Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 11 paź 2012, 6:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
...Egzaminator nie ma możliwości interpretowania sobie zapisów rozporządzenia tak jak mu się to podoba...
są trzy sprawy, które we Wrocławiu egzaminatorzy traktują odmiennie od prawa:

1. przejście dla pieszych na ulicy dwukierunkowej rozdzielonej wysepką. w/g prawa traktujemu jako dwa przejścia, na egzaminie traktujemy jako jedno.

2. wymuszenie na przejściu dla pieszych jest wedy gdy pieszy zwolni, przyspieszy lub zatrzyma się. na egzaminie nawet gdy jezdnia ma 10m szerokości i pieszy wchodzi, a nasz przejazd nie włpynąłby na jego poruszanie się zostanie potraktowany jako wymuszenie.

3. ronda - rondo na Jagodnie i rondo na Borowskiej/Parafialnej, są identyczne i na tych rondach jest zawracanie, na Jagodnie egzaminatorzy wymagaja lewego kierunkowskazu, na Borowskiej/Parafialnej u tych samych egzaminatorów lewy kierunkowskaz jest błedem.

w firmie z którą współpracowałem przyszedł do pracy egzaminator z naszego WORD-u. w latach 2006-2009 egzaminowano we Wrocławiu ponad 200 osób dziennie i wyszystko było OK. po tym okresie liczba zdających spadła połowę, zwolniono 12 egzaminatorów, presja surowości na pozostałych wzrosła i wzrosła presja na zachowanie się egzaminatorów na egzaminie i poza pracą. oczywiście żadnych wytycznych na piśmie nie ma.

może to subiektywne odczucia moich znajomych, ale moje również. widziałem jak wzrastają wymagania podczas egzaminów, jak błędy, które dotychczas traktowano jako drobne uchybienia, nagle stały się powodem oblania egzaminu.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 11 paź 2012, 7:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 wrz 2012, 15:30
Posty: 62

Cyryl, może i tak jest po części, ale dla tego raz jeszce to napiszę. Jak ktoś zna przepisy to jest w stanie się wybronić. I to w trakcie egzaminu, a nie z odwołania.

Znam to z własnego przykładu. Na egzaminie na C+E miałem taką sytuację, że na przejście dla pieszych rozdzielone wysepką (przy rondzie) wjechał gościu na rowerze. Ja się zatrzymałem żeby go puścić. No i się zaczęło. "Dlaczego Pan się zatrzymał? kto tu ma pierwszeństwo? itd." No to puściłem cytat art dotyczący pierwszeństwa rowerzystów na oznakowanym PRZEJEŹDZIE DLA ROWERÓW". To usłyszałem z kolei że wiedza nie idzie w parze z praktyką. No mu zacytowałem kolejne dla przepisy. Zaraz z początku ustawy.

Art. 3. 1. Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze są obowiązani zachować ostrożność albo gdy ustawa tego wymaga - szczególną ostrożność, unikać wszelkiego działania, które mogłoby spowodować zagrożenie bezpieczeństwa lub porządku ruchu drogowego, ruch ten utrudnić albo w związku z ruchem zakłócić spokój lub porządek publiczny oraz narazić kogokolwiek na szkodę. Przez działanie rozumie się również zaniechanie.

Art. 4. Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze mają prawo liczyć, że inni uczestnicy tego ruchu przestrzegają przepisów ruchu drogowego, chyba że okoliczności wskazują na możliwość odmiennego ich zachowania.

Po tych cytatach egzaminator się zamknął i do końca egzaminu miałem spokój! I wcale mnie nie przegonił po jakiś uliczkach itp.

A odnośnie używania kierunkowskazów na rondzie. To właśnie we Wrocławiu Panowie Domaradzki i Meketiuk sami mówili, że poruszając się po rądzie kierunkowskazów nie używamy.
Zresztą przepis też określa jasno kiedy kierunkowskazu należy użyć.
Sygnalizujemy ZAMIAR, a nie sam manewr, a więc jeśli znajdujemy się na rondzie i jesteśmy w trakcie wykonywania manewru skrętu to kierunkowskazu w świetle przepisów używać nie musimy.


Post Wysłano: 11 paź 2012, 9:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
...A odnośnie używania kierunkowskazów na rondzie. To właśnie we Wrocławiu Panowie Domaradzki i Meketiuk sami mówili, że poruszając się po rądzie kierunkowskazów nie używamy...
no właśnie widać są ronda i rąda.
to co mówią szefowie nie zawsze ma odzwierciedlenie na egzaminie.
faktem jest, że na opisywanych przeze mnie rondach wymagania są odmienne (były bo na szczęście dla zadjących na Jagodnie pół roku temu postawili zakaz tonażowy).
jeszcze jedna dobra wiadomośc dla zdających we Wrocłąwiu na B+E, C, C+E i D na Brochowie na głónym skrzyżowaniu tradycyjnym miejscu zawracania, pomalowali tak linie, że w tej chwili zawracanie nie jest możliwe, czyli jeden element mniej.

tak samo jak na seminarium transportowym na moje pytanie czy w dni zakazów można poruszać się samym ciągnikiem siodłowym, szef saksońskiego BAG odpowiedział: można, a szef dolnośląskiej ITD odpowiedział: moim zadniem tak, ale nie wiem jak to będą interpretować moi pracownicy.

następna sprawa, o której sobie przypomniałem: zatrzymanie na polecenie.
standardowe na ulicy Gazowej. Tobie doskonale pewnie znane, ale innym wyjaśnię.

jedziemy ulicą i egzaminator daje polecenie: proszę się zatrzymać w pierwszym możliwym miejscu.
przed sobą mamy trzy zatoczki: pierwsza z oznaczonym przystankiem autobusowym, druga długa przedzielona wjazdem przed nieczynną bramą na posesję chyba firmy Cramo i trzecia głębsza od pozostałych o 20cm (na egzaminie na kat. D zatrzymanie w głębszej zatoczce jest bardzo mile widziane).
gdy zdający zatrzyma się w drugiej zatoczce na wysokości bramy jest to traktowane jako błąd, a przepisy zabraniają postoju, a nie zatrzymywania się przed wjazdami i bramami. polecenie egzaminatora jest jasne: "proszę się ZATRZYMAĆ".

to, że egzaminator też człowiek zgodzę się tylko w jednym względzie: inna ocena lub inny stopień surowości. jeżeli kursanta C+E lub D nauczy się pod wymagania egzaminatora W. to zda u każedego innego, ale jeżeli nauczy sie pod innego, a trafi na pana W. to ma niewielkie szanse.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 11 paź 2012, 9:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 wrz 2012, 15:30
Posty: 62

no właśnie widać są ronda i rąda.[/quote]
Ujjj, ale bobel. Rondo oczywiście. :)

Oczywiście, tylu ilu jest egzaminatorów, tyle będzie różnych interpretacji w danym temacie. Wynika to również z przepisów, które nie zawsze są precyzyjne.
Ale znając przepisy można się wybronić. Dzisiaj jest tak, że ludzie uczą się testów na pamięć, a w ruchu drogowym nie mają pojęcia jak się poruszać, bo poprostu nie znają podstawowych zasad.
Ostatnio miałem taki przypadek. Rozmawiałem z gościem w pociągu. Miał już prawo jazdy kat B, a uczył się testów na kat A. Kompletnie nie wiedział jak poruszać się na skrzyżowaniu równorzędnym. Testy robił bezbłędnie. Tłumaczyłem mu zasady! Zobaczymy jaka zdawalność teorii będzie po 19 stycznia 2013.


Post Wysłano: 11 paź 2012, 10:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

nie wiem czy pamiętasz rok 2011. panikę pod koniec 2010 właśnie z okazji zmian i w ostatniej chwili odwołanie zmian.
jestem przekonany, że teraz będzie tak samo. co więcej mam dziwne odczucie, że takimi wiadomościami reguluje się popyt na kursy, a przede wszystkim egzaminy.

wspominasz posiadacza kat. B, a ja w 2011 roku miałem 180 kierowców MPK na szkoleniu okresowym, kierowców z wieloletnią praktyką i oprócz nielicznej grupy fascynatów, którzy śledzili wszystko co związane z transportem, więc zmiany w prawie odświerzając wiedzę, zasadnicza większość nie zdałaby prawa jazdy kat. B właśnie ze względu na nieznajomość przepisów.

jak powiedzialem kiedyś testy to jedno, a znojomość prawa to drugie, a te sprawy nie mają z sobą nic wspólnego.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 11 paź 2012, 11:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 wrz 2012, 15:30
Posty: 62

Tak pamiętam. Ale wtedy nie było przepisów wykonawczych. A dzisiaj mamy rozporządzenie, które ukazało się we wrześniu. Zobaczymy! Pogadam z kolegą egzaminatorem, który pracuje w Lesznie. Mieli mieć jakieś szkolenie i mieli się dowiedzieć czegoś więcej właśnie w temacie nowych zasad przeprowadzania egzaminów. Tak naprawdę poza teorią na wszystkie kategorie, to najwięcej zmian w egzaminach praktycznych dotyczy kat A. W C praktycznie nic się nie zmieni. Jedynie to, że jak ktoś padnie na sprzęganiu to nie będzie mógł kontynuować egzaminu. No i wiek jeszcze ulegnie zmianie przy kat C.


Post Wysłano: 11 paź 2012, 12:08
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

we wrocławskim WORD-zie jakieś pól roku temu wymieniono zaczep w MAN-ie na C+E, który zacinał się i bardzi ciężko pracował, od razu zdawalność wzrosła.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 12 paź 2012, 18:42

Cyryl, mam takie pytanie odnośnie rond. Powiedz mi skąd ostatnimi czasy wzięła się dziwna moda na dawanie kierunku w lewo podczas wjeżdżania na rondo ? Ja się k**wa pytam czy są w Polsce ronda na których jeździ się w prawo ? Rozumiem, że przy zjeżdżaniu z ronda kierunkowskaz w prawo jest jak najbardziej porządany ale po co spora liczba kierowców daje go w lewo ?


Post Wysłano: 12 paź 2012, 19:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

Post Wysłano: 12 paź 2012, 22:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 wrz 2012, 15:30
Posty: 62

Cytuj:
Cyryl, mam takie pytanie odnośnie rond. Powiedz mi skąd ostatnimi czasy wzięła się dziwna moda na dawanie kierunku w lewo podczas wjeżdżania na rondo ? Ja się k**wa pytam czy są w Polsce ronda na których jeździ się w prawo ? Rozumiem, że przy zjeżdżaniu z ronda kierunkowskaz w prawo jest jak najbardziej pożądany ale po co spora liczba kierowców daje go w lewo ?
To nie jest moda. Sam czytałem interpretację jednego z pseudo mądrych w gazecie wyborczej na temat używania kierunkowskazów. Właśnie podał taki przykład i mówił że przed wjechaniem na rondo i skręceniem w lewo powinniśmy sygnalizować taki manewr. Totalna bzdura! I takich mądrych jest więcej. Kiedyś na jednym z forów była burzliwa dyskusja w tym temacie. I co? i nic. Tak, jak się zaczęło tak samo się skończyło.


Post Wysłano: 12 paź 2012, 23:01
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 wrz 2008, 21:48
Posty: 539

trzeba zacząć od tego że ludzie u nas nie umieją w ogóle korzystać z ronda,
począwszy od jazdy TYLKO zewnętrznym pasem "bo boje się wewnętrznym"
po nie używanie kierunkowskazów przy zjazdach-efekt, stoisz,czekasz i nie wiesz czy możesz wjechać na rondo? czy zdążysz? bo wróżką nikt nie jest i nie przewidzi czy ktoś skręca czy jedzie dalej.
przykładowo rondo w brzesku , wszyscy płaczą że korek ale k€źwa co drugi kierunku nie da no bo i po co....


Post Wysłano: 13 paź 2012, 4:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 wrz 2011, 5:04
Posty: 463
GG: 1
Samochód: Daihatsu Sirion
Lokalizacja: Glasgow

Cytuj:
według prawa nie.
zawracjąc, tak jak przy skręcie w lewo musisz zająć pas jak najbliżej lewej strony (Twoja jezdnia jest jednokierunkowa), natomiast po skręcie może zając dowolny pas.

natomiast egzaminator nie pakuje w takie manewry jakich nie da się wykonać zgodnie z prawem.
A co z przepisem mówiącym, że obieranie odpowiednich pasów ruchu dla manewrów może zostać zaniechane, jeśli rozmiary pojazdu tego wymagają? Za moich czasów taki był i ja na swoim egzaminie skręcałem w prawo z lewego pasa żeby się zmieścić koło zaparkowanego autobusu i słowa na ten temat nie usłyszałem...

_________________
Tak lubię: http://youtu.be/R15gD35BsiA

http://www.gazetae.com


Post Wysłano: 13 paź 2012, 4:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

już było o tym pisane. masz rację, jednak ten temat dotyczy egzaminu, a na egzaminie nie ma takich sytuacji, aby skręcać z innego pasa jak powinno być. poza tym jazda na egzaminie jest trochę inna niż na codzień.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 13 paź 2012, 11:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 cze 2007, 15:41
Posty: 1072
Samochód: MAN TGX 18.440
Lokalizacja: Kraków

U nas w Tarnowie np. ostatnio otwarli nowe rondo (turbinowe). Była ogólnie afera wśród instruktorów i egzaminatorów i w końcu uznali, że chcąc jechać w lewo lub zawrócić trzeba przed rondem użyć lewego kierunku oraz po wjechaniu na wewnętrzny pas jechać cały czas z lewym kierunkiem, a dopiero przed zjechaniem włączyć prawy.


Post Wysłano: 13 paź 2012, 12:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 mar 2007, 17:23
Posty: 209
GG: 0

Ja sam włączam lewy kierunek zjeżdzając z ronda 2 lub 3 zjazdem z tego względu iż pewnego razu chłopaczek z pełnym impetem przywalił mi w prawa strone jak potem tłumaczył wydawało mu się,że zjade 1 zjazdem i poprostu nie sygnalizowałem tego prawym kierunkiem.

_________________
Zapraszam na mój kanał Youtube...
Powodzenie mojego kanału, jego rozwój będzie zależał od WASZYCH polubień :D
Startuje z pełną parą już w krótce .... :)

https://youtu.be/s5GwCxFeTlo


Post Wysłano: 14 paź 2012, 16:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2012, 14:36
Posty: 74
GG: 2447799
Samochód: MAN TGX XXL, Hyunday Sonata IV
Lokalizacja: Gorzów Wlkp

Dzięki wszystkim za rady wyciągne z nich wnioski myślę że 26 uda mi się zdać i niedługo przypadkowo spotkamy się na pauzie :)

_________________
B:19.09.2011, C:17.07.2012, C+E:28.11.2012 KW:29.04.2014
Pół świata zjeździłeś, pół życia straciłeś, po trasach cię nosiło, ciągle w domu cię nie było... to nie jest tylko praca... to nie jest tylko jazda... to jest coś więcej... bo to jest moja pasja...


Post Wysłano: 14 paź 2012, 20:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
Ja sam włączam lewy kierunek zjeżdzając z ronda 2 lub 3 zjazdem z tego względu iż pewnego razu chłopaczek z pełnym impetem przywalił mi w prawa strone jak potem tłumaczył wydawało mu się,że zjade 1 zjazdem i poprostu nie sygnalizowałem tego prawym kierunkiem.

widzisz kierunkowskaz nie włączasz dla siebie, bo sam wiesz gdzie jedziesz (choć są tacy którzy nie wiedzą), ale dla innych.
więc włączając musisz się zastanowić jak zostaniesz zrozumiany.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 23 paź 2012, 23:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 lip 2008, 15:18
Posty: 542
GG: 6150050
Samochód: zielony

Cytuj:
Cytuj:
Ja sam włączam lewy kierunek zjeżdzając z ronda 2 lub 3 zjazdem z tego względu iż pewnego razu chłopaczek z pełnym impetem przywalił mi w prawa strone jak potem tłumaczył wydawało mu się,że zjade 1 zjazdem i poprostu nie sygnalizowałem tego prawym kierunkiem.

widzisz kierunkowskaz nie włączasz dla siebie, bo sam wiesz gdzie jedziesz (choć są tacy którzy nie wiedzą), ale dla innych.
więc włączając musisz się zastanowić jak zostaniesz zrozumiany.
Otóż to Cyrylu.

Ja każdego dnia kiedy jestem w pracy przejeżdżam przez takie o sobie RONDO. Jadę z ulicy Wspólnej na tyły centrum handlowego, czyli wjeżdżam na rondo na wewnętrzny pas z lewym kierunkiem, który zmieniam na prawy gdy jestem mniej więcej na wysokości drugiego pasa drugiego zjazdu. Jest to podyktowane bliskością zjazdów oraz tym jak rondo jest skonstruowane - używając tylko prawego kierunku przy zjeździe nieraz ktoś mi wymuszał, bo myślał że wypadam z ronda drugim zjazdem, a nie trzecim. Takie samo wrażenie niestety daje zmiana pasa na zewnętrzny przed zjechaniem z ronda, niby konieczna według przepisów w takiej sytuacji, ale bardzo myląca. Jedynym powodem dla którego nie zmieniono w tym miejscu jeszcze organizacji ruchu, jest jego znikome natężenie w kolizyjnym kierunku.

_________________
A/B/BE/C/CE/D/DE :twisted:
Star 244/Atego 1223/F2000 32.403/FH13 440/TGA 18.480/TGS 18.440/Axor 1840/Stralis 450
Solbusy/SOR-y/Setry
Oświetlenie i nagłośnienie ostrzegawcze - montaż, naprawa, modyfikacje


Post Wysłano: 24 paź 2012, 12:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

przyjmijmy, że masz rację.

więc na skrzyżowniu dróg (pomijam rondo) skręcając w lewo używasz obu kierunkowskazów naprzemiennie, najpierw lewy później prawy.

czy możesz wymienić jeszcze jakieś skrzyżowania, gdzie powinno się według Ciebie sygnalizować zmianę kierunku jazdy dwoma przeciwnymi kierunkowskazami?

w dalszym ciągu nie wyjaśniłeś jaki manewr sygnalizujesz tym lewym kierunkowskazem.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 24 paź 2012, 13:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 lip 2008, 15:18
Posty: 542
GG: 6150050
Samochód: zielony

Cytuj:
przyjmijmy, że masz rację.
Cytuj:
więc na skrzyżowniu dróg (pomijam rondo) skręcając w lewo używasz obu kierunkowskazów naprzemiennie, najpierw lewy później prawy.
Nie.
Cytuj:
czy możesz wymienić jeszcze jakieś skrzyżowania, gdzie powinno się według Ciebie sygnalizować zmianę kierunku jazdy dwoma przeciwnymi kierunkowskazami?
Jakoś też nie.
Cytuj:
w dalszym ciągu nie wyjaśniłeś jaki manewr sygnalizujesz tym lewym kierunkowskazem.
Obrazek
95% ruchu przez to skrzyżowanie od "Wrocławia" idzie tak jak wskazują tory jazdy bordowego i błękitnego - wtedy zielony i czerwony nawet nie zwalniają za bardzo. Problem zaczyna się gdy błękitny chce pojechać którymś torem jazdy purpurowego. Nie wiem czemu tak jest, że wszyscy zakładają iż auto z włączonym prawym kierunkowskazem nawet bardzo późno będzie jechać dalej w stronę miasta. W sytuacji gdy kierunkowskazu się nie użyje, jest mniej przepisowo, ale ciut bezpieczniej, bo przynajmniej czerwony się zatrzyma... A zielony i tak pojedzie na kolizyjny, bo uznaje pewnie że się będzie zawracać.

Może problemu by nie było, gdyby uznać widniejące oznakowanie poziome jako obowiązujące - linia ciągła dopuszczałaby wtedy wyłącznie skręt prawo zielonego, a błękitny/purpurowy mógłby jechać wyłącznie prosto lub zawrócić... Tyle tylko że jestem raczej przekonany iż na dzień dzisiejszy oznakowania takiego nie ma, a tak ja jeździ tam nawet policja (pomijając kierunkowskaz). Ale jeszcze raz zobaczę jak będę tam jechał następnym razem

_________________
A/B/BE/C/CE/D/DE :twisted:
Star 244/Atego 1223/F2000 32.403/FH13 440/TGA 18.480/TGS 18.440/Axor 1840/Stralis 450
Solbusy/SOR-y/Setry
Oświetlenie i nagłośnienie ostrzegawcze - montaż, naprawa, modyfikacje


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: