Strona 1 z 1 [ Posty: 15 ]
Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 lip 2010, 20:21
Posty: 472
Lokalizacja: Ruda Śląska

Witam. Ostatnio powstał mały spór z kolegą na temat miejsca sypialnego w kabinie przy podwójnej obsadzie. Interesuje mnie konkretnie czy jest gdzieś ustawa która wymaga zarejestrowanego miejsca do spania dla oby dwóch kierowców i czy jeśli by takiego miejsca nie było to czy są wymagane jakieś kwity hotelowe o odbytym odpoczynku?


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Kierowcę kolegi kiedyś BAG ukarało za brak odpoczynku dlatego że nie miał łóżka w kabinie.
Generalnie sprawa wygląda tak że by miec zaliczona pauzę dobową musisz mieć miejsce do leżenia i w czasie jazdy nie można tego miejsca wykorzystywać.
Zapytam a tachograf macie na dwóch kierowców czy na jednego?

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 mar 2009, 20:52
Posty: 1363
Lokalizacja: BIA

DZ.U.01.123.1354 - Czas pracy kierowców
Cytuj:
Art. 9. 1. 3) w czasie obu części odpoczynku dobowego kierowca powinien korzystać z łóżka lub miejsca do spania.
Są też inne artykuły mówiące o tym w jaki spób może odpoczywać kierowca, w tej chwili niestety nie jestem w stanie przytoczyć. Są artykuły mówiące wyraźnie, że w czasie odpoczynku dobowego kierowca powinien mieć zapewnione miejsce do spania, jeżeli nie ma takiego miejsca to pozostaje hotel i przechowywanie rachunków z hotelu. Wieć jak się jeździ, dłużej niż 1 dobę, w podwójnej to muszą być 2 łóżka w samochodzie.

_________________
Hello boss! Majkel...
Uśmiech Paryża 420dci, Ferrari Stralis 450, Robur MP2 1841, JelczNL 106 460, Kania R 450, Kania NG R 450, Iveco Stralis MY16 480 ...


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 lut 2011, 20:02
Posty: 132
GG: 0
Samochód: Peugeot Boxer L3H3/ Audi a4
Lokalizacja: Kraków

jak jest jedno łóżko i drugi kierowca sie w nocy przytuli do pierwszego jest źle, każdy z szoferów musi mieć swoją leżanke, w przeciwnym razie rachunek za hotel.
a ciekawi minie co w przypadku gdy nie mam kabiny sypialnej a pauza mi wypada w mieście gdzie mam znajomych/rodzinę? wiadome że lepiej w rodzinie lub u znajomych sie przespać ale jak to przy kontroli wypada ?

_________________
B, BE, C, CE


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 lut 2006, 12:29
Posty: 1368
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Cytuj:
ciekawi minie co w przypadku gdy nie mam kabiny sypialnej a pauza mi wypada w mieście gdzie mam znajomych/rodzinę? wiadome że lepiej w rodzinie lub u znajomych sie przespać ale jak to przy kontroli wypada ?
?
Odpowiedź jest prosta, gdy wychodzisz z auta zabierasz ze sobą tarcz/kartę, więc pauze rysujesz sobie ręcznie. To wystarczy.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 lut 2011, 20:02
Posty: 132
GG: 0
Samochód: Peugeot Boxer L3H3/ Audi a4
Lokalizacja: Kraków

wiec kiedy kierowcy 'śpią na fotelach' na parkingu pauza jest ręcznie rysowana ?
pytam bo nie mam żadnego doświadczenia w kilkudniowych trasach a często widzę samochody z dzienną kabiną na tablicach mocno oddalonych od mojego miasta. na kursie na PJ nie mówili za dużo o tym, móiąc że więcej będzie na KW, na któaniestety muszę jeszcze troche poczekać ;/

_________________
B, BE, C, CE


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 mar 2009, 20:52
Posty: 1363
Lokalizacja: BIA

Cytuj:
Cytuj:
ciekawi minie co w przypadku gdy nie mam kabiny sypialnej a pauza mi wypada w mieście gdzie mam znajomych/rodzinę? wiadome że lepiej w rodzinie lub u znajomych sie przespać ale jak to przy kontroli wypada ?
?
Odpowiedź jest prosta, gdy wychodzisz z auta zabierasz ze sobą tarcz/kartę, więc pauze rysujesz sobie ręcznie. To wystarczy.
Jak nie masz kabiny z łóżkiem to nie wystarczy, musisz mieć kwit na hotel. Inaczej było by tak jak napisał Prto jeździło by sie ciężarówkami z dzienną kabiną po całem Europie, robiąc pauzy na fotelach, a przy kontorli ściemniało by się że akurat nocowałem u znajomych :).
Cytuj:
często widzę samochody z dzienną kabiną na tablicach mocno oddalonych od mojego miasta
Słyszałeś o leasing`u ?:)

_________________
Hello boss! Majkel...
Uśmiech Paryża 420dci, Ferrari Stralis 450, Robur MP2 1841, JelczNL 106 460, Kania R 450, Kania NG R 450, Iveco Stralis MY16 480 ...


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 lut 2006, 12:29
Posty: 1368
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Cytuj:
musisz mieć kwit na hotel
Prosze mi pokazać przepis który nakazuje mi posiadanie kwitów hotelowych, rozumiem że tak jak tarczki 28dni wstecz?

Głupot nie wypisuj


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 wrz 2009, 19:39
Posty: 42
GG: 0

Przepis? Przecież to ty podczas kontroli masz udowodnić - udokumentować nie kontrolujący.
Tego przecież uczą na KW - tak jak kolega wyżej napisał potrzeba dokument za nocleg.
Podobna sytuacja jest z przeprawą promową, powinno się mieć za granicą przy kontroli bilet za prom. Bo zachodnie służby lubią to kontrolować, czy aby na pewno byłeś na promie.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Przepis? Przecież to ty podczas kontroli masz udowodnić - udokumentować nie kontrolujący.
Tego przecież uczą na KW - tak jak kolega wyżej napisał potrzeba dokument za nocleg.
Podobna sytuacja jest z przeprawą promową, powinno się mieć za granicą przy kontroli bilet za prom. Bo zachodnie służby lubią to kontrolować, czy aby na pewno byłeś na promie.
przeprawa promowa jest wpisana w rozporządzenie 561.
za to hotelu nie ma w tym rozporządzeniu - jest tylko zaznaczone co ma zrobić kierowca z tarczka tacho w momencie oddalenia sie od pojazdu i może tego sie trzymajmy, cała reszta jest tylko wymysłem akademii parkingowej.
dodam jeszcze że od nowego roku zmieniły sie przepisy dotyczące dokumentowania aktywności kierowców.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 lut 2006, 12:29
Posty: 1368
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Cytuj:
Przepis? Przecież to ty podczas kontroli masz udowodnić - udokumentować nie kontrolujący.
To co ja robiłem podczas nieobecności w aucie kontrolującego g...no obchodzi. Czy ide do znajomych, na zakupy czy pozwiedzać to jest moja sprawa i nie muszę się z tego tłumaczyć! Jeżeli mam odpoczynek to jest moja sprawa jak spędze ten czas i kontrolującemu nic do tego.
Bzdury wypisujesz.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 gru 2011, 20:38
Posty: 5
GG: 0

Cześć wam jedna z firm B... która buduje pojedyncze łóżka do Busów (furgonów) gdy pisałem z nią na temat podwójnego łóżka firma zgodziła się na zabudowę gdy dopytywali się do jakiego modelu itd. wytłumaczyłem im dokładnie o co mi chodzi mówiąc m.in o tym że ja np. jadę , a drugi kierowca może w tym momencie sobie spać na łóżku dolnym dostałem odpowiedź że oni robią łóżko za zagłówkami foteli ale robią na długość auta (kosztem paki bo wysokich rzeczy nie załaduje bo jest łóżko wszystko pod łóżku musiał bym ładować ) ale firma dodała że jak ja chce by drugi kierowca spał podczas jazdy to nie wykonają dla mnie takiej zabudowy bo nie będą ryzykować :/ Co to za różnica czy oni wiedzą że ktoś będzie podczas jazdy spał czy nie , płace to wymagam . Kiedys zwrócił mi kierowca uwagę jak jechałem w podwójnej obsadzie żebym na siedzeniu pasażera nie spał bo on mandatu nie chce dostać powiedziałem mu że można spać . Jak macie zabudowe np. Havy truck macie dolne i górne łóżko to myślę że w czasie jazdy na dolnym łóżku można spać bo wrazie hamowania on odbije się od siedzeń , a w pojedynczej ewentualnie można dać siatkę bo to chore jeden kieruje i się męczy a gdy zmieni się z drugim kierowcą to nadal nie może iść odpocząć / zdrzemnąć się . TO tak jak kierowcy autobusów jeden kieruje drugi w luku bagażowym koło WC śpi (odpowiednik naszego kurnika) i też bez pasów śpi PODCZAS JAZDY . Ktoś chyba w tym poście pisał na temat przepisów leżanki w samochodzie , jedna firma kazała mi iść do wydziału komunikacji dowiedzieć sie jak wygląda przerejstrowanie auta oczywiście urocza pani kazała mi podać kilka danych z dowodu rejstracyjnego by móc mi powiedzieć jak go zarejstrować chodź jej tłumacze że dopiero chce przerobić auto i gadaj z urzędasami , a druga firma napisał mi że oni mają homologacje i z ich papierkami przeróbki muszę jechać do Stacji kontroli pojazdow zrobić przegląd ;) a na ulicy zaczepiłem busiarza akurat odjeżdżał z załadunku to mi powiedział że po montażu kurnika lub leżanki rejstruje sie takie auta jako specjalne tak jak lawety ;) więc nie wiem jak sie przepisy mają do Przeróbek oraz Spania . A ITD nie ma co pytać bo jak zapytałem czy podczas jazdy tylko po polsce jako firma wykonując przewóz ładunków o DMC do 3,5 t czy muszę mieć tachograf lub rowadzić rozpiskę zarzucili mnie paragrafami i też H*** wiem z tego.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 sty 2012, 13:09
Posty: 1015
Samochód: słaby!

widać, że jesteś jednym z tych, którzy nie mają wyobrażenia jakie siły działają podczas uderzenia. śpiący na dolnym łóżku odbiłby się od foteli... hah, przy hamowaniu to może i tak by się skończyło, ale w razie wypadku to mógłby je złożyć razem z kierowcą, dlatego leżenie na łóżku podczas jazdy jest niezgodne z prawem i słusznie, choć sam leżałem nie raz, ale to było świadome ryzyko.

_________________
Pilot szwedzkiego samolotu z uszkodzonym wirnikiem


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 wrz 2010, 11:55
Posty: 3322
Lokalizacja: eu

Cytuj:
widać, że jesteś jednym z tych, którzy nie mają wyobrażenia jakie siły działają podczas uderzenia. śpiący na dolnym łóżku odbiłby się od foteli... hah, przy hamowaniu to może i tak by się skończyło, ale w razie wypadku to mógłby je złożyć razem z kierowcą, dlatego leżenie na łóżku podczas jazdy jest niezgodne z prawem i słusznie, choć sam leżałem nie raz, ale to było świadome ryzyko.
Kiedyś widziałem filmik z 'crashtestem'. Przy 50km/h pasażer siedzący z tyłu i bez zapiętych pasów uderzał w przednie fotele z masą około 3.5 tony...


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4071
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

W truckach są zabezpieczenia; siatki spinane pasami bezpieczeństwa; które chronią podczas zdarzeń.
Niewielu pewnie tego używa.
Niejeden natomiast złamał kręgosłup spadając z górnego.

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 15 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: