Autor
Wiadomość
Tytuł:
Post Wysłano: 14 sty 2006, 2:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sty 2005, 20:07
Posty: 2
Lokalizacja: Bydgoszcz

kupcie pneumatir i wlejcie troszke za osuszaczem - pomaga na 100%

a wklad to tak przed kazda zima warto wymienic

_________________
...


Tytuł:
Post Wysłano: 30 sty 2006, 21:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 sty 2006, 21:16
Posty: 8
Lokalizacja: Kamienna Góra

Nie tylko SCANIA ma ten problem z tłoczkiem.Zawsze rano teraz w zimie nie mam górnej skrzyni również w Manie.Po przejechaniu kilku kilometrów problem znika sam.Ale mam sposób!!!!! Zapale Mańka i grzeje sobie silniczek -wiadomo!!! Wylot z rury wydechowej jest jakies 80 cm od dekla tłoczka(na skrzyni z tyłu) - giętką metalową rurą naprowadzam spaliny na obudowe i po nagrzaniu silnika , jak ruszam jest i górna i dola i połówki....he naprawde pomaga.

_________________
Student Mańka ma na stanie, Scanią lata jak dostanie.


Tytuł:
Post Wysłano: 30 sty 2006, 21:56

Cytuj:
Przebitka jest dobra bo niektóre wozy nie mają innego rozwiązania, ale języczkami jest wygodniej i prościej.

Zgadzam sie z toba


Tytuł:
Post Wysłano: 30 sty 2006, 23:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 gru 2005, 23:43
Posty: 445
Lokalizacja: Sosnowiec

Przebitka to jest określony ruch wybierakiem (w prawo lub w lewo) dobrze myslę? Z jakiego polożenia (tzn czy na jakimś okreslonym biegu, czy na luzie) wykonuje się tą przebitkę?

Pozdrawiam

_________________
Może się matka na jakiegoś kierowcę zapatrzyła, bo mnie do samochodów ciągnie...


Tytuł:
Post Wysłano: 30 sty 2006, 23:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Na biegu jałowym Tir5, czyli na luzie. Przebitka to ruch lewarkiem (przeskakujesz z małej skrzynii do dużej, albo na odwrót) :wink: :wink: :wink:


Tytuł:
Post Wysłano: 30 sty 2006, 23:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 gru 2005, 23:43
Posty: 445
Lokalizacja: Sosnowiec

Cytuj:
Przebitka to ruch lewarkiem
to jeszcze tylko powiedz w ktorą strone. Czy tylko w lewo czy inne mozliwosci tez są?
Pozdr.

_________________
Może się matka na jakiegoś kierowcę zapatrzyła, bo mnie do samochodów ciągnie...


Tytuł:
Post Wysłano: 31 sty 2006, 0:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

W lewo albo w prawo. Spójrz na foto, przebitka to jest to kółko (w tym miejscu [pomiędzy 1-4, a 4-8 natrafiasz na większy opór i musisz użyć trochę większej siły aby przbić się do skrzynia małej albo dużej].

Obrazek

:wink: :wink:


Tytuł:
Post Wysłano: 31 sty 2006, 1:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 gru 2005, 23:43
Posty: 445
Lokalizacja: Sosnowiec

ok juz wszsytko wiem, dzięki :)

_________________
Może się matka na jakiegoś kierowcę zapatrzyła, bo mnie do samochodów ciągnie...


Tytuł:
Post Wysłano: 31 sty 2006, 22:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 2454
Samochód: Scania
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

"Wysoka" skrzynia w prawo, "niska" w lewo ;)


Tytuł:
Post Wysłano: 01 lut 2006, 6:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6330
Lokalizacja: Wrocław

jezcze po przełączaniu:
wyobraź sobie, że jedziesz Maluchem i doszedłeś do 4 biegu, ale masz jeszcze następne 4. więc jeżeli będziesz chciał jednym ruchem przejść na bieg 5, patrz na schemat <<Paździocha>>, to trafisz na bieg 7.
przejście musi składać się z trzech ruchów wyraźnie oddzielonych:
1 wyrzucenie na luz dolnej skrzyni , lekko do przodu,
2 zdecydowanym krótkim ruchem w prawo przejście na dużą skrzynię,
3 wrzucenie biegu 5, już na dużej skrzyni, czyli znowu do przodu.
trafianie na 7 bieg zamiast 5 z 4 jest dość częstym błędem u początkujących.
tak jest przy każdym przejści z jednej skrzyni na drugą.
doświadczony i wprawny kierowca robi to tak, że dla postronnego obserwatora jest to jeden ruch.
całą tą czynność robimy przy wciśniętym sprzęgle.
po jakimś czasie staje się to automatyczne, oczywiste i naturalne,


Tytuł:
Post Wysłano: 28 mar 2006, 12:01

Osobiście wolę przełącznik. Zrobiłem kilka kilometrów MAN-em z przebitką i ni cholery nie mogłem się do tego przyzwyczaić. Problem w "paryżance": skrzywił się na trasie łącznik wybieraka biegów ze skrzynią (nie wiem kto taki patent wymyślił, że przy połączeniu przy skrzyni biegów za sworzniem dał zwykły płaskownik)


Ostatnio zmieniony 03 lut 2008, 0:01 przez użytkownik usunięty, łącznie zmieniany 1 raz.

Tytuł:
Post Wysłano: 28 mar 2006, 13:01
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 lis 2005, 17:01
Posty: 487
Lokalizacja: kędzierzyn-koźle

Kto jeździ na przebitce, to się wprawi w ten sposób wybierania górnych, dolnych biegów. Ale ten rodzaj skrzyń biegów odchodzi powoli w niepamięć.


Tytuł:
Post Wysłano: 28 mar 2006, 20:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

No nie wiem, czy trak odchodzi. Stralis, czy Magnum mają skrzynie z przebitką....


Tytuł:
Post Wysłano: 15 kwie 2006, 15:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 kwie 2006, 8:20
Posty: 46
Lokalizacja: Żagań

Ja osobiście wole przełącznik. Wiem od innych kierowców z mojej okolicy, że problem skrzyni biegów w Scani istnieje nawet w letnie dni.

_________________
Scania 114L 380


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: