Rejestracja:30 sty 2006, 21:16 Posty: 8
Lokalizacja: Kamienna Góra
Nie tylko SCANIA ma ten problem z tłoczkiem.Zawsze rano teraz w zimie nie mam górnej skrzyni również w Manie.Po przejechaniu kilku kilometrów problem znika sam.Ale mam sposób!!!!! Zapale Mańka i grzeje sobie silniczek -wiadomo!!! Wylot z rury wydechowej jest jakies 80 cm od dekla tłoczka(na skrzyni z tyłu) - giętką metalową rurą naprowadzam spaliny na obudowe i po nagrzaniu silnika , jak ruszam jest i górna i dola i połówki....he naprawde pomaga.
_________________ Student Mańka ma na stanie, Scanią lata jak dostanie.
Przebitka to jest określony ruch wybierakiem (w prawo lub w lewo) dobrze myslę? Z jakiego polożenia (tzn czy na jakimś okreslonym biegu, czy na luzie) wykonuje się tą przebitkę?
Pozdrawiam
_________________ Może się matka na jakiegoś kierowcę zapatrzyła, bo mnie do samochodów ciągnie...
W lewo albo w prawo. Spójrz na foto, przebitka to jest to kółko (w tym miejscu [pomiędzy 1-4, a 4-8 natrafiasz na większy opór i musisz użyć trochę większej siły aby przbić się do skrzynia małej albo dużej].
jezcze po przełączaniu:
wyobraź sobie, że jedziesz Maluchem i doszedłeś do 4 biegu, ale masz jeszcze następne 4. więc jeżeli będziesz chciał jednym ruchem przejść na bieg 5, patrz na schemat <<Paździocha>>, to trafisz na bieg 7.
przejście musi składać się z trzech ruchów wyraźnie oddzielonych:
1 wyrzucenie na luz dolnej skrzyni , lekko do przodu,
2 zdecydowanym krótkim ruchem w prawo przejście na dużą skrzynię,
3 wrzucenie biegu 5, już na dużej skrzyni, czyli znowu do przodu.
trafianie na 7 bieg zamiast 5 z 4 jest dość częstym błędem u początkujących.
tak jest przy każdym przejści z jednej skrzyni na drugą.
doświadczony i wprawny kierowca robi to tak, że dla postronnego obserwatora jest to jeden ruch.
całą tą czynność robimy przy wciśniętym sprzęgle.
po jakimś czasie staje się to automatyczne, oczywiste i naturalne,
Osobiście wolę przełącznik. Zrobiłem kilka kilometrów MAN-em z przebitką i ni cholery nie mogłem się do tego przyzwyczaić. Problem w "paryżance": skrzywił się na trasie łącznik wybieraka biegów ze skrzynią (nie wiem kto taki patent wymyślił, że przy połączeniu przy skrzyni biegów za sworzniem dał zwykły płaskownik)
Ostatnio zmieniony 03 lut 2008, 0:01 przez użytkownik usunięty, łącznie zmieniany 1 raz.
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 6 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę