Strona 1 z 1 [ Posty: 5 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 28 gru 2012, 5:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 lip 2008, 15:18
Posty: 542
GG: 6150050
Samochód: zielony

Witam
Ostatnio jak wyprowadziłem Stara na spacer po zaparkowaniu w garażu dobre 5 minut machałem wajchą ręcznego zanim w końcu złapał. Objaw był taki, że podniesienie dźwigni powodowałostały syk powietrza, jednak kontrolka nie świeciła, a sam hamulec nie trzymał ani trochę.

Nie znam się za bardzo na budowie pojazdów ciężarowych stąd pytanie jaka część może być odpowiedzialna za taką usterkę, i co można z tym zrobić? Coś słyszałem o jakimś siłowniku, ale Star to taki wynalazek, że różnie może to w nim być - pomijając fakt, że średnio rozumiem jak to ma działać...

Zastanawiam się też czy istotny może być fakt rzadkiego opróżniania zbiornika z wody? Czy może to mieć jakieś konsekencje długofalowe?

_________________
A/B/BE/C/CE/D/DE :twisted:
Star 244/Atego 1223/F2000 32.403/FH13 440/TGA 18.480/TGS 18.440/Axor 1840/Stralis 450
Solbusy/SOR-y/Setry
Oświetlenie i nagłośnienie ostrzegawcze - montaż, naprawa, modyfikacje


Post Wysłano: 09 sty 2013, 20:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

Przy tylnych kołach są siłowniki membranowo sprężynowe. Przy spadku ciśnienia mają zahamować tylne koła. Przy niskiej temperaturze mogło coś "chwycić" gdzieś w przewodach (korek lodowy).

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Post Wysłano: 11 sty 2013, 11:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 lip 2008, 15:18
Posty: 542
GG: 6150050
Samochód: zielony

Cytuj:
Przy tylnych kołach są siłowniki membranowo sprężynowe. Przy spadku ciśnienia mają zahamować tylne koła. Przy niskiej temperaturze mogło coś "chwycić" gdzieś w przewodach (korek lodowy).
Ok, dzięki. Czyli wychodzi na to że może to być wina zbyt rzadkiego opróżniania zbiornika z wody :/

_________________
A/B/BE/C/CE/D/DE :twisted:
Star 244/Atego 1223/F2000 32.403/FH13 440/TGA 18.480/TGS 18.440/Axor 1840/Stralis 450
Solbusy/SOR-y/Setry
Oświetlenie i nagłośnienie ostrzegawcze - montaż, naprawa, modyfikacje


Post Wysłano: 04 lut 2013, 22:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 sty 2007, 0:22
Posty: 398
Samochód: VO FH 440
Lokalizacja: NS

wysoce prawdopodobne - zacinający się zawór przekaźnikowy ...
jak go rozpoznać ? - jest nad tylnym mostem idą do niego przewody z siłowników
+ zasilanie pow. do siłowników (gruby przewód) + sterowanie (cienki przewód)od "hebla" ręcznego.
on już mógł się wysłużyć ... ale spróbuj rozebrać wyczyścić i przesmarować wazeliną
powinno pomóc . nie jest zbyt skomplikowany w budowie więc trochę chęci i dasz radę.

_________________
Rozliczenie i ewidencja czasu pracy kierowców - delegacje, noclegi, wynagrodzenie.
Odczyt kart kierowcy i tachografów cyfrowych

Nowy Sącz i okolice - Zapraszam :)
DPTacho.pl


Post Wysłano: 04 lut 2013, 23:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 lip 2008, 15:18
Posty: 542
GG: 6150050
Samochód: zielony

Każda uwaga jest cenna :)

Póki co nie jeżdżę tym wozem, więc problem "stoi w miejscu" aż do następnej powtórki.

_________________
A/B/BE/C/CE/D/DE :twisted:
Star 244/Atego 1223/F2000 32.403/FH13 440/TGA 18.480/TGS 18.440/Axor 1840/Stralis 450
Solbusy/SOR-y/Setry
Oświetlenie i nagłośnienie ostrzegawcze - montaż, naprawa, modyfikacje


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 5 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: