Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 29 paź 2012, 18:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Dokładnie.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 29 paź 2012, 20:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 wrz 2012, 16:37
Posty: 250

Fajnie, że kolega mechanik opisał wszystko ... jak widać człowiek uczy się przez całe życie - dziękuje.


Post Wysłano: 01 lis 2012, 20:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
używanie biegu na którym zużył się synchronizator wpychanie na siłe cudowanie kończy się rozerwanie przesówki, która wpadnie między koła...... i narobi niezłego bigosu.
Cytuj:
Eatonka to dziwny wynalazek, zęby na kołach jak z czołgu. Tam wszystko ma luzy i podobno tak ma być, wałek sprzęgłowy ma taki luz że lata po 3cm w każdą strone.
To prawda że Eaton to skrzynia nie do zajechania w porównaniu z ZFem, dwa wałki pośrednie, koła i żeby jak w czołgu ale miałem felerny egzemplarz czy pecha i trzy krotnie pękła przesuwka na na tym samym biegu. Za każdym razem biegi wchodziły normalnie do samego końca.
Jednym z efektów zużytego synchronizatora jest wyskakujący bieg podczas odejmowania gazu lub toczeniu się pojazdu

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 02 lis 2012, 0:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 kwie 2009, 1:47
Posty: 232
Samochód: 2004 volvo vnl64t300
Lokalizacja: Bychawa

Eaton skrzynia nie ma synchronizacji i posiada 3 wałki; główny i 2 pośrednie które równolegle wykonują to samą czynnoś będąc po przeciwległych stronach wałka głównego co zwieksza jej wytrzymałość. Z tyłu skrzyni jest zintegrowany mechanizm przełożenia HI-LOW czyli niska i wysoka skrzynia oraz półbiegi jeżeli występują.

Odnośnie filmików jak ktoś jest zainteresowany zapraszam pokarzę na żywo jak tym się jeżdzi kontakt na PW


Post Wysłano: 02 lis 2012, 0:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Cytuj:
Eaton skrzynia nie ma synchronizacji i posiada 3 wałki; główny i 2 pośrednie które równolegle wykonują to samą czynnoś będąc po przeciwległych stronach wałka głównego co zwieksza jej wytrzymałość. Z tyłu skrzyni jest zintegrowany mechanizm przełożenia HI-LOW czyli niska i wysoka skrzynia oraz półbiegi jeżeli występują.
europejskie eatony posiadaja synchronizacje. A 3 trzy walki wynikaja z budowy niz wytrzymalosci, idzie nim wsteczny walek po przeciwnej stronie kreci sie w druga strone. Niska wysoka jest tak realizowana w kazdej skrzyni tak.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 02 lis 2012, 7:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Tak wyglądała moja skrzynia biegów po trzecim razie, dodam że z taką dziurą dojechałem z Prenzlau do Gdyni dzięki podwójnemu wałkowi pośredniemu :mrgreen:
W dziurze widać wałek pośredni, wał pękł na pół jak by nożem ktoś go obciął, Taki efekt jest gdy kawałek przesuwki wpadnie między koła zębate :]
Jak dobrze kojarzę to połówki w tej skrzyni są z przodu za wałkiem sprzęgłowym a górna tylna skrzynia jest z tyłu skrzyni. Bynajmniej z przodu były widełki od przełączania połówek

ObrazekObrazekObrazek

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 02 lis 2012, 13:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Połówki w ZF'ie, mercedesach i innych skrzyniach również są na wałku sprzęgłowym, każda skrzynia tak ma. Chodzi o zmianę przełożenie na wejściu do skrzyni przez co masz pół biegu mniej, zasada działania jak w przypadku wysokiej niskiej.

Pękające przesówki zdarzają sie również w ZF'e, ale nie tak efektownie :mrgreen:
Sądząc po położeniu wyrwy 3/7 lub 4/8 bieg

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 03 lis 2012, 12:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 kwie 2009, 1:47
Posty: 232
Samochód: 2004 volvo vnl64t300
Lokalizacja: Bychawa

Ta skrzynia wygląda inaczej niż u mnie, prawdopodobnie na rynek północno amerykański są stosowane inne modele a połówki zawsze są z tyłu zintegrowane z mechanizmem HI-LOW.
http://www.roadranger.com/rr/ProductsSe ... /index.htm
To jest link do tego co jest w ofercie na tamten rynek. Skrzynia 9 z możliwością konwersji na 13 jest przykładem gdzie mechanizm HI-LOW zastępujemy modułem rozbudowanym dodatkowo o połówki i wszystko jest zintegrowane z tyłu skrzyni. Ja w moim Volvo ma serię FR i nie ma tam już takiej możliwości a szkoda.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: