Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 02 cze 2012, 19:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2011, 19:35
Posty: 59
Samochód: Man 18.232, Man 41.460, Scania R420
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Witam. Mam problem z siłownikiem lewym hamulcowym ponieważ jak nacisnę hamulec to z niego powietrze ucieka... i parę prazy nacisnę i już powietrza nie mam. Czy te siłowniki się jakoś rozbiera remontuje? Czy trzeba nowy?


Post Wysłano: 02 cze 2012, 21:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 maja 2012, 10:34
Posty: 8
Lokalizacja: Gdynia

są 2 opcje. Pierwsza pozytywna to zmiana membrany, a 2 opcja to zmiana siłownika :) Zdejmij opaskę z siłownika i zobacz czy membrana nie ma dziury. (Jak nie masz doświadczenia z zdejmowaniu siłowników nie próbuj sam, można sobie krzywdę zrobić)

_________________
Specjalista ds. części zamiennych.
Skuba Gdynia


Post Wysłano: 02 cze 2012, 21:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2011, 19:35
Posty: 59
Samochód: Man 18.232, Man 41.460, Scania R420
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Doświadczenia nie mam. A jaki ja mogę mieć tam wymiar tego siłownika? Bo na allegra są jakieś 16" 24" jak to się mierzy itp?


Post Wysłano: 02 cze 2012, 21:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Jeszcze jedno pytanie przód czy tył?
Patrząc po roku produkcji pojazdu to lepiej wymienić zarówno prawy jak i lewy siłownik.
W środku moga być skorodowane sprężyny powrotne i to one często dziurawią membranę.
Teraz jeszcze jedna sprawa ten siłownik to przedni czy tylny?

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 02 cze 2012, 21:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2011, 19:35
Posty: 59
Samochód: Man 18.232, Man 41.460, Scania R420
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

tylny.
A tak na marginesie. Bo jeden zbiornik mi pompuje 10atm. a drugi tak 7atm czy to tak ma być? Czy trzeba jakimś zaworkiem podciągnąć?
I jeszcze mam tak że jak zgarze auto to tak z 10-15s. mi jeszcze jakimś zaworem powietrze leci i to mocno a potem zamyka go i koniec.


Post Wysłano: 02 cze 2012, 22:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Jak tylny to daj sobie spokój z rozbieraniem bo sprężyna cię zabije.
Wydaje mi sie że w obu zbiornikach powinno być równe ciśnienie.
Jeżeli gdzieś uchodzi to jedyne prawidłowe miejsce to zbijak ciśnienia czasami po zgaszeniu pojazdu zawór ma chęć się otworzyć i psiuknąć konkretnie, ale nie daje rady i powolutku uchodzi - objaw dużego zużycia zaworu.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 02 cze 2012, 22:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 maja 2012, 10:34
Posty: 8
Lokalizacja: Gdynia

Polecam podjechać do mechanika :) Za wymianę membrany raczej dużo nie skasuje, sprężyny siłowników także są do kupienia, groszowe sprawy. Nie radze sam próbować wymiany. Byli już specjaliści co mało sobie zębów nie wybili zdejmując siłowniki :)

_________________
Specjalista ds. części zamiennych.
Skuba Gdynia


Post Wysłano: 02 cze 2012, 22:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2011, 19:35
Posty: 59
Samochód: Man 18.232, Man 41.460, Scania R420
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

No u mnie tak jakby specjalnie uchodzi i to musi zawór elektryczny, bo jak ujdzie przekręcę kluczykiem nie odpalając i zaraz odkręcę to znów się załącza ten zawór i syczy mocno po paru s. pyknie tak i przestaje. A jak z tym rozmiarem tego siłownika?


Post Wysłano: 02 cze 2012, 22:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 maja 2012, 10:34
Posty: 8
Lokalizacja: Gdynia

membrany masz 12 14 16 20 22 24 30 36 głębokie i płytkie, Najbardziej popularna 24,22. Podjedz do jakiegoś mechanika, to moja dobra rada.

_________________
Specjalista ds. części zamiennych.
Skuba Gdynia


Post Wysłano: 03 cze 2012, 6:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2011, 19:35
Posty: 59
Samochód: Man 18.232, Man 41.460, Scania R420
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

A jest to na siłowniku napisane? Na allegro nie są drogie ok 100-200zł. Po co mam jechać do mechanika? Jak żeby to wymienić trzeba dwa przewody odkręcić, dwie śruby co trzymają cały siłownik, i ściągnąć z cięgna i gotowe. Chyba że się mylę?


Post Wysłano: 03 cze 2012, 7:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

100-200zł do siłownik w autosie kosztuje :mrgreen: Nie szukaj części na allegro bo to sie nie opłaca.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 03 cze 2012, 8:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2011, 19:35
Posty: 59
Samochód: Man 18.232, Man 41.460, Scania R420
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

he oki. Zawsze kupuje głownie w suderze a na allegro orientacyjnie spojrzałem na ceny i jak takie są to się nie opłaca regenerować itp. Tylko w pon muszę zadzwonić zapytać czy maja na stanie, bo autko potrzebne co dzień.


Post Wysłano: 03 cze 2012, 10:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Ostatnio wymienialiśmy olej w agregacie chłodniczym i siłownik hamulcowy w tej samej naczepie, taka usługa u mnie 150zł. Więc nie wiem czy na miejscu ciebie laika nie oddał bym tego emaena profesionalistom. Zazwyczaj w tak wiekowym aucie wszystko idzie dość opornie.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 03 cze 2012, 10:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2011, 19:35
Posty: 59
Samochód: Man 18.232, Man 41.460, Scania R420
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

He no wiadomo że topornie :) He no w osobówce wszystko sam robię więc w tym też dam rade. Ale zawsze wole wcześniej popytać o uwagi itp. po to chyba jest forum :) Wiem że najlepiej od razu do mechanika bić, ale na wszystko trzeba $$$. Spryskam wszystkie śruby wd40 dzisiaj to może jutro odkręcę:)


Post Wysłano: 03 cze 2012, 11:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Skołuj sobie klucz 24 do pobijania, i solidny nie rozbity płaski 22 do przewodów pneumatycznych.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 03 cze 2012, 11:57

Użytkownik

Online

Online

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6015
Samochód: Volvo FH

Jeśłi trzeba będzie kołować klucze, to może faktycznie lepiej gdzieś to zaprowadzić.

Ps.
Jeśli po zmianie zacznie ściągać przy hamowaniu, to trzeba wymienić też drugi.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 03 cze 2012, 12:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Zazwyczaj przy siłowniku brak dostępu żeby przedłużyć klucz rurką i pociągnąć, dlatego używa sie specjalnego krótkiego zgrubionego klucza do pobijania młotkiem. Lubią się czasem nie dać po odkręcać przewody pneumatyczne. Więc przy kupowaniu siłownika dobierz sobie baryłki ze śrubunkiem na 12'stke tekalana i nyple.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 03 cze 2012, 15:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2011, 19:35
Posty: 59
Samochód: Man 18.232, Man 41.460, Scania R420
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Klucze mam ;) Odkręcić dam radę. Ale jak sprawdzić jaką ma membranę? Żebym mógł zadzwonić zapytać czy mają na stanie takie siłowniki ?


Post Wysłano: 03 cze 2012, 15:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Szlifierka kątowa tarcza do cięcia przecinasz opaskę łączącą dwie części siłownika, troszeczkę sie odsuwasz i uderzasz młotkiem wypada membrana na samym środku jest napisane . Lub łatwiejsze weź cały siłownik do sklepu i ci dobiorą.

Jak będziesz miał nowy wiesz jak przestawić otwory na zasilanie żeby pasowały i wyregulować długość pręta ? Tak w ogóle to przód czy tył ?

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 03 cze 2012, 15:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2011, 19:35
Posty: 59
Samochód: Man 18.232, Man 41.460, Scania R420
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Tył. Hmm jak wyregulować to nie wiem... Ten pręt jest chyba wkręcany z tego co widziałem.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: