Cytuj:
Wyczytałem tu o komplikacjach przy zmianie czasu. Co więc robić przy zmianie letni-zimowy/zimowy-letni, skoro tacho nie pozwala?
Pozwala.W ustawieniach jest opcja zmiany czasu UTC tylko trzeba wiedzieć gdzie wskoczyć.W najczęściej spotykanym tachografie-Simensie masz tak:klepiesz OK,4xgóra.Pojawi ci się komunikat WPISZ POJAZD.Znów OK,1xgóra i wyskoczy UTC KOREKCJA.Ustawisz odpowiednią godzinę i klepiesz OK.
Cytuj:
Czy tacho pokazuje nam ile czasu coś robimy, czy pokazuje czas ile nam jeszcze zostało do zakończenia pracy/jazdy/odpoczynku? Przykładowo robimy pauzę tygodniową i chcemy sprawdzić, czy zostało nam 2 godziny do końca pauzy.
Zależnie od auta.W Scanii przeważnie jest tachograf firmy Stoneridge i żeby sprawdzić takie rzeczy trzeba wejść w opcje tachografu.W Volvie część informacji pokazywana jest na wyświetlaczu na desce rozdzielczej między zegarami (pauza i czas przez jaki prowadziłeś od ostatniej pauzy),a część w opcjach tachografu (m.innymi czas dwutygodniowy,czas przez jaki prowadziłeś w danym dniu).Ale wszystko musisz sam ogarniać bo tachograf przypomni ci tylko o pauzie po 4:15 jazdy czyli 15 minut przed czasem.Tacho nie policzy za ciebie na przykład ile czasu zostało do zakończenia odpoczynku.
Cytuj:
Czy tacho samo "koryguje" nam czas pracy? Powiedzmy, w pierwszym tygodniu robimy 56 godzin i na drugi pozostaje nam 34.
Nie nic nie koryguje tylko skrupulatnie zlicza
.W SIMENSie wystarczy na postoju klepnąć strzałkę w dół i pokazuje ci czas dwutygodniowy.
Cytuj:
Czy tacho to wykrywa i informuje o tym, że zbliżamy się do przekroczenia dwutygodniowego czasu?
Nie.
Najprościej zapisywać sobie codziennie czas jazdy i po 5/6 okresach jazdy podsumować,pamiętając żeby nie przekroczyć 56h w tygodniu.