Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 18 lut 2012, 13:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6018
Samochód: Volvo FH

Nie będziecie jedyni. 10 lat temu wszyscy kupowali wywrotki po 35 - 40m3 na węgiel, bo kopalnie puszczały oporowo. Teraz te naczepy w połowie puste jeźdżą.
Ostatnio rzuciły mi sie w oczy auta do drewna, załadowane do 2/3 wysokości kłonic.

Chyba normalniejemy powoli, choć nie wszyscy.


8 ton na osi kierowanej nie uda się osiągnąć bez ruszania siodła w żaden sposób (bez przeciążania napędowej). Jeśli już by przesuwał siodło, to i tak będzie lipa. Resory nie są przystosowane do takiego ciężaru, wszystko siądzie na odbojnikach a z samochodu zrobi się wyścigówka.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Ostatnio zmieniony 18 lut 2012, 17:49 przez Kierownik, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 18 lut 2012, 15:04
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 sty 2011, 14:24
Posty: 352
GG: 4128224
Samochód: Peugeot 508/MAZDA 2
Lokalizacja: CARLISLE GB/Blatyre SC/Aberdeen SC

belki zawieszenia przedniego 8 ton i 8.2 tony sa w zasadzie stosowane na wywrotkach i innych pojazdach budowlanych w solowkach i w samochodach z zamontowanym HDS za kabina co najczesciej idzie w parze ze zwiekszonym cisinieniem powietrza przedniego obwodu hamulcowego na jednostke ladunku innymi felgami i oponami o innej nosnosci, najczesciej na resorach piorowych ze zwiekszonymi srubami i tulejami mocowan. Samo zamontowanie belki 8 ton to jakas samorobka nic nie wnoszaca przesumiecie siodla daje efekty tylko na krotkich odcinkach na stale powoduje wiele innych komplikacji, wieksze zuzycie przednich opon, przedwczesne wybicie koncowek drazkow szczegolnie przy manewrowaniu. Zdecydowanie poprawia sytuacje 3 os ale do tego trzeba miejsca no i wiele wiecej niz tylko przykrecenie oski

_________________
I ZYCIE SIE TOCZY DALEJ ...


Post Wysłano: 18 lut 2012, 17:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 paź 2011, 15:36
Posty: 15
GG: 0
Samochód: FH12

Cytuj:
jak ma problemy to niech przywiaże na sznurku parę krów i mogą biec za autem. Ciekawe czy wrazie kontroli, krowa byłaby ważona razem z zestawem czy osobno :lol:
Uśmiałem się do łez :lol: Zaraz mi się scena z Czterech Pancernych przypomina jak krowę holowali... Kiedyś było dozwolone, może powrócą do tego? :) :) :lol:


Post Wysłano: 18 lut 2012, 18:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 kwie 2009, 1:47
Posty: 232
Samochód: 2004 volvo vnl64t300
Lokalizacja: Bychawa

Z tego co ja zrozumiałem to autor zorpatruje opcję zakupu nowego traktora. Można wtedy dowolnie skonfigurować ciągnik; długość ramy, nośność osi, rodzaj siodła itp. osiągając optymalne parametry.
Ja mam tylko wrażenie że problem dystrybucji wagi i tak bedzie na osiach na naczepie a nie na przekroczeniu nacisku na siodło powyżej 12 ton i konieczność zmian na koniu.


Post Wysłano: 18 lut 2012, 18:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 sty 2011, 14:24
Posty: 352
GG: 4128224
Samochód: Peugeot 508/MAZDA 2
Lokalizacja: CARLISLE GB/Blatyre SC/Aberdeen SC

W Anglii Irlandii i Szkocji NIE SPOTKALEM JESZCZE CIAGNIKA 4X2 DO PRZEWOZU LIVESTOCK cos w tym musi byc ze wybieraja ciagniki 3 osiowe ( 6x2 ) przewaznie z oska podnoszona przed napedzana ( pusher ) i siodla ruchome a naczepy przewaznie stopniowane 3 osiowe na malych blizniakach, wloskie ze wzglegu na niska mase dobre wypozazenie i 5 letnia gwarancje ( niestety drogie )

ps nawet solowki do zywca sa 3 osiowe z ostatnia osia podnoszona dla mniejszego promienia skretu
Cytuj:
Cytuj:
jak ma problemy to niech przywiaże na sznurku parę krów i mogą biec za autem. Ciekawe czy wrazie kontroli, krowa byłaby ważona razem z zestawem czy osobno :lol:
Uśmiałem się do łez :lol: Zaraz mi się scena z Czterech Pancernych przypomina jak krowę holowali... Kiedyś było dozwolone, może powrócą do tego? :) :) :lol:
obawiam sie ze dlugosc zestawu bedzie przekroczona no i ta emisja gazow ....:D metan przeciez bardziej szkodliwy dla srodowiska krowa nie spelnia chyba nawet EURO "0" jako pojazd poruszajacy sie na drogach publicznych wyobraz sobie oplaty VIATOLL

_________________
I ZYCIE SIE TOCZY DALEJ ...


Post Wysłano: 18 lut 2012, 18:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6018
Samochód: Volvo FH

Ale w GB, dzięki tej 3 ośce DMC jest 44 tony. W PL 3 oś poza ciężarem nic nie wnosi do tematu, DMC i tak jest 40ton.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 18 lut 2012, 18:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2010, 17:00
Posty: 369
GG: 5566870
Samochód: scania
Lokalizacja: Jędrzejów

Kolego tszpak, Solówki też w Polsce przeważnie są 3 osiowe + przyczepa 2osie, sam taki zestaw użytkuję, również ma 3 oś podwieszana/skrętna. czasami trafiają się przyczepy 3 osiowe co moim zdaniem jest bez sensu, tak jak Ciągnik 3 osiowy. Tylko zwiększa RMC. Jedynym plusem jest podobno lepsze prowadzenie się w zakrętach. mówię podobno bo takowej nigdy nie ciągałem.
A co do włoskiego sprzętu to chyba nie ma lepszego w europie.
Ze zdjęć wnioskuję ze w krajach wymienionych przez Ciebie naczepy są wyższe jak u nas.

_________________
http://campaign.scania.com/v8/
http://www.youtube.com/watch?v=lC9t524ddW0
http://www.youtube.com/watch?v=jjAPIDTO6RA
skup-rewal.pl


Post Wysłano: 18 lut 2012, 19:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

a może założyciel tematu niech napisze jaki ma rozkład nacisków na poszczególne osie, bo zastanawiamy sie być może nad problemami nie związanymi w żaden sposób z ciagnikiem.
byc może jednyną metoda jak wcześniej ktos napisał jest "branie paru cielaków mniej".

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 18 lut 2012, 21:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 gru 2005, 16:35
Posty: 829
Samochód: Ciężarowy
Lokalizacja: Wronki

Ja widzę, że my się tu chyba nie zrozumieliśmy. Wytłumaczę może dokładniej o co mi chodzi. Mianowicie jestem przed zakupem nowego ciągnika siodłowego Volvo. Nie chcę przestawiać żadnego siodła, kupować ciągnika 3 osiowego, zmieniać naczepy na lżejszą. To, że jeżdżę przeładowany to się na pewno nie zmieni. Chodziło mi tylko o to czy jak kupię ciągnik z zawieszeniem przednim 8 ton, będzie to lepsze w użytkowaniu, nic więcej.


Post Wysłano: 18 lut 2012, 23:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Ja widzę, że my się tu chyba nie zrozumieliśmy. Wytłumaczę może dokładniej o co mi chodzi. Mianowicie jestem przed zakupem nowego ciągnika siodłowego Volvo. Nie chcę przestawiać żadnego siodła, kupować ciągnika 3 osiowego, zmieniać naczepy na lżejszą. To, że jeżdżę przeładowany to się na pewno nie zmieni. Chodziło mi tylko o to czy jak kupię ciągnik z zawieszeniem przednim 8 ton, będzie to lepsze w użytkowaniu, nic więcej.
jeżeli nie przekraczasz nośności przedniego zawieszenia to jaki ma sens zakup pojazdu z większą nośnością?
dla samej satysfakcji posiadania?
w mojej ocenie nic to nie zmieni chociaż nalegał bym byś przejechał gdzieś przez wagę osiową(załadowany) i sprawdził jakie masz rzeczywiste naciski na każdą oś.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 18 lut 2012, 23:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 gru 2005, 16:35
Posty: 829
Samochód: Ciężarowy
Lokalizacja: Wronki

Ok, dzięki. Tylko gdzie znajdę taką wagę osiową?


Post Wysłano: 18 lut 2012, 23:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 lip 2008, 14:09
Posty: 144
GG: 7250824
Samochód: Mercedes 814D

Cytuj:
Ok, dzięki. Tylko gdzie znajdę taką wagę osiową?
Zatrzymaj się kiedyś przy krokodylkach. Oni powinni mieć :lol:

_________________
Nie, nie mam 13 lat...


Post Wysłano: 18 lut 2012, 23:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 gru 2005, 16:35
Posty: 829
Samochód: Ciężarowy
Lokalizacja: Wronki

Cytuj:
Cytuj:
Ok, dzięki. Tylko gdzie znajdę taką wagę osiową?
Zatrzymaj się kiedyś przy krokodylkach. Oni powinni mieć :lol:
Mało opłacalny interes :D


Post Wysłano: 19 lut 2012, 11:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 cze 2009, 12:39
Posty: 409
Samochód: Volvo FH
Lokalizacja: Wejherowo

Tak logicznie, to wjedź na jakąkolwiek wagę tylko przednią osią :roll:


Ewentualnie jak chcesz znać naciski to kolejno wjeżdżaj każdą osią, zapisuj wagę, reszte sobie wyliczysz kalkulatorem lub na kartce.

Czy nadal za trudne? :roll:


Post Wysłano: 19 lut 2012, 11:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6018
Samochód: Volvo FH

Moje volvo podczas ważenia miało chyba 6700 na kierowanej, przy 9600 na ciągnącej (przy nie całych 40 tonach RMC). Jeśli masa całkowita będzie przekroczona o 4 tony, to na kierowaną dojdzie i tak max 300 - 400kg, to tylko tak sobie strzelam.

Wg mnie nie ma sensu dopłacać za mocniejszą ośkę.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 43 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: