Cytuj:
witam, czy ktos wie dlaczego blokada mostu sie nie wylacza? mam dafa xf 2003 rok, zalczyl kierowca blokade mostu jednak sie nie wylacza
Kolego może byś naświetlił jak rozwiązałeś u siebie problem z tą blokadą.
Ja jestem świeżo po naprawie dyfra w swoim Dafie, zima ostatnio dopisała, śniegu mnóstwo, ślisko, a więc i blokadę zdarza się załączyć. Blokadę załącza się klawiszem, który poprzez elektrozawór, powietrzem steruje membraną która przesuwa blokadę półośki. Na moście znajduje się czujnik, który monitoruje stan blokady włą/wył. A więc jeśli kontrolka blokady się załączy tzn. iż przesuwka spięła mech. różnicowy. Wyłączając blokadę mostu jest ona rozłączona jeśli kontrolka zgaśnie- proste.
Ja, jadąc autem -zgaszona kontrolka blokady mostu- przy pełnym obciążeniu, na suchej drodze podczas skrętu 90st wydawało mi się że się coś urywa , coś zadzwoniło poszarpało pare razy tylnym mostem. Po analizie wyszło iż most jest spięty i nie działa mech. różnicowy. Klawisz blokady załączał blokadę( bardziej kontrolkę) i ją rozłączał, szarpanie autem przód/tył ( w celu brutalnego rozłączenia mostu ) nic nie dawał. Efekt prac warsztatowych wykazał iż jedno z zębatek satelit się rozleciało i zablokowało mechanizm różnicowy.
Cytuj:
jak by w moście nie rozłączyło blokady to na suchej drodze ukręciło by półośki. Na pewno czujnik żle pokazuje.
140km z pełnym ładunkiem przejechałem 4zakręty ciasne 90st i jedno ciasne rondo 3/4 na sucho i półośki całe - ale to co szarpało autem to rozpacz, na łukach było to nie odczuwalne.
Cytuj:
W Volvach (nie wiem jak w pozostałych markach) blokada mimo tego, że jest klawiszem włączona, automatycznie się rozłącza jeśli jest taka potrzeba (przekroczona dopuszczalna prędkość, skręt kół).
A niby skąd Volvo wie iż jest "przekroczona dopuszczalna prędkość, skręt kół"- jeśli są one zablokowane i obracają się z tą samą prędkością, a jeśli przednie koła miały by coś do powiedzenia w tej kwestii, to kręcąc fajerą w prawo/lewo by się wyłączała blokada?-bezsens.