Strona 1 z 1 [ Posty: 15 ]
Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 maja 2008, 13:29
Posty: 434
Samochód: Scania R420

Może pytanie jest banalne ale dzisiaj z kolegą zastanawialiśmy i wymienialiśmy wątpliwą jak się później okazało wiedzą odnośnie pytania w temacie, i w końcu tak się pogubiliśmy że za cholerę nie wybrnęliśmy. Mianowicie chodzi o to że aby założyć firme transportową z prawdziwego zdarzenia która w taborze posiada samochody wysokotonażowe - tak to nazwijmy, musi spełniać szereg norm i procedur. Chodzi tutaj o te 9000e na pierwszy i 5000e na kolejny pojazd i mase mase innych mniej czy więcej skomplikowanych procedur. Szukam rozstrzygnięcia tematu jeśli chodzi o małą firemkę transportową do 3,5t. Powiedzmy że Pan x kupuje sobie samochód BUS-Plandeka, i zamierza legalnie prowadzić transport międzynarodowy. Po roku okazuje się że fajnie mu to idze, i decyduje się na kolejny. Ma już 2 pojazdy. Jakie wcześniej, i może też później, musi spełnić wymogi stricte prawne ?

_________________
Ciężki Transport Międzynarodowy


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

obowiązkowe są wpis do ewidencji, nip, regon , OC na samochody.
cała reszta jest dowolna czyli np. OCP, AC - choc dziś nie sądzę by dostał jakiś ładunek nie posiadaając OCP.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 maja 2008, 13:29
Posty: 434
Samochód: Scania R420

Wydaje się być to niewiele. Mógłby mi ktoś przybliżyć koszty Ubezpieczenia OCPrzewoźnika ? Średnie koszty ubezpieczenia nowo startującej firmy z 1-2 pojazdami do 3,5t. Transport międzynarodowy, cała Europa, wraz z ładunkami podwyższonego ryzyka tj elektronika itp. Bardziej interesowała by mnie firma Ergo Hestia niżeli PZU.

_________________
Ciężki Transport Międzynarodowy


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

koszt ubezpieczenia zależy od wielu składników.
nie da się tak napisać.
jednym ze składników są obroty, szkodowość, kierunki, dodatkowe ryzyka, jaki agent to robi oraz w jakim towarzystwie(choć to już masz :lol: ) - pamiętaj jednak że jak ubezpieczyciel będzie się migał od wypłaty odszkodowania właściciel towaru wyrwie ci to oszkodowanie z gardła.
lepiej ubezpieczyć się w przyzwoitym towarzystwie i mieć dochodzenie ewentualnych roszczeń z głowy - jest to przeciwieństwo OC, które obojętnie gdzie wykupisz to będzie dobrze.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 maja 2008, 13:29
Posty: 434
Samochód: Scania R420

Nie mam rozeznania w firmach ubezpieczających oferujących OCP. Wiem tylko tyle że PZU i Ergo Hestia są największe, więc może złudnie myśląc wydają się być najbardziej godne powierzenia zaufania. To że każdy ubezpieczyciel zapiera się rękoma i nogami żeby nie wypłacić odszkodowania to norma, także tym nie ma co się jakoś specjalnie stresować. Trzeba bardziej myśleć o tym aby stworzyć dobre warunki i bezpieczną otoczkę przed potencjalnym zleceniodawcą, ale nie ważne.
Kilka czynników wymieniłem o których tutaj wspomniałeś. Powtórzę jeszcze raz że firma jest nowa więc obrót jest nieznany a tylko przewidywany. Towar mamy najróżniejszy, zabudowania plandekowe wszelka elektronika itp.Podejrzewam że jeśli taki Pan dostanie suchy temat z kierunkami całej europy zachodniej , to szkodowość weźmie z jakiś widełek w regulaminie. Nie oczekuje konkretnej sumy z groszami. Po prostu z czystej ciekawości chciałbym wiedzieć mniej więcej jak to się ma. Jakaś taka orientacyjna kwota.

_________________
Ciężki Transport Międzynarodowy


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

mam 1.6 od obrotu z rozbojem, elektroniką i adr.
stawka taka sobie.
TUiR Warta.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 maja 2008, 13:29
Posty: 434
Samochód: Scania R420

Cytuj:
mam 1.6 od obrotu
Mógłbyś troszeczkę jaśniej ?

_________________
Ciężki Transport Międzynarodowy


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Cytuj:
mam 1.6 od obrotu
Mógłbyś troszeczkę jaśniej ?
prosze bardzo.
1,6% od wykazanego obrotu z tutułu usług transportowych
czyli obrót (przykładowy) -100000 zł = składka do zapłacenia 1600 zł

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 maja 2008, 13:29
Posty: 434
Samochód: Scania R420

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
mam 1.6 od obrotu
Mógłbyś troszeczkę jaśniej ?
prosze bardzo.
1,6% od wykazanego obrotu z tutułu usług transportowych
czyli obrót (przykładowy) -100000 zł = składka do zapłacenia 1600 zł
Dzięki za szybką odpowiedź. Hmm zastanawiam się na jakiej zasadzie firma ubezpieczeniowa definiuje obrót w pierwszych miesiącach prowadzenia działalności. Jeśli powiedzmy w pierwszym miesiącu mój obrót wynosi 25000zł to z tej kwoty jest 1,6% miesięcznie ? czy obrót jest liczony od sumy obrotu z 12 miesięcy czyli 300000zł ? Jestem laikiem w sprawach działalności gospodarczej dlatego być może zadaje głupkowate pytanie ale kto pyta nie błądzi. W dodatku nigdzie nie ma takich informacji w necie. Są tylko możliwości umówienia się na spotkanie z przedstawicielem. Byłbym bardzo wdzięczny gdyby ktoś mi przedstawił nazwijmy to system tegoż ubezpieczenia.

_________________
Ciężki Transport Międzynarodowy


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

zawsze deklarujesz jakie będziesz miał obroty.
umowa jest zawierana na 1 rok.
po zakończeniu okresu obowiązywania umowy wysyłasz do ubezpieczyciela deklarację że miałeś xxx obrotu.
jak nie przekroczyłeś zadeklarownej na początku kwoty to nic nie dopłacasz, ani ubezpieczenie ci nie zwraca jak przekroczysz to ubezpieczyciel przysyła ci dokument obciążeniowy na dopłate do składki.
w moim przypadku minimalna niezwrotna składka to 1000 zł.
wszystkie sprawy związane z ubezpieczeniem załatwia mi broker (ten sam od 18 lat).

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 maja 2008, 13:29
Posty: 434
Samochód: Scania R420

Podpisuje umowę na rok, OCP już funkcjonuje a ja mogę spokojnie pracować. Z tego co napisałeś rozumiem tyle że dopiero po 12 miesiącach sumuje ten obrót pod jedną kreską, i z tego oddaje im 1,6 % na jednym rachunku. Czyli jeśli rocznie mam 300 tys obrotu to jestem winny firmie ubezpieczeniowej 4800,00 zł

Jeśli tak to teraz sytuacja jest coraz bardziej jasna. Rozumiem że deklaruje obroty które sam przewiduje. Piszesz o wysłaniu do ubezpieczyciela deklaracje o obrocie. Na jakiej podstawie ? faktury ? Oni mają możliwość sprawdzenia czegokolwiek bądź muszą mieć dostęp do jakichś wewnętrznych dokumentów ? Bo jeśli nie, to zapewne każdy zaniża to tak jak tylko może, i stara się mieścić w deklarowanym pułapie.

W ogóle dzięki że starasz się mi to wytłumaczyć jak krowie na miedzy

_________________
Ciężki Transport Międzynarodowy


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

trochę w innej kolejności.
najpierw zawierasz umowę i deklarujesz jakie bedziesz miał oborty i od tego płacisz składkę - pisałem to w poście wcześniej.
składka zaliczkowa czyli wpłacona przy zawieraniu umowy nie podlega zwrotowi - tak jest najczęściej.
by nie mrozic pieniążków możesz dostać składke płatną w ratach pamietaj jednak, że jeżeli nie opłacisz kolejnej raty ubezpieczenie traci ważność (bardzo często wtedy powstaje szkoda - ot taka niespodzianka).
pełne rozliczenie składki nastepuje po zakończenie okresu obowiązywania umowy - tak jak pisałem wcześniej.
nie wiem jak Warta (czy inny ubezpieczyciel) traktuje nowe podmioty - ja mam "ciągłość'' ubezpieczenia oraz "zerową" szkodowość więc jest to inaczej i np. nie mam problemów by dostać składkę płatną w 4 ratach.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 maja 2008, 13:29
Posty: 434
Samochód: Scania R420

Dobra teraz chyba czaje. Od początku. Jeśli podpisuje umowę na rok, i przewiduje obrót w wysokości 25000,00 zł brutto miesięcznie czyli 300000,00 zł rocznie to wychodzi na to że jak to napisałeś "po zakończeniu okresu obowiązywania umowy" muszę zapłacić 4800,00 zł. (przy 1,6 % jak u Ciebie ) Przy zawieraniu umowy muszę zapłacić zaliczkę. Jeśli zapłacę tej zaliczki przykładowo 1800,00 zł to dopiero pod koniec umowy muszę dopłacić zaległe 3000,00 zł jeśli moje obroty faktycznie nie przekraczały tego pułapu. W innym wypadku doliczają jakieś pieniążki. Idę w dobrym kierunku rozumowania ?

Aha i powtórzę bardzo istotne pytanie. Firma Ubezpieczająca ma jakieś podstawy do stwierdzenia wiarygodności przedstawianego obrotu ?

_________________
Ciężki Transport Międzynarodowy


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

no nie do końca dobrze zrozumiałeś.
deklarujesz 300 tyś obrotu rocznego od tej kwoty masz skłądkę np:1.6% daje to składkę w wysokości 4800 zł.tą kwotę masz podzieloną na np. 4 raty.
jak przekroczysz ten obrót(300 tyś) to po zakończeniu umowy musisz dopłacić - wypełniasz takie oświadczenie w którym podajesz wysokość obrotów w okresie obowiązywania umowy.
każde towarzystwo w OWU gwarantuje sobie wgląd w dokumenty finansowe czyli w faktury sprzedaży - to czy z tego korzysta to zupełnie inna sprawa.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 maja 2008, 13:29
Posty: 434
Samochód: Scania R420

Teraz już wszystko jest czarno na białym. Chapeau Bas (Szapo ba) za to że wytłumaczyłeś jak dziecku. Kliknąłbym suba gdyby była taka możliwość. Jeszcze raz wielkie dzięki 8)

Proponuje moderatorom aby zmienili tytuł tematu (bo ja już chyba nie mogę) na "Ubezpieczenie OCPrzewoźnika" Jak się okazało w tym kierunku temat się rozwinął i jest tu bardzo dużo przydatnych informacji. Ktoś kto będzie szukał podobnych może się zagubić i go nie odnaleźć. Z góry dzięki

_________________
Ciężki Transport Międzynarodowy


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 15 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 90 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: