Cytuj:
Cytuj:
oczywiscie ze za pomoca SD2 mozna zmieniac parametry opon i wprowadzic odpowiedni rozmiar, trzeba tylko wiedziec gdzie i jak.
Jesli chodzi o EBS i Opticrise to bzdura ze skrzynia bierze predkosc z przednich kol. Co by bylo gdyby nie dzialal ABS na przednich kolach?? Skrzynia by przestala dzialac?? Opticruis bierze predkosc z tachografu i porownuje ja z EDC i z EBS w celu zapewnienia trakcji.
Powiedzmy że impulsator "padł" ( a często się to chłopakom zdarza
) to automat nie umiałby zmieniać biegów bo by nie widział prędkości. B
Przeciez napisalem wyzej ze system porownuje predkosc ta odczytana z tachografu do tej odczytanej z EBS. A jesli by padl impulsator tachografu to ECU wygeneruje blad (np blad 34) i moga byc problemy ze automatyczna zmiana biegow. Jak konkretnie sie skrzynia wtedy zachowuje to nie wiem bo nie mialem akurat takiego przypadku w aucie z Opticruis. Jak jest w Volvo tego nie wiem bo nie zajmuje sie ta marka.
Ponizej masz informacje z zeszytu Scanii na temat wspolpracy pomiedzy Opticruis i EBS
Układ ABS/TC
Jednostka sterująca Opticruise komunikuje się z układem
ABS/TC. Jeśli następuje blokada kół (powodując
włączenie układu ABS) lub nadmiernych obrotów
(powodując włączenie układu C), system Opticruise nie
jest skłonny do zmiany biegu i wykonuje to tylko po
spełnieniu specjalnych kryteriów. Gdy wybierak trybu
pracy ustawiony jest w położeniu A, system Opticruise
utrzymuje włączony bieg.