Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 01 gru 2012, 13:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 maja 2012, 16:35
Posty: 43

Witam
Planuje kupić wywrotkę z hds'em DMC 18 T. tak żebym mógł te 10 T na siebie załadować. Pozostaje pytanie co kupić MAN, Mercedes, Daf, Scania? Mam na to do koło 70-80 tyś. zł. Wywrotka ma mi służyć głównie do przewozu kruszywa aczkolwiek w między czasie mam zamiar zająć się również handlem drewnem kominkowym, dlatego ważne dla mnie jest też to aby HDS był z rotatorem z możliwością zamontowania chwytaka do drewna opałowego, tak abym mógł sobie przywieść te 10 mp na aucie + z 5-6 mp na przyczepie. Oprócz tego będę chciał jak najwięcej auto wykorzystywać pod firmami budowlanymi.
pozdrawiam i czekam na odp.


Ostatnio zmieniony 01 gru 2012, 22:32 przez Edler, łącznie zmieniany 1 raz.
Nazwy własne piszemy z dużych liter.


Post Wysłano: 01 gru 2012, 14:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 maja 2012, 17:31
Posty: 125
Samochód: jaki popadnie jaki w rączki wpadnie

Dlaczego DMC 18T i 2 osie??

Tak za 80-90 tyś można dorwać Skakanke z 2001 roku 8x4 ale to tak przy okazji Ci mówię


Post Wysłano: 01 gru 2012, 14:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 mar 2011, 20:39
Posty: 79
GG: 0
Samochód: dobry

Wydaje mi się że to dobry pomysł nie jest bo żeby dźwig mógł pracowac przy drzewie i na budowie to musi byc duży i przede wszystkim mocny bo palety 1,5t małym drźwigiem do drzewa nie podniesie a napewno daleko nie postawi.. A montując taki dźwig na 4x2 dużo ładowności nie zostanie.. Proponował bym bardziej 6x4..

_________________
Jak czolgiem nie wjedzie to pojedziemy Passatem.


Post Wysłano: 01 gru 2012, 15:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 maja 2012, 16:35
Posty: 43

hmmm dlaczego DMC 18T? bo mam minikoparke wiec 8x4 to chyba troszke nie proporcjonalnie by się miało jedno z drugim... co do tej skakanki 8x4 to narazie w 4-oski nie chce sie pchać bo nie mam konkrentej roboty bardziej nastawialem sie na klientow idywidualnych pewna kasa i przewaznie od ręki a chcąc kupić 6x4 to te 80 tyś zł to jednak chyba troche mało. a Taki hds jak tutaj http://moto.allegro.pl/daf-75-240ati-eu ... 06607.html palete sciagnie czy zaladuje a i drewno opałowe załaduje. Taka jest moja opinia ale chciałem tez uslyszec opinie ekspertów. pozdrawiam


Post Wysłano: 01 gru 2012, 17:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1617
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Daf dosc ladny i 4x4 - przynajmniej na kazda budowe wjedziesz. Masz racje kupujac auto 2 osiowe - jest zwrotne w przeciwienstwie do 6x4 a tym bardziej 8x4. Mysle, ze tego dafa warto by luknac za te pieniadze. Motor do przyczepy troche slaby, ale jak sadze ciagnalbys ja okazjonalnie wiec sobie poradzisz, a dzieki temu, ze nie ma duzo KM powinien byc ekonomiczny krecac sie w kolo "komina" i uzywajac HDS

Co do aut 2 osiowych z HDS - 10t na pace to juz jest przeladowany a jak ma 4x4 to dosc sporo ma przecholowane. Moje iveco 4x4 bez hds wazy 9t z dosc lekka zabudowa meillera.
Jakie auto?? Hmm no ten daf dosc fajny, ale zadko spotykany, duzo iveco jest 4x4 z hds i mysle ,ze MB Sk tez tego bylo sporo.

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Post Wysłano: 01 gru 2012, 20:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5996

Chodzą na allegro samochody w takiej konfiguracji i z taką ładownością. Ale nie wiem na ile jest to naciągana ładowność, a na ile rzeczywista.

Przy takim samochodzie, niespecjalnie bym się przejmował marką. Stan techniczny samochodu się liczy. A także, co ważne, zwróć uwagę na żuraw i wywrot. Przede wszystkim żuraw, czy są na niego papiery, czy jest ważny dozór, w jakim jest stanie technicznym. Pamiętaj, że "HDS" podpada pod UDT.


Post Wysłano: 01 gru 2012, 23:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1617
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Cytuj:
Ale nie wiem na ile jest to naciągana ładowność, a na ile rzeczywista.
A ja wiem dla tego podpowiedzialem post wyzej

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Post Wysłano: 02 gru 2012, 22:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 maja 2012, 16:35
Posty: 43

no właśnie rozmyslałem sprawę iveca, tym bardziej że chodzi w dobrych pieniadzach ale krążą opinie że iveco sie nie sprawdza jako wywrotka (że jest słabe ze sie czesto psuje). Co o tym myślicie prawda czy mit?


Post Wysłano: 03 gru 2012, 11:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 cze 2011, 23:31
Posty: 184
GG: 3477552
Samochód: MAN 12.224 Sprinter 412 Atego 1528

Człowiek stworzył człowiek zniszczył jeśli auto jest używane z głowo to powinno być ok.
Problemy z iveco jesli chodzi o wywrotki jest taki kupują najtańsza najlżejsza wersje 4 osiowa z technicznym dmc 32 a lądują na nie po 35 ton i za kierownica jest traktorzysta nie kierowca.


Post Wysłano: 03 gru 2012, 11:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 maja 2012, 16:35
Posty: 43

czyli teoretycznie iveco 2 osiowe nie żyłowane powinno się sprawdzić. I teraz pozostaje kwestia czy auto sprowadzać czy kupić od polskiego właściciela? I chyba najlepiej kupić od idywidualnego gościa który sam użytkował auto jak od firmy?
A co do tych 4-osiek to wiesz jak jest płacone od tonokilometra iveco tanie to nie jeden sie skusi ładuje pozniej ile wejdzie zarobi kase, skonczone auto komuś wcisnie i kasa zostaje dobra.


Post Wysłano: 03 gru 2012, 11:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 cze 2011, 23:31
Posty: 184
GG: 3477552
Samochód: MAN 12.224 Sprinter 412 Atego 1528

Auto za tą kasę w Polsce czy od firmy czy od prywatnego będzie robione po kosztach i po łebkach taka jest prawa. Najlepiej jak sprowadził byś coś z DE gdzie właścicielem był urząd miasta tzn auto komunalne czesto są tam fajne many 19/21 4x4 z hdsem 3s kiprem i pugem z tym ze cena jest wysoka auta serwisowane na oryginalnych częściach i wszystko na czas akumulator co 2 sezony nie ważne czy dobry czy nie


W dobrej cenie i dobra maszynę to można wyrwac stayera:) 4x4 s3 kipper hds jak byś poszukał


Post Wysłano: 03 gru 2012, 12:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 maja 2012, 16:35
Posty: 43

dzisiaj zaciekawiły mnie też 3-ośki tzn. np. http://moto.allegro.pl/scania-wywrotka- ... 98138.html zawsze to większa ładowność a co za tym idzie lepsza kasa no ale niestety cena też większa. Myślałem nad Steyerem tylko nie wiem czy te auta to już nie przeżytek?


Post Wysłano: 03 gru 2012, 12:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 cze 2011, 23:31
Posty: 184
GG: 3477552
Samochód: MAN 12.224 Sprinter 412 Atego 1528

Jeśli obsługujesz większe prywatne budowy to 3 oska nie będzie złym wyborem ale jednak nawet 4x2 co przewiezie 10-12 ton tez by się przydało bo zazwyczaj takie chcą prywatni odbiorcy . można kupić 4-oske ale co nią wozić ? moze nie co ale za ile większe ilości wozi się dla duzych firm a te już nie są zbyt terminowe w płatnościach ani zbyt skore do dobrych stawek.

na pewno potrzebujesz 4x4 ? może starczy 4x2 ale a jak ma być 4x4 to pomyśl o krótkim i zwrotnym 6x4


Post Wysłano: 03 gru 2012, 13:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5996

Cytuj:
auto komunalne czesto są tam fajne many 19/21 4x4 z hdsem 3s kiprem i pugem z tym ze cena jest wysoka
Nie wiem ile kosztuje u nich taki samochód, ale u nas handlarze wołają za taki samochód ~150 koła. Nie jestem pewny czy ~10 letni samochód jest tego wart.

Kolego najpierw musisz się zdecydować jakiego samochodu potrzebujesz. Nakreśl czym się zajmujesz. 6x4 to już kolubryna, nie wszędzie tym wjedziesz, swoje pali. Z drugiej strony nie ma się sensu pchać małą wywrotką 4x2 pod koparkę. Chyba rozumiesz w czym problem i jak ważne jest sprecyzowanie Twoich oczekiwań.
Dodatkowo jakie masz oczekiwania wobec żurawia, co będziesz nim robił? Czy napewno jest Ci potrzebny? "HDS" to nie tylko korzyści, ale i koszty.


Post Wysłano: 03 gru 2012, 14:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 cze 2011, 23:31
Posty: 184
GG: 3477552
Samochód: MAN 12.224 Sprinter 412 Atego 1528

ON ma mini :) wiec 4x4 było by ok :) ew krótkie 6x4 i jak byś brał z zachodu to za pare groszy przyciągniesz na tym jakiś tandem i od biedy te 20 parę ton przewieziesz legalnie jak będzie większe zlecenie na legalu. a jak nie ma wag to na 6x4 normalnie ładujesz 20ton i nic sie z tym nie powinno dziać


Post Wysłano: 03 gru 2012, 17:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1617
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Nie powiedzialbym, ze "normalnie" jest ladowac 20t na 6x4 - te 16, noo 18 to ok ale nie 20.
Co do iveco 8x4 nie chodzi o to ,ze sa tansze wersje z malym dmc, poprostu ludzie kupujacy sie nie znaja i nie wiedza co kupuja - 4 oska to 4 oska i taki kiep wiecej sie nie zaglebia, a pozniej psioczy. ja specjalnie kupilem Trakkera z malym DMC - bo jest lzejszy, a ze staram sie wozic przepisowo to zalezy mi na malej masie wlasnej.
Iveco 4x4 tez mam (6x6 iveco mialem i 6x4 tez mialem) i jak ktos by mi powiedzial, ze iveca wywrotki sa slabsze od konkurencji to bym goscia wysmial i odwrocil sie na piecie bo nie ma o czym rozmawiac. Cale niemcy na magirusach jezdzily i MB SK - tego bylo najwiecej w latach 90tych i niestety ale tak twardych aut juz sie dzis nie robi :(
Steyer'a bym na pewno nie kupil - chyba ,ze w budzie mana ,ale o takich pewnie nie mowisz.

Kupujac swoje Iveco 4x4 - chcialem starsze auto, tansze, bo malo mi jest potrzebne i szukalem czegos do ok 40-45tys - zrobilem 3 wycieczki do niemiec i na koncu kupilem w polsce - dlaczego?? U nich o auta 20letnie sie juz nie dba - jedzie do puki jedzie i jak tuv nie przejdzie to na zlom (do polski), a w polsce jak kupisz od prywatnego wlasciela (sa ludzie i luziska-wiadomo) to w miare mozliwosci bedzie to zadbane, czyste itd - no bynajmniej ja tak trafilem i sam tez tak robie. Moje jest z 89r, plastiki wewnatrz calutkie, podsufitka biala, siedzenia bez dziurki po papierosie, kabina bez rdzy, kiperek orginal meiller nie pogiety, burty proste itd, itd :)

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Post Wysłano: 03 gru 2012, 19:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 cze 2011, 23:31
Posty: 184
GG: 3477552
Samochód: MAN 12.224 Sprinter 412 Atego 1528

ja mieszkam przy żwirowni to każde 6x4 ma minimum 20t mowie tu o słabych autach typu volvofl7 czy manach z małymi motorami 280 konnymi na scanie 113h/e i mercedesy sk 2538 lądują po 25 ton:) jak kupie lustro z fajnym zoomem to jak będę tam przelotem to zrobię wam zdjęcia wyświetlacza wagi to nieraz oczy z orbit wychodzą szczególnie jak latają ginafy/terbergi
lub ciągniki 6x2/4 z wannami 3 osiowymi


Do autora pustu kup to co będzie w dobrym stanie marka nie jest ważna przy starym sprzęcie
Miło by było żeby było to SK ale iveco z deutezem tez daje rade:)


Post Wysłano: 03 gru 2012, 20:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 maja 2012, 16:35
Posty: 43

Kolega tam pytał o to co chce wozić. Więc tak przygodę dopiero zaczynam z większą wywrotką do tej pory handlowałem drewnem kominkowym i wywrotka do 3,5 T mi wystraczała jednak teraz złapałem kontakt na drewno troche tansze ale 50 km mam do lasu więc małym sie nie ma co wybierac a znowu nie mam takiego przemiału żebym kupował auto typowo do drewna. Dlatego myślałem kupic auto z hds'em i zeby przywiesc te 10 mp na aucie plus z 5 na przyczepie przeliczylem i oplaci mi sie to. A oprocz tego mam mozliwosc wziecia dotacji na minikopareczke wiec chcialbym sie zająć usługami minikoparka + wywrotka. Przez to szukam wywrotki z HDS'em z rotatorem (tak aby zapiąć chwytak). I zobaczymy co do dalej wyniknie.


Post Wysłano: 03 gru 2012, 20:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 cze 2011, 23:31
Posty: 184
GG: 3477552
Samochód: MAN 12.224 Sprinter 412 Atego 1528

To weź 4x4 jak będziesz miał większy przemiał to podnajmiesz kogoś i CI to przerzuci nawet bez hdsu podjedziesz i załadujesz sam wynajęty i siebie


Odczepiany hds fajny :) nie brak go za sobą zawsze ciągać jak zbędny
http://otomoto.pl/man-kiper-4x4-z-hds-1 ... 69077.html


Post Wysłano: 03 gru 2012, 20:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1617
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Cytuj:
ja mieszkam przy żwirowni to każde 6x4 ma minimum 20t mowie tu o słabych autach typu volvofl7 czy manach z małymi motorami 280 konnymi na scanie 113h/e i mercedesy sk 2538 lądują po 25 ton:)
Masakra, dziwic sie pozniej, ze przez takich balwanow itd z wagami stoi :(

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: