Cytuj:
Bo ja się uczyłem na Volvo FL 611 i tam była 6 biegowa skrzynia i zawsze z dwójki ruszałem, tylko na placu używałem jedynki
No ok spoko, ale na końcu napisałem Ci coś o zabytku z nie najmocniejszym silnikiem, czyli Starze - da radę. Ale się tego nie robi - znajomy robił kurs na 8.150, skrzynia "6" - biegi od pierwszego zawsze, ja też na kursie latałem Mercedesem 1920 ze skrzynią "6", i też zawsze od jedynki.
W ogóle wydaje mi się że jeśli mówimy o skrzyniach 5 lub 6-cio biegowych to nie warto się szarpać - biegi dłuższe, machania wajchą tyle co w osobówce, więc po co kombinować jak ruszenie z "1" nigdy nie będzie błędem?
Starty z 2 lub 3 biegu robią się sensowne przy skrzyniach 8-mio biegowych, gdzie biegi początkowe są krótsze i jest więcej machania przy przyspieszaniu "od 1"
No i tak ogólnie nie mówimy o normalnej eksploatacji pojazdu tylko egzaminie, który rządzi się swoimi prawami
_________________
A/B/BE/C/CE/D/DE
Star 244/Atego 1223/F2000 32.403/FH13 440/TGA 18.480/TGS 18.440/Axor 1840/Stralis 450
Solbusy/SOR-y/Setry
Oświetlenie i nagłośnienie ostrzegawcze - montaż, naprawa, modyfikacje