Strona 1 z 1 [ Posty: 7 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 17 sty 2012, 16:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 sie 2011, 14:43
Posty: 14

Witam wszystkich.
Niedługo mam egzamin CE i mam 1 ważne pytanie - kolejność podpinania przewodów przy sprzęganiu/rozprzęganiu pojazdu z przyczepą. Przeszukałem całe forum i odp jest tylu co użytkowników. Czy kolejność podpinania przewodów jest gdzieś zapisana w kodeksie drogowym lub jakiejś ustawie o ruchu drogowym ??? Uczyłem się ze przy sprzęganiu najpierw podpinam czerwony następnie żółty ABS a na końcu przewody elektryczne lecz patrząc na forum wcale nie jest to takie oczywiste. Przy rozprzęganiu to samo tylko, że w odwrotnej kolejności. WORD Bydgoszcz bardzo zwraca na to uwagę więc proszę o pomoc kogokolwiek kto zdawał w Bydgoszczy. Z góry dziękuję za pomoc.


Post Wysłano: 17 sty 2012, 16:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

odpięcie czerwonego przewodu powoduje zablokowanie kół przyczepy/naczepy, więc przy odpinaniu najpierw czerwony potem żółty, zaś przy zapinaniu odwrotnie.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 17 sty 2012, 18:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 mar 2006, 19:51
Posty: 11
Lokalizacja: Małopolska

Zwróce uwagę na jeden drobiazg - jak już zepniesz się z przyczepą i upewnisz że zaczep "zaskoczył" nie zapomnij wrócić do kabiny i zgasić silnika oraz zamknąć drzwi za sobą.
Na egzaminie gdzie zdawałem, te niedopatrzenia kosztowały 200,- i dwa tygodnie czekania na następną szansę.

Zresztą tą kolejność podpinania warto zapamiętać na zawsze - na egzaminie najwyżej nie zdasz jak źle podepniesz (jest w miarę równo, przyczepa ci nie zrobi krzywdy).


Post Wysłano: 18 sty 2012, 12:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 mar 2010, 18:10
Posty: 390
Samochód: co się trafi
Lokalizacja: Ustka

żółty przewód jest sterujący, czerwony zasilający

podłączasz pierw sterowanie czyli żółty, później podłączasz zasilanie, czyli czerwony

przy rozłączaniu odwrotnie, chodzi o to, żeby pierw zblokować koła zanim odłączy się sterownie


Post Wysłano: 18 sty 2012, 16:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 gru 2007, 10:34
Posty: 127
GG: 6080820
Lokalizacja: Stargard [ZST]

nowicjusz1986 :) jeśli na TGL to masz tak: Pneumatyka prąd i od prawej to pneumatyka prąd prąd ABS rozczepiając robisz wszystko to samo tylko że odwrotnie czyli ABS Prąd Pneumatyka, i od drugiej strony prąd pneumatyka. Ja Dzisiaj zdałem Kat. E więc info z 1 ręki :)

_________________
''A mi się marzy moi mili trackera życie, wielkie auto i szosa gładka"

Kategoria B 06.12.2010
Kategoria C 29.09.2011
Kategoria C+E 18.01.2012
Świadectwo Kwalifikacji 11.05.2012


Post Wysłano: 18 sty 2012, 20:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 mar 2006, 19:51
Posty: 11
Lokalizacja: Małopolska

Dla utrwalenia można sobie podejrzeć filmiki na Youtube zamieszczane przez szkoły jazdy.

http://www.youtube.com/watch?v=7Z4I8nB7TLc

Proszę zwrócić uwagę, iż przewody pneumatyczne są tam łączone wspólnym gniazdem, ale reszta wydaje się poprawna.


Albo ten o Staszku:

http://www.youtube.com/watch?v=AihdQ0H5WMA.

Akurat Staszek by nie zdał - nie gasił silnika ale poza tym jest kilka cennych uwag.


Post Wysłano: 20 sty 2012, 10:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 sie 2011, 14:43
Posty: 14

Czyli jaka jest kolejność przy rozprzęganiu? Ja się uczyłem tak: elektryka, ABS, czerwony żółty. Sprzęganie - żółty, czerwony, ABS, elektryka. Czy tak jest dobrze ???


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 7 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: