Offline
Użytkownik
Rejestracja: 14 sie 2008, 12:59
Posty: 595
Samochód: VOLVO FH500 EEV
Witam
Przymierzam się do zakupu pojazdu. Mam do wyboru:
MAN TGX 18.440 E5(automat, przebieg 600 tyś km) lub DAF XF105(manual lub automat)
Z MAN'em jestem dość długo związany, zarówno z modelem F2000, jak i TGA ( D28 silnik ). Jednakże jeżeli chodzi o te nowsze silniki ( D20 i D26 ), to chciałbym się więcej dowiedzieć, niż wiem obecnie. Na co trzeba uważać, kupując TGX'a w automacie? Jak się spisuje ta skrzynia? Jak wygląda eksploatacja zimową porą przy dużych ( np. -15*C ) minusowych temperaturach? Jakie są typowe bolączki dla tej skrzyni? Jak sprawa z AdBlue - często moduł ulega awarii?
Autko będzie jeździło po Polsce ( przeważnie autostradami i będzie poruszało się po dużych aglomeracjach ), aczkolwiek od czasu do czasu wyjedzie za granicę ( głównie Europa Zachodnia oraz Południowa ). Przyznam, że obawiam się tej skrzyni, dużo słyszałem negatywnych opinii od innych kierowców na jej temat. Z automatem miałem do czynienia jedynie w nowym TGX'ie ( okres próbny, przebieg to 35 tyś km ), ale to nie jest to, co po przebiegu 600 tyś km.
W ostateczności, mam też możliwość zakupu DAF'a XF105 w manualu lub w automacie - jednakże tu jest problem, bo nigdy nie miałem styczności z DAF'em, więc się go obawiam. Dodam, że tylko i wyłącznie te dwa auta, wchodzą w grę. Dziękuje za Actrosa, FH i pozostałe ciężarówki.
Gdyby ktoś NAPRAWDĘ wiedział o tych wspomnianych pojazdach ( skrzyni ), to byłbym wdzięczny. Kierowcom z prawego fotela dziękuje, ja potrzebuję pojazdu do pracy, a nie do leżenia pod nim.
Pozdrawiam