Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 22 cze 2012, 17:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 cze 2012, 17:16
Posty: 3
GG: 3555470
Samochód: Etap Poszukiwań

Witam wszystkich. Jestem na etapie zakupu ciagnika siodlowego 3 osiowego. Moje pytanie brzmi czy wie ktoś jaka jest różnica miedzy ciagnikiem z osią podwieszaną na środku ( występują też skrętne ) lub ciągnikiem który ma ostatnią oś podwieszaną. Mam na oku mana 26.460 XXL z 2003 roku i ten ma oś środkową skrętną. Występują też 6x2 oraz 6x4. Nie wiem dokładnie czym się to rózni czy lepiej jak jest na środku oś podwieszana czy na końcu


Post Wysłano: 22 cze 2012, 17:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

A masz jakieś pojęcie o transporcie?
Najpierw zacząłbym od tego do czego potrzebujesz takiego auta. Do kontenerów czy czegoś konkretniejszego (do lasu)? Jeśli kontenery to osią pchaną (pusher) wystarczy w zupełności. W końcu przy 6x4 masz 2 osie napędowe więc trzeba więcej opon na oś napędową.


Post Wysłano: 22 cze 2012, 17:57

Kiedyś sobie to przeliczyłem - oś podnoszona w środku rzeczywiście może dociążyć oś napędową, ale nie w takim samym stopniu jak robi to oś podnoszona z tyłu. Więc potwierdza się tym samym opinia kierowców ze Skandynawii, że jak chcemy kupować 6x2 na zimę to tylko z osią podnoszoną z tyłu - ta w środku jest w gruncie rzeczy bezużyteczna.

Nie wiem jak wygląda różnica cenowa, ale wygląda na to, że osoby, które wybierają 3 osiowe ciągniki na kontynencie, chętniej celują w oś podnoszoną w środku - prawdopodobnie albo chodzi o cenę, może o komfort, a może o darcie po prostu ostatniej osi przy skręcaniu.

Więc jak na moje, to wszystko zależy od realnych zastosowań jakie potrzebujesz - jeżeli kupujesz 6x2 dla jazdy po Skandynawii, to bierz z podnoszoną osią z tyłu, jak chcesz tylko 3 osie, to tzw. pusher, czyli ciągnik z podnoszoną osią środkową powinien Ci starczyć.

Oczywiście, ja nie opieram się w tym momencie na realnych doświadczeniach, więc poczekaj jeszcze, aż wypowiedzą się Ci, którzy realnie używali obu. Natomiast tu masz moje obliczenia, przy stałych rozstawach osi i umiejscowieniu siodła, tak będzie się rozkładał nacisk na osie, poprzez działanie ciężaru naczepy.
http://bigrigshots.com/6x2.pdf


Post Wysłano: 22 cze 2012, 18:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 cze 2012, 17:16
Posty: 3
GG: 3555470
Samochód: Etap Poszukiwań

Szczerze powiem tak : W transporcie siedze 6 lat ale do 3.5 T chłodnie oraz skrzyniowe. Mam okazje kupić takiego mana + naczepe niskopodwoziową i wiem niewiele na ten temat więc prosze o wyrozumiałość.


Post Wysłano: 22 cze 2012, 19:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Jak do niskopodwoziówki to lepiej sprawdzi się ciągnik w konfiguracji 6x4 , lepsza trakcja i większa ładowność od ciągnika z skrętną osią pchaną

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 24 cze 2012, 12:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 cze 2012, 17:16
Posty: 3
GG: 3555470
Samochód: Etap Poszukiwań

TYLKO 6X4 JEST O WIELE WIELE DROŻSZY :(


Post Wysłano: 24 cze 2012, 13:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 sty 2007, 20:02
Posty: 494
GG: 2172953
Samochód: najlepszy samochód świata. Służbowy
Lokalizacja: Oslo / Gdańsk

viewtopic.php?f=43&t=12390 poczytaj to

_________________
Pozdrawiam - Łukasz
Był DAF XF 105.510 SSC 6x2 <- Kto śmiał to usunąć? :(
Mam uczulenie na dzieci Neo, i pseudokierowców z prawego fotela!


Post Wysłano: 24 cze 2012, 13:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2007, 11:00
Posty: 185
GG: 10770724
Lokalizacja: Kolbuszowa

Ale tez zastanów sie po jakim terenie bedziesz jezdzil bo jak po drodze to szkoda 6x4

_________________
http://www.transportdrewna.fora.pl/


Post Wysłano: 24 cze 2012, 14:01
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
TYLKO 6X4 JEST O WIELE WIELE DROŻSZY :(
Coś za coś, jeśli chcesz się bawić w gabaryty na poważnie to niema kompromisów
Cytuj:
Ale tez zastanów sie po jakim terenie bedziesz jezdzil bo jak po drodze to szkoda 6x4
Nawet na asfalcie napęd na cztery koła się przydaje przy ruszaniu z miejsca zwłaszcza pod górę.
Nie raz widziałem jak np 4x2 miał problem z ruszeniem czy wyjechaniem z jakieś opresji pobocza czy śnieg, gdzie np poćciwy kamaz z napędem 6x4 nie miał problemów z pokonaniem tych przeszkód

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: