Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 08 wrz 2011, 17:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2009, 19:32
Posty: 25
GG: 0
Samochód: Volvo FH

Cytuj:
z ta rożnica PANIE,ze silnik moglismy uslyszec na filmiku...
nie chcę się czepiać ale naprawdę jesteś takim świetnym (mechanikiem?) znawcą że po dźwięku umiesz rozróżnić co jest pod maską a czego nie ma? :shock: Jeszcze raz mówię to są spekulacje więc spokojnie PANIE, też mogę spekulować co jest pod płachtą widząc ogólne zarysy?
Cytuj:
niestety plachty nikomu do glowy nie przyszlo sciagnac :lol:
Jaki to miało by sens? Wolisz oglądać film do którego widziałeś, materiały z montażu, ciekawostki i szczegóły fabuły, czy wolisz nie słuchać nic, a potem rozkoszować się filmem samym w sobie ;P ja osobiście wole nie wiedzieć wszystkiego, żebym potem rozkoszować się filmem tak samo z nowym Volvo niech sobie będzie w firankach/płachtach :] A tak w ogóle właścicieli tych aut obowiązuje umowa tak więc raczej nie mogą za długo odchodzić od auta żeby ktoś właśnie nie ściągnął płachty tak uważam :roll:


Post Wysłano: 08 wrz 2011, 17:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 lip 2005, 16:35
Posty: 1122
Lokalizacja: Parczew

Cytuj:
że po dźwięku umiesz rozróżnić co jest pod maską a czego nie ma? :shock: Jeszcze raz mówię to są spekulacje więc spokojnie PANIE, też mogę spekulować co jest pod płachtą widząc ogólne zarysy?
Zgadzam się w 100% ponieważ tak jak pisałem na filmiku słychać dźwięki towarzyszące autostradzie, rozmowy i to wszystko uniemożliwia w pełni delektować się barwą nowego silnika stąd niemożliwym staje się jego sklasyfikowanie.

To, że słychać pss niczego nie dowodzi poza tym, że auto miało manualną skrzynię biegów, więc Volvo nie zautomatyzuje całkowicie życia kierowcy. Piszecie, że słychać bardziej turbo. Hmmm nie wiem jakimi D13 jeździliście, ale u nas jak auto jest obciążone plus ma trudne warunki drogowe po wykroczeniu za zielone pole na obrotomierzu turbo zaczyna pięknie grać. Nie wiem czy mieliście okazję jechać, lub słyszeć w akcji D12D 500ps z układem dwóch turbosprężarek. Gwizd cudowny dla uszu. Dodatkowo turbo też może bardziej gwizdać poprzez nieszczelności czy to samego układu dolotowego, bądź intercoolera na nawet samego ślimaka sprężarki. D13A ma charakterystyczną twardą pracę na jałowym jednak D13C pracuje całkowicie inaczej. W starszym silniku słychać jak to określają starsi mechanicy "walenie młotkiem po klawiaturze" czyli twardą pracę. D13C charakteryzuje się nie tylko mniejszą ilością decybeli wydawanych przez jednostkę a przede wszystkim miękką pracą. Także to co słyszymy na filmiki nie jest kluczowym dowodem by wyciągać daleko idące wnioski.

_________________
umarła we mnie wiara, nadzieja
EEV 460
Volvo at night


Post Wysłano: 09 wrz 2011, 5:13

Levuss proszę Cię, nie pisz o nieszczelnościach - jakie nieszczelności w układzie wydechowym ma mieć nowe auto?
Ja twierdzę (i będę się tego trzymał jak grubas chipsów), że dźwięk silnika jest łudząco podobny do D13A z tym, że o wiele głośniej słychać turbosprężarkę - coś jak w Iveco; czyżby zmienna geometria? I będę twierdził nadal dopóty, dopóki nie usłyszę na żywo. Wówczas zweryfikuję zdanie (jeśli będzie trzeba).
A skoro słyszałeś D13A w akcji, to powinieneś wychwycić na filmie charakterystyczne miauczenie silnika dla tych jednostek napędowych. A co do skrzyni to nie przypominam sobie, by w i-Shifcie było słychać charakterystyczne wycie dla dolnego zakresu oraz świst powietrza przy zmianie biegów.


Post Wysłano: 09 wrz 2011, 10:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 lip 2005, 16:35
Posty: 1122
Lokalizacja: Parczew

Zależy co kto rozumie przez stwierdzenie "nowe" auto. Dla jednych jest to pojazd prosto z fabryki odebrany u dealera a dla jeszcze innych auto mające nawet 30-40 tys km. Testowane FH moim zdaniem można nazwać nowymi, jedynie w odniesieniu do kolejnej generacji tych pojazdów. Modele, które widzimy oraz słyszymy są pojazdami testowo-badawczymi, które mają już troszkę nastukane. Dla poparcia tezy wystarczy odwołać się do niedawno zaprezentowanego Mercedesa Actrosa. Testy drogowe trwały kilka lat, przez co pojazdy przebyły wiele set tysięcy km jak nie milionów. Nie zapominajmy, że testy trwają na drodze nie w laboratoriach, gdzie tylko można w sposób skomputeryzowany imitować prawdziwe warunki drogowe. Przykłady przytoczone przeze mnie wskazujące na możliwości większego gwizdu sprężarki to tylko realia, które prędzej czy później pojawią się w każdym pojeździe posiadającym turbosprężarkę i nie były główną wytyczną na której oparłem swój poprzedni post. W swoich poprzednich wypowiedziach pisałem również o tym, że odnajduję analogię pracy tej jednostki do poprzednich
Cytuj:
I będę twierdził nadal dopóty, dopóki nie usłyszę na żywo. Wówczas zweryfikuję zdanie (jeśli będzie trzeba).
Słuszny pogląd. Ja mam identyczne zdanie, że wiele swoich teorii jestem w stanie zweryfikować po dokładnym "obmacaniu" przedmiotu, którego dotyczy spór.

VTG (zamiennie VNT) w Volvo? czemu nie. Sprężarki o zmiennej geometrii są od niedawna stosowane w Scanii a prekursorem tego rozwiązania była firma Iveco.

_________________
umarła we mnie wiara, nadzieja
EEV 460
Volvo at night


Post Wysłano: 09 wrz 2011, 13:44

Oglądając któryś raz z kolei ten filmik skłonny jestem powiedzieć, że D13? dostanie nową turbosprężarkę, właśnie opartą na VTG. Ale poczekajmy, może już niebawem dowiemy się wszystkiego, począwszy od wyglądu nowego Volvo skończywszy na zawieszeniu, jednostkach napędowych i układzie przeniesienia napędu (o ile w tym ostatnim będą wprowadzone jakieś zmiany).


Post Wysłano: 09 wrz 2011, 16:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2009, 19:32
Posty: 25
GG: 0
Samochód: Volvo FH

Cytuj:
Oglądając któryś raz z kolei ten filmik skłonny jestem powiedzieć, że D13? dostanie nową turbosprężarkę, właśnie opartą na VTG. Ale poczekajmy, może już niebawem dowiemy się wszystkiego, począwszy od wyglądu nowego Volvo skończywszy na zawieszeniu, jednostkach napędowych i układzie przeniesienia napędu (o ile w tym ostatnim będą wprowadzone jakieś zmiany).
No właśnie podoba mi się takie podejście do sprawy :D Ja niecierpliwie czekam na premierę :)


Post Wysłano: 12 wrz 2011, 22:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 lip 2005, 16:35
Posty: 1122
Lokalizacja: Parczew

Kolejne fotki:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

_________________
umarła we mnie wiara, nadzieja
EEV 460
Volvo at night


Post Wysłano: 12 wrz 2011, 22:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 maja 2008, 22:32
Posty: 1482
GG: 6330420
Samochód: CLK Black Series
Lokalizacja: Warszawa

Te spojlery to jedna wielka samoróbka. Mam wrażenie, że ta kabina będzie potężna, a jej szkielet całkowicie nowy.

_________________
Cichanos und Gibon Internationale Spedition u. Logistik GmbH & Co. KG, Hamburg (D) member.


Post Wysłano: 12 wrz 2011, 23:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 lip 2005, 16:35
Posty: 1122
Lokalizacja: Parczew

Cytuj:
Te spojlery to jedna wielka samoróbka. Mam wrażenie, że ta kabina będzie potężna, a jej szkielet całkowicie nowy.
Spojlery faktycznie wyglądają kosmicznie. Kabina będzie potężna. 2.55m szerokości, 4m wysokości czyli ponad 20cm więcej jak obecna XL'lka. Holenderscy redaktorzy napisali, że ta kabina będzie posiadała maksymalne, ograniczone w Europie normy dotyczące jej kubatury..
Ciekawym faktem jest, że jeden z europejskich dealerów ponoć już prowadzi zamówienia na nowe FH.

ps.
nowe FH będzie pod schowkami zewnętrznymi posiadać mniejszy schowek z dwóch stron, coś ala Actros MPIII. Zwróćcie uwagę na 5-tą fotkę gdzie widać lusterko. Dostrzegacie coś?.

_________________
umarła we mnie wiara, nadzieja
EEV 460
Volvo at night


Post Wysłano: 12 wrz 2011, 23:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 sty 2009, 23:24
Posty: 463
Lokalizacja: Ryki

Cytuj:
Zwróćcie uwagę na 5-tą fotkę gdzie widać lusterko. Dostrzegacie coś?
Że lusterka są na węższych ramionach? :roll:
Na tym zdjęciu dobrze widać, że zamontowana jest faktycznie obudowa maskująca.


Post Wysłano: 13 wrz 2011, 8:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 lip 2005, 16:35
Posty: 1122
Lokalizacja: Parczew

Cytuj:
Na tym zdjęciu dobrze widać, że zamontowana jest faktycznie obudowa maskująca.
Strzał w 10-tkę. Kto wie czy podobnie nie będzie ze spojlerami zakabinowymi.

_________________
umarła we mnie wiara, nadzieja
EEV 460
Volvo at night


Post Wysłano: 13 wrz 2011, 17:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 sty 2009, 11:02
Posty: 333
GG: 4473051
Samochód: VOLVO
Lokalizacja: Drzycim

Koledzy jadę w przyszłym tygodniu na wycieczkę ze szkoły do Skandynawii i będę w fabryce Volvo więc może złapię coś więcej niż na forum. W planach jest także fabryka Scanii ale tylko silników, Saaba i osobowe Volvo :)

_________________
A,B,C,CE,KW- jest ;)
http://www.rozycki-drzycim.pl


Post Wysłano: 13 wrz 2011, 17:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lip 2008, 17:08
Posty: 173
GG: 3968324

Ze zdjęcia kabiny od tyłu wynika, że tunel podłogi tak na oko będzie wystawał jakieś 10-12cm.


Post Wysłano: 13 wrz 2011, 19:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 lip 2005, 16:35
Posty: 1122
Lokalizacja: Parczew

Cytuj:
Ze zdjęcia kabiny od tyłu wynika, że tunel podłogi tak na oko będzie wystawał jakieś 10-12cm.
Też tak myślę :)

Dawidor wątpię, że czegoś się dowiesz, ale relację zdaj.

_________________
umarła we mnie wiara, nadzieja
EEV 460
Volvo at night


Post Wysłano: 01 paź 2011, 9:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 lip 2005, 16:35
Posty: 1122
Lokalizacja: Parczew

nowy filmik
http://www.youtube.com/watch?v=i6acl7sq ... re=related

_________________
umarła we mnie wiara, nadzieja
EEV 460
Volvo at night


Post Wysłano: 02 paź 2011, 14:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 lis 2005, 12:42
Posty: 471
Lokalizacja: KACZOGRÓD

Post Wysłano: 02 paź 2011, 14:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 lip 2005, 16:35
Posty: 1122
Lokalizacja: Parczew

Cytuj:
Cytuj:
Filmik konkretny....
Konkretny jest pod jednym względem. nowe modele testowane są także w Brazylii.

_________________
umarła we mnie wiara, nadzieja
EEV 460
Volvo at night


Post Wysłano: 04 paź 2011, 20:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 lis 2005, 12:42
Posty: 471
Lokalizacja: KACZOGRÓD

No tak widać na filmiku że to w Brazylii....Bardzo widać. :D

_________________
http://kubamich1-kubamich1truckmodelsfa ... gspot.com/


Post Wysłano: 07 paź 2011, 9:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 kwie 2006, 14:55
Posty: 1587
Lokalizacja: Brzesko

Post Wysłano: 07 paź 2011, 10:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 lip 2005, 16:35
Posty: 1122
Lokalizacja: Parczew

Cytuj:
Hehe Globetrotter unfall :D ciekawe co mu się stało.

_________________
umarła we mnie wiara, nadzieja
EEV 460
Volvo at night


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: