Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 16 lut 2012, 22:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 gru 2005, 16:35
Posty: 829
Samochód: Ciężarowy
Lokalizacja: Wronki

Witam,
Coraz częściej zdarza mi się przeładowywać zestaw, czasami nawet ponad 4 tony. Czy w związku z tym nie lepszy byłby ciągnik z nośnością przedniego zawieszenia 8 ton? Co o tym sądzicie? Proszę o poradę doświadczonych kolegów.


Post Wysłano: 16 lut 2012, 22:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 kwie 2009, 1:47
Posty: 232
Samochód: 2004 volvo vnl64t300
Lokalizacja: Bychawa

Jak masz przekroczone 40 ton DMC to co Ci da że oś kierowana bedzie miała większą nośność?


Post Wysłano: 16 lut 2012, 22:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Witam,
Coraz częściej zdarza mi się przeładowywać zestaw, czasami nawet ponad 4 tony. Czy w związku z tym nie lepszy byłby ciągnik z nośnością przedniego zawieszenia 8 ton? Co o tym sądzicie? Proszę o poradę doświadczonych kolegów.

ja tam za mocno nie jestem doświadczony ale odpowiedz mi na jedno pytanie :
dlaczego odbierasz chleb kolegom po fachu ładując dużo więcej niż dopuszczaja przepisy?

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 16 lut 2012, 22:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 gru 2005, 16:35
Posty: 829
Samochód: Ciężarowy
Lokalizacja: Wronki

Cytuj:
Jak masz przekroczone 40 ton DMC to co Ci da że oś kierowana bedzie miała większą nośność?
Sprzedawca z Volva mi doradził, że jak mam przeładowany zestaw to lepszy będzie ciągnik z nośnością przedniego zawieszenia 8 ton.
Cytuj:
ja tam za mocno nie jestem doświadczony ale odpowiedz mi na jedno pytanie :
dlaczego odbierasz chleb kolegom po fachu ładując dużo więcej niż dopuszczaja przepisy?
Poczytaj sobie na temat specyfiki transportu zwierząt a dopiero potem zabieraj zdanie.


Post Wysłano: 16 lut 2012, 23:04
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 kwie 2009, 1:47
Posty: 232
Samochód: 2004 volvo vnl64t300
Lokalizacja: Bychawa

Pamiętaj tylko o możliwości przestawienia siodła do przodu bo jak zabraknie Ci miejsca miedzy kabiną a naczepą to i tak oś kierowana będzie niedociążona. Ja na moim ciągniku mam siodło przesuwane ale z niektórymi naczepami były pewne ograniczenia konstrukcyjne.


Post Wysłano: 16 lut 2012, 23:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 gru 2005, 16:35
Posty: 829
Samochód: Ciężarowy
Lokalizacja: Wronki

Cytuj:
Pamiętaj tylko o możliwości przestawienia siodła do przodu bo jak zabraknie Ci miejsca miedzy kabiną a naczepą to i tak oś kierowana będzie niedociążona. Ja na moim ciągniku mam siodło przesuwane ale z niektórymi naczepami były pewne ograniczenia konstrukcyjne.
Dzięki za radę. Ale dalej nie wiem co z tym przednim zawieszeniem. Czyli Twoim zdaniem zwiększona do 8 ton nośność jest zbyteczna, tak?


Post Wysłano: 16 lut 2012, 23:19

A może 3 osiowy ciągnik ? Najlepiej pusher.


Ostatnio zmieniony 16 lut 2012, 23:31 przez Użytkownik usunięty, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 16 lut 2012, 23:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Cytuj:
Jak masz przekroczone 40 ton DMC to co Ci da że oś kierowana bedzie miała większą nośność?
Sprzedawca z Volva mi doradził, że jak mam przeładowany zestaw to lepszy będzie ciągnik z nośnością przedniego zawieszenia 8 ton.
Cytuj:
ja tam za mocno nie jestem doświadczony ale odpowiedz mi na jedno pytanie :
dlaczego odbierasz chleb kolegom po fachu ładując dużo więcej niż dopuszczaja przepisy?
Poczytaj sobie na temat specyfiki transportu zwierząt a dopiero potem zabieraj zdanie.
a co ma specyfika transportu zwierząt do przepisów o dopuszczalnych masach?
na tej samej zasadzie mogę powiedzieć że wioząc np. palety (też specyficzny transport) nigdy nie wiem ile waży pojedyńcza paleta i jakoś nie przekraczam nacisków ani masy.
a wracając do tematu nawet przesuwając siodło do przodu i montując oś mającą większy dopuszczalny nacisk i tak będzie ci brakować sporo kilogramów do rozliczenia.
może trzeba pomysleć na ciągnikiem 3 osiowym wtedy masz większą szanse na wyważenie a jednocześnie nie obciążasz osi napędowej.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 16 lut 2012, 23:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 sty 2007, 20:02
Posty: 494
GG: 2172953
Samochód: najlepszy samochód świata. Służbowy
Lokalizacja: Oslo / Gdańsk

Cytuj:
może trzeba pomysleć na ciągnikiem 3 osiowym.....
Taaa, zwiększając tym samym RMC

_________________
Pozdrawiam - Łukasz
Był DAF XF 105.510 SSC 6x2 <- Kto śmiał to usunąć? :(
Mam uczulenie na dzieci Neo, i pseudokierowców z prawego fotela!


Post Wysłano: 16 lut 2012, 23:32

To zaladuje parę cielaków mniej ale nie będzie miał problemów z przekraczaniem nacisków ;)


Post Wysłano: 16 lut 2012, 23:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
To zaladuje parę cielaków mniej ale nie będzie miał problemów z przekraczaniem nacisków ;)
pewnie sie nie da bo" specyfika transportu"
Cytuj:
Cytuj:
może trzeba pomysleć na ciągnikiem 3 osiowym.....
Taaa, zwiększając tym samym RMC
ile waży 3 oś?
tyle co mniejszy jeden zbiornik (pełny)?
nie da rady kilogramy sa nieubłagane - pełne kotły krajowego paliwa i 150 % ładowności - tak sie robi kasę w transporcie w wykonaniu naszych przewoźników, a że drogi się niszczą, a nieuczciwa konkurencja - nich leszcze walą się na r..j i wożą tyle ile można taka jest smutna prawda o naszym transporcie.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 16 lut 2012, 23:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 gru 2005, 16:35
Posty: 829
Samochód: Ciężarowy
Lokalizacja: Wronki

Cytuj:
pewnie sie nie da bo" specyfika transportu"
Żebyś wiedział, że czasami się nie da. Na moje miejsce jest 5 innych przewoźników, którzy pojadą przeładowani za niższą cenę.


Post Wysłano: 16 lut 2012, 23:48

Czyli ta specyfika polega na tym, że trzeba jeździć przeładowanym autem ? To jak ma problemy to niech przywiaże na sznurku parę krów i mogą biec za autem. Ciekawe czy wrazie kontroli, krowa byłaby ważona razem z zestawem czy osobno :lol:


Post Wysłano: 17 lut 2012, 0:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 kwie 2009, 1:47
Posty: 232
Samochód: 2004 volvo vnl64t300
Lokalizacja: Bychawa

Jak przekraczasz 40 ton to świecona woda od ojca redaktora tez nie pomoże ale ja dopatruję sie problemu w zadużym nacisku na siodło w tym typie transporu. Ciągnik na 3 osiach to oczywiście zbędna wieksza RMC. Jak zastosujesz wiekszej nośności oś kierowaną to masz większą tolerancję na nacisku na siodło.


Post Wysłano: 17 lut 2012, 0:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 gru 2005, 16:35
Posty: 829
Samochód: Ciężarowy
Lokalizacja: Wronki

Cytuj:
Jak przekraczasz 40 ton to świecona woda od ojca redaktora tez nie pomoże ale ja dopatruję sie problemu w zadużym nacisku na siodło w tym typie transporu. Ciągnik na 3 osiach to oczywiście zbędna wieksza RMC. Jak zastosujesz wiekszej nośności oś kierowaną to masz większą tolerancję na nacisku na siodło.
Ja liczę się z tym, że jak przekroczę 40 ton to nic nie pomoże. Chodziło mi głownie o to czy ciągnik z tego typu zawieszeniem będzie się lepiej sprawdzał.


Post Wysłano: 17 lut 2012, 0:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 kwie 2009, 1:47
Posty: 232
Samochód: 2004 volvo vnl64t300
Lokalizacja: Bychawa

Z tego co wiem to kary są za przekroczenie DMC ale też za przekroczenie nacisków na osie, może tego drugiego nie bedziesz wtedy płacił pod warunkiem że krówki będą cisneły więcej na przód a nie na tył. Nigdy nie jezdziłem z żywcem ale na mój gust jak taka konkurencja to może lepiej pomyśleć o lżejszej naczepie lub ciągniku żeby ładować więcej na legalu.


Post Wysłano: 17 lut 2012, 0:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 gru 2005, 16:35
Posty: 829
Samochód: Ciężarowy
Lokalizacja: Wronki

Cytuj:
Z tego co wiem to kary są za przekroczenie DMC ale też za przekroczenie nacisków na osie, może tego drugiego nie bedziesz wtedy płacił pod warunkiem że krówki będą cisneły więcej na przód a nie na tył. Nigdy nie jezdziłem z żywcem ale na mój gust jak taka konkurencja to może lepiej pomyśleć o lżejszej naczepie lub ciągniku żeby ładować więcej na legalu.
No niestety lżejszej naczepy się już nie da mieć. Na siodło ładuję +- 5 ton.


Post Wysłano: 17 lut 2012, 13:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Jaka dlugosc ma taka naczepa od sworznia do przedniej sciany? Jezeli taka sama jak standatdowa 13,6 to ciezko bedzie osiagnac 8t na przedniej osi bez przekroczenia 11,5t na tyle. Kiedys eksperymentowalem z siodlem i udalo sie jedynie o jeden otwor w kierunku kabiny przesunac. U nas w aucie z klima na tylnej scianie mocowanej nieco z boku i tak czasem naczepa dotyka obudowy na skrecie wiec miejsca jest naprawde niewiele zeby myslec o ruszeniu siodla.
U mnie przy nacisku na tyl 10t przewaznie z przodu jest jedynie okolo 7,1t...


Post Wysłano: 17 lut 2012, 13:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 gru 2005, 16:35
Posty: 829
Samochód: Ciężarowy
Lokalizacja: Wronki

Długość sworznia od przedniej ściany jest taka sama jak w normalnej naczepie. O ruszaniu siodła nie ma mowy bo z przodu przy naczepie jest zbiornik 600 l na wodę.


Post Wysłano: 18 lut 2012, 12:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2010, 17:00
Posty: 369
GG: 5566870
Samochód: scania
Lokalizacja: Jędrzejów

niedawno, do mojego kolegi Holendrzy przywieźli 800szt warchlaka. Średnia waga 31 kg co daje 24800. I czego chcieć od Polaków, jeśli większe bogatsze, bardziej rozwinięte firmy robią tak samo. Pusty zestaw mniej jak 23tony nie waży. W zakładach mięsnych stawki są za przeładowany zestaw. Powolutku się to kończy. będziemy jeździć załadowanymi do połowy zestawami. Chyba ze zabudowy zrobią z plastiku :)

_________________
http://campaign.scania.com/v8/
http://www.youtube.com/watch?v=lC9t524ddW0
http://www.youtube.com/watch?v=jjAPIDTO6RA
skup-rewal.pl


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: