.I podobno żadnych rewelacji w terenie też nie było.Tak więc tylko Mercedes albo MAN.Ale jak MAN to 8x8 bo przy 8x6 przy skręcie w piasku pierwsza oś działa jak spychacz,powodując trudności z wyjechaniem.Szerokości....
Ja nie mówię o volvie 8x6 czy 8x4, bo to jest po raszka totalna druga oś skrętna trzyma i nawet różne blokady nie pomogą chyba, że fadroma. Jeśli już miałem na myśli volvo 8x8 wspomagane napędem hydraulicznym.
Kolego nigdy nie widziałem aby volvo miało napęd hydrauliczny.Chyba coś Ci się pomyliło z terbergiem.A tak w ogóle to w terenie napęd hydrauliczny nie spisuje się najlepiej.Tutaj wygrywają proste rozwiązania mechaniczne.I nie każdy o tym wie,ale warto mieć opony 13.Zawsze prześwit się zwiększa,tyle,że opona droższa i nie tak łatwa do dostania jako używka jak zwykła...
To za mało widziałeś. A kierowcy chwalą sobie napęd hydrauliczny. Napęd ten jest bardziej zaawansowany technicznie niz wał i most. Na napędzie w/w system ustawia które koło ma ciągnąć bardzie, a które mniej i to rozwiązanie lepiej się spisuje. Tak że nie zgodzę się z Tobą.
Nooo...Możliwe,że się mylę.Od ponad trzech lat nie bujam się po budowach.Tylko chciałbym zobaczyć tę hydraulike po kilku latach przepracowanych w błocie I zgadzam się,że napęd hydrauliczny jest bardziej zaawansowany.Od wału i mostów prostszy to chyba tylko łańcuch i przerzutki jest....Pozdrawiam
Tutaj wygrywają proste rozwiązania mechaniczne.I nie każdy o tym wie,ale warto mieć opony 13.Zawsze prześwit się zwiększa,tyle,że opona droższa i nie tak łatwa do dostania jako używka jak zwykła...
Zgadza się dlatego kierowcy z budownictwa energetycznego stosują KRAZY 255B na ogumieniu 1300x530x533
wszystko fajnie tylko temat o Scanii i jak mozna porównywać możliwości terenowe 8x6, 8x8 i 8x4??
Z tego co ja zauważyłem to w MANach 8x6 może być dodatkowo napedzana 1 lub 2 os, a nie tylko 2.
W MAN-ach w wersji 8x6 napędzana jest tylko jedna oś przednia tzn. druga. Wrażanie, że napędzane są obie spowodowane jest tym, że MAN montuje w tych wersjach obudowy od mostów napędowych na obu osiach przednich ale tylko w drugiej jest mechanizm.
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 2 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę