Cytuj:
Cześć.
Mam problem z zadaniem z międzynarodowego przewozu rzeczy.
Trasa: Kalisz - Frankfurt - 1020 km
do granicy 270 km
średnia prędkość 60 km/h
po przejechaniu od granicy 90 km kierowca robi przerwę 30 minut
wyjazd o 6 rano w poniedziałek (samochód przygotowany do wyjazdu)
przyjazd przed 11 we wtorek
trasa wykonywana 1 raz w tygodniu
magazyn jest otwarty 24/dobe
rozładunek 2h bez nadzoru kierowcy (jak ustawić wtedy tachograf? )
1. Sprawdź czy jednoosobowa załoga jest w stanie wykonać zlecenie.
2. Jeżeli jest to możliwe, rozpisać dokładnie całą trasę. + powrót
i
1. Sprawdzić jaka załoga (pojedyncza czy podwójna) jest w stanie wykonać trasę.
2. Rozpisać wybraną załogę
3. o której załoga może wyruszyć w drogę powrotną?
W zadaniu nie ma żadnego błędu. Autor założył, że 90km od granicy kierowca zatrzyma się na frytki na 30min, nieważne, ma być przerwa po prostu.
Jak napisał zasadzka, jednoosobowa załoga jest w stanie dojechać przed 11:00 we wtorek (dojedzie o 10:45), ale w przypadku kiedy wydłuży się jazdę o godzinę, co można zrobić 2x w tygodniu (czyli 4dni x 9h + 2dni x 10h o ile dobrze pamiętam, ręki uciąć nie daję - sprawdź ;] ). Skoro zlecenie wykonywane jest raz w tygodniu myślę, że można tak rozpisać.
Tak więc:
JAZDA Kalisz - granica -> 270km -> 4h 30min
PRZERWA -> 45min
JAZDA -> 90km -> 1h 30min
PRZERWA -> 30min
JAZDA -> 180km -> 3h 00min
PRZERWA -> 45min
JAZDA -> 60km -> 1h 00min
ODPOCZYNEK -> 9h -dzienny skrócony odpoczynek
JAZDA -> 270km -> 4h 30min
PRZERWA -> 45min
JAZDA -> 150km -> 2h 30min
I tak oto wyjeżdżając o 6 rano w poniedziałek, dociera na magazyn we wtorek o 10 45 o ile mi się jakiś błąd nie wkradł między cyfry :p
Wyrusza po rozładunku 2h (godzina 12:45), wykorzystuje 2h godzin jazdy które mu zostały i idzie odpoczywać 11h i rano dalej rusza 4:30 - 45min - 4:30..... itd. aż dojedzie na bazę :p