Strona 1 z 1 [ Posty: 15 ]
Autor
Wiadomość
Tytuł: Euro 3 4 czy 5
Post Wysłano: 11 lut 2012, 15:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 sty 2008, 11:07
Posty: 83
GG: 1
Samochód: Scania
Lokalizacja: Maz/podl

Witam.Nie mam doswiadczenia z samochodami Volvo.Użytkuje 3 scanie ale chciałbym kupić Volvo która wersja silnikowa jest najbardziej polecana do zestawu z naczepa ale ładunkach okolo 12ton? Jezdze tylko po PL. interesuje mnie głównie 2007 rok. Jakie orientacyjnie spalanie?

_________________
Usuwanie ograniczenia mocy/adblue Scania


Post Wysłano: 11 lut 2012, 15:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lut 2012, 1:57
Posty: 46

Myślę że Volvo Fh440e5 będzie idealne. Moc wystarczająca, pod polskie górki też żwawo podjedziesz, a spalanie oscyluje średnio przy nizinnym terenie w okolicach 32 litrów. Pozdrawiam

_________________
B,C,KW
C+E w trakcie

"Road is my Life"


Post Wysłano: 11 lut 2012, 16:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6012
Samochód: Volvo FH

Jeździ ktoś takim FH 440 tylko eur 4? To z EGR chyba jest, czy z SCR, już sam nie pamiętam. Nadaje się to do jazdy? Bo scania z EGR to podobno lipa, już lepiej z adblu kupic.

W ogóle to chcąc kupić takie autko z 2006 - 2007 ( na normach euro mi specjalnie nie zależy), to wybierać eur 3 czy 4? Czy szarpnąć się na 5?
Osobiście skłaniał bym się do eur 4, ale znowu czy sie to kiepścić nie będzie? Da sie w ogóle kupić autko z 2007 ze starym tachem?

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 11 lut 2012, 17:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2604
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

Cytuj:
Da sie w ogóle kupić autko z 2007 ze starym tachem?
Kwiecień 2006 ostatnie wypusty (ale nie wiem czy z czerwcem nie pomyliłem) :)

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Post Wysłano: 11 lut 2012, 18:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 sty 2008, 11:07
Posty: 83
GG: 1
Samochód: Scania
Lokalizacja: Maz/podl

ze starym tachem do pierwszej połowy 2006 z tego co wiem :( Własnie kupiłbym scanie euro 4 ale to podobno lipa a euro 5 drogie i tez juz nie to samo co euro 3 dlatego mysle nad volvo.

_________________
Usuwanie ograniczenia mocy/adblue Scania


Post Wysłano: 11 lut 2012, 20:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6012
Samochód: Volvo FH

No tak, wszystko fajnie, tylko żeby się nie okazało że eur 4 volvo to też padlina będzie. Bo jak już, to wolę kupić zdrowe euro3. Ja i tak tych naszych mautów płacę po 200 - 300 zł, więc nie ma co się szarpać na ad blue.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 11 lut 2012, 22:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 kwie 2011, 14:28
Posty: 69
Lokalizacja: Lublin

Kup pierwsze euro5 bez redukcji mocy w razie awarii systemu scr (info w serwisie po numerze VIN)- mniejsze opłaty a i kłopot mniejszy jak coś padnie...


Post Wysłano: 12 lut 2012, 0:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 cze 2010, 22:51
Posty: 29
GG: 0
Samochód: VOLVO FH 460

Cytuj:
Jeździ ktoś takim FH 440 tylko eur 4? To z EGR chyba jest, czy z SCR, już sam nie pamiętam. Nadaje się to do jazdy? Bo scania z EGR to podobno lipa, już lepiej z adblu kupic.

W ogóle to chcąc kupić takie autko z 2006 - 2007 ( na normach euro mi specjalnie nie zależy), to wybierać eur 3 czy 4? Czy szarpnąć się na 5?
Osobiście skłaniał bym się do eur 4, ale znowu czy sie to kiepścić nie będzie? Da sie w ogóle kupić autko z 2007 ze starym tachem?
Nie polecam E4 na EGR, są spore problemy z tymi silnikami. Lepiej kupić E5 lub E3. Pozdrawiam


Post Wysłano: 12 lut 2012, 9:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6012
Samochód: Volvo FH

No dobra, a te silniki D13 spełniające normę eur3 to dobry pomysł?

Ja raczej szukam D12D 420 lub 460, ale nie łatwo taki trafić żeby nie miał 800 - 900tkm. Zawsze to sprawdzona konstrukcja.

Ten 13 litrowy może miał jakieś "choroby wieku dziecięcego"?

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 12 lut 2012, 10:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2604
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

Cytuj:
Ten 13 litrowy może miał jakieś "choroby wieku dziecięcego"?
Z prawofotelowych obserwacji: FH440 E3 (już D13) był praktycznie bezawaryjny, niczym złym nie wyróżniał się ponad FH12 z ostatnich lat produkcji :)

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Post Wysłano: 12 lut 2012, 23:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2084
GG: 1
Samochód: Jelcz 105 ;P
Lokalizacja: DK94

Volvo wypuszczało Euro 4-ki z EGR jak się nie mylę w dwóch wersjach mocy 390 i 430 KM ale to chyba były motory D11.
Cytuj:
No tak, wszystko fajnie, tylko żeby się nie okazało że eur 4 volvo to też padlina będzie. Bo jak już, to wolę kupić zdrowe euro3. Ja i tak tych naszych mautów płacę po 200 - 300 zł, więc nie ma co się szarpać na ad blue.
W takim układzie też kupił bym E3 bo połowę z oszczędności na opłatach wydasz na Adblue, a i ma się co psuć. Co do starego tacho to dostępne w autach z pierwszej połowy 2006r, później już tylko digital. No chyba że nabędziesz auto "zza buga" to i kupisz 2008r. ze starym tacho i euro3.

_________________
Wysłano z budki telefonicznej...

Za Roburem wszyscy sznurem...


Post Wysłano: 13 lut 2012, 13:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 sty 2008, 11:07
Posty: 83
GG: 1
Samochód: Scania
Lokalizacja: Maz/podl

a jak wypada volvo euro 5 vs scania euro 5 w spalaniu (440 vs 420)? orientacyjnie...
Czy salony volvo handlują uzywkami tak jak scania? Czy w salonie po vinie sprawdza mi przebieg?

_________________
Usuwanie ograniczenia mocy/adblue Scania


Post Wysłano: 13 lut 2012, 13:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 lip 2005, 16:35
Posty: 1122
Lokalizacja: Parczew

Cytuj:
a jak wypada volvo euro 5 vs scania euro 5 w spalaniu (440 vs 420)? orientacyjnie...
Czy salony volvo handlują uzywkami tak jak scania? Czy w salonie po vinie sprawdza mi przebieg?
Zależy jak kto jeździ. My w naszym 440-E5 osiągaliśmy spalanie od 26 do 31 litrów. Ładunki jakie woziliśmy to przeważnie 18t-24t. Zdarzały się lekkie "paczki" po 6 ton, ale to rzadkość. Trasy to przeważnie Niemcy-Rosja. Powrót z Rosji zawsze na pusto (85%). Normy jakie nam wychodziły z Pl do GER przy pełnym załadunku 24t w obydwie strony to bardzo często wynik z 2 na przodzie.

_________________
umarła we mnie wiara, nadzieja
EEV 460
Volvo at night


Post Wysłano: 13 lut 2012, 21:01
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 cze 2010, 22:51
Posty: 29
GG: 0
Samochód: VOLVO FH 460

Cytuj:
a jak wypada volvo euro 5 vs scania euro 5 w spalaniu (440 vs 420)? orientacyjnie...
Czy salony volvo handlują uzywkami tak jak scania? Czy w salonie po vinie sprawdza mi przebieg?
Handlują a co do sprawdzenia po VIN-ie to nie mają obowiązku ale pewnie Ci sprawdzą


Post Wysłano: 15 lut 2012, 21:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2009, 22:19
Posty: 53
Samochód: Focus
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka

W firmie gdzie pracuje mój ojciec jest Volvo 400 e4 EGR z 2006 lub 2007 roku i w porównaniu z autem ojca (FH12 460 E3) pali o średnio 2 litry więcej. Przebiegi porównywalne.
Pozdrawiam


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 15 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: