Strona 1 z 1 [ Posty: 6 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 05 paź 2012, 14:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 paź 2012, 14:39
Posty: 2
Samochód: scania p114 380 6x6

Witam Panowie mam prośbe. Jest ktos kto moglby opisac blokady ktore sa przedstawione na
zdjeciu? Nie chcialbym nic urwac itd.Co oznacza ta literka L na pierwszym zdjeciu?

Obrazek
pozdrawiam

Mariusz


Post Wysłano: 05 paź 2012, 22:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 paź 2011, 22:50
Posty: 535
GG: 0

Literka L oznacza zalaczony niski zakres w skrzyni rozdzielczej.


Post Wysłano: 05 paź 2012, 22:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2084
GG: 1
Samochód: Jelcz 105 ;P
Lokalizacja: DK94

1. Tak jak wyżej L to niski zakres.
2. Blokada przedniego mostu.
3. Blokada tylnych mechanizmów różnicowych.
4. Blokada skrzyni rozdzielczej.
5. Blokada między mostowa.
6. Rozłączenie napędu np. do holowania.

_________________
Wysłano z budki telefonicznej...

Za Roburem wszyscy sznurem...


Post Wysłano: 06 paź 2012, 21:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 paź 2012, 14:39
Posty: 2
Samochód: scania p114 380 6x6

Panowie a o co chodzi z tym niskim zakresem? Co to takiego ta skrzynia rozdzielcza?
Są jakieś obostrzenia jeśli chodzi o łączenie blokad? które z którymi itp? Jest jakieś ograniczenie prędkości
na blokadzie przedniej? Przepraszam ze tyle pytań ale szef kupił auto które tez będzie w zimie odśnieżać
a ja po prostu w kwestii blokad jestem zielony.


Post Wysłano: 06 paź 2012, 21:08
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2084
GG: 1
Samochód: Jelcz 105 ;P
Lokalizacja: DK94

Niski zakres- może nie dokładnie się wyraziłem, chodzi o tzw. dolną skrzynie czyli biegi od 1 do np. 3.
Skrzynia rozdzielcza to jak nazwa wskazuje rozdziela napęd pomiędzy przednią oś a tyle. Znajduje się za skrzynią biegów z którą jest połączona krótkim wałem napędowym a z niej wychodzą wały napędowe do przedniej i tylnych osi.
Jeśli chodzi o kolejność to bodajże najpierw mostowe, póżniej międzymostowe i skrzynia rozdzielcza, ale jak ktoś wie lepiej to niech mnie poprawi, bo autem 6x6 jeździłem tylko miesiąc i to 5 lat temu...
Jeśli chodzi o prędkość mi tłumaczyli aby nie przekraczać 25- 30 km/h oraz unikać wszelkich skrętów zwłaszcza ostrych chyba że wymaga tego sytuacja.

_________________
Wysłano z budki telefonicznej...

Za Roburem wszyscy sznurem...


Post Wysłano: 07 paź 2012, 9:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 sie 2010, 18:21
Posty: 134
GG: 1
Samochód: Premium 460

Ja to widzę tak, patrząc od góry:
Najpierw włączasz 4,5 tzn blokady międzymostowe i ciągnie wtedy po jednym kole z każdego mostu(to które ma mniejsze opory). Na tym możesz jeździć, skręcać i nic się nie stanie.
Potem w razie potrzeby uruchamiasz 2 i 3 tzn osiowe blokady i wtedy z każdego mostu ciągną obydwa koła, z taką samą prędkością(prawdziwe 6x6). Wtedy powinieneś unikać skręcania, na przyczepnym podłożu bo mosty się rozpadną.
Obrazek 1 to reduktor który zwiększa moment na kołach. To taka druga skrzynia biegów, mająca dwa przełożenia - do jazdy szosowej, i "L" do terenowej. Na chłopski rozum, pojedziesz o połowę wolniej ale z dwukrotnie większą siłą.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 6 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: