Strona 1 z 1 [ Posty: 4 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 25 paź 2012, 19:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 cze 2007, 20:34
Posty: 152

Witam.
Jakie według was jest prawidłowe do następujących rozmiarów?
Słyszałem od fachowców, że:
1. ciągnik siodłowy przód 315/70 r22,5 - 9 atm
2. bliźniaki 315/70 r 22,5 - 8 atm; 315/60 r 22,5 - 7,5 atm
3. naczepowe 385/65/55 r 22.5 - 9 atm

_________________
SERDECZNIE ZAPRASZAM


Post Wysłano: 25 paź 2012, 19:54

Ciśnienie w oponach powinno być takie, jak zaleca producent.
W instrukcji obsługi zawsze jest podany diagram, dla jakiego obciążenia, rozmiaru ogumienia powinno być dobierane ciśnienie.
Owszem, paranoją byłoby co załadunek/rozładunek upuszczanie/dopompowanie powietrza. Można się wówczas pokusić o uśrednienie tonażu w miesiącu/tygodniu i na tej podstawie dobrać ciśnienie w ogumieniu.
A tak na marginesie:
Volvo FH480 E5, 2007 rok, ogumienie Michelin Energy, średni tonaż za miesiąc ok. 20 000kg
Przód 315/70 R22,5=9,0 bar
Tył 315/70 R22,5=8,5 bar
Naczepa 385/65 R22,5=9,0 bar

Takie wartości ciśnienia utrzymywałem i żadnych negatywnych skutków (wycieranie czoła, boków bieżnika) nie zauważyłem. Spalanie też kształtowało się na poziomie ok. 29l/100 km


Post Wysłano: 25 paź 2012, 20:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Na każdej oponie jest podane maksymalne ciśnienie "na zimno" i do takiego pompuje swoje kólka azotem.
pieknie się zużywają równiutko, nie łapią latem jakiejś kosmicznej temperatury no i zawsze mają to samo ciśnienie bez względu na temperaturę zewnętrzną.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 03 lis 2012, 10:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 wrz 2008, 21:48
Posty: 539

odnośnie wpływu ciśnienia na spalanie znalazłem ostatnio w broszurze "ekonomicznej jazdy Iveco" informacje że ciśnienie w oponach o 1Bar za niskie przy masie zestawu 40t to około 2L/100 większe spalanie-więc sporo i warto sprawdzić sobie ciśnienie


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 4 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: