Kolego, z tego co mi zawsze mówiono i tak mnie uczono, sztapla(sztapel)to sztapel, a negatyw to negatyw. Poza tym sztapli ręcznych nie buduje się z klinów(chyba że jako lekkie podniesienie)
To co masz na zdjęciu to jest akurat sztapel, natomiast negatyw jest montowany na górnym pokładzie i służy do tgzw. przewrócenia samochodu aby wsadzić go np. nosem pomiędzy pojazdy na dolnym pokładzie, i zazwyczaj przy używaniu negatywu trzeba także postawić sztapla na górnym pokładzie,są także inne nazwy sztapli, np: banan,okular albo motyl, ale zawsze sztapel to sztapel. Tu taki troszkę prosty opis transportera.
Trzeba pamiętać że na negatywie zazwyczaj jest także zamontowana szuflada, a od pewnego czasu także na górnym pokładzie przyczepy, na tylnej szufladzie jest także montowany sztapel.
A tu przykład załadowanego transportera z użyciem sztapla i negatywu.
Tu widać ładnie opuszczony negatyw z pozapinanymi zaporami, albo jak kto woli kliny czy też kobyłki lub podpory, albo nawet hehe podkolniki
Są także jeszcze inne zabawki do przewozu i zabezpieczania pojazdów np: parasol czy grzebień, ale to już prędzej odpowiedzą co to jest koledzy jeżdżący transporterami typu Euro-klatka (EuroLohr, czy Rolfo Orion, czy Arctic), akurat na tamtych nie pracowałem więc się nie wypowiadam.
A tu dla kolegów z forum taka mała zagadka: Jak to załadowali
podpowiedź: to nie jest fotomontaż