Bardzo się wymieszały moje odczucia co do tego pojazdu... Mimo, że wygląd zewnętrzny był już poniekąd znany od kilku miesięcy, o tyle to, co ten samochód kryje w sobie, było do dzisiaj nieznane... I śmiało mogę stwierdzić, jako były kierowca, że to, co dzisiaj zobaczyłem, zrobiło na mnie ogromne wrażenie... Pierwszy raz w ciężarówce widzę aktywną klimatyzację postojową - która ma opcję chłodzić, jeśli jest za gorąco i ogrzewać, jeśli jest za zimno... Pierwszy raz widzę, żeby w pojeździe było specjalne urządzenie do suszenia rękawic - prozaiczna sprawa ale dla kierowcy cholernie ważna... Ile par rękawic się woziło w kabinie, żeby zimą przy załadunkach co chwilę wymieniać na suche, a mokre suszyć pod nawiewem Webasto... Widać, że zwiększyła się ilość schowków, wydaje mi się, że został powiększony schowek nad łóżkiem górnym - świetnie wygląda kombinacja rolet - boczne odsuwają się na boki do zewnątrz a środkowy standardowo do góry - detal ale wygląda fajnie
Kabina wydaje się być bardzo obszerna... Ścięcie kabiny wewnątrz prawie się nie rzuca w oczy - większość "uciętej" powierzchni kryją schowki... I wrócił częściowo do łask środkowy schowek pod szyberdachem, gdzie jest lusterko, przy którym można się ogolić itd... Kolejny istotny dla życia codziennego detal
Co do samego szyberdachu to stanowi on także funkcję wyjścia awaryjnego podczas na przykład przewrócenia pojazdu na bok - ciekawa sprawa... Jest jeszcze pewnie masa nowości, o których niebawem się dowiemy albo zobaczymy na żywo wkrótce... Podsumowując... Nowy I-Shift otrzymał dwa sprzęgła więc jego praca stała się jeszcze szybsza - a bodajże był najszybszy na rynku mimo wszystko, tunel pozostaje ale niski - moim zdaniem dobrze bo ogranicza przedostawanie się brudu "spod nóg" do dalszej części kabiny... Kolejny atut to niezależne zawieszenie - okaże się w eksploatacji na ile jest trwałą konstrukcją... Mimo wszystko pojazd zapowiada się ciekawie - poznawajmy go dalej...