Cytuj:
trzeba dodać, że takie nieścisłości nie są tylko dla kierowców, bo jak się coś dobrze robi, to robi się tak wszędzie. a jak się robi źle to też w całej rozciągłości.
Racja, ale akurat w przepisach dotyczących kierowców nasi "wybrańcy narodu" jakoś szczególnie lubią grzebać i robić... powiedzmy bałagan.
Cytuj:
przypomnę jeszcze, że władzą ustawodawczą - tworzącą prawo jest parlament, natomiast rząd jest władzą wykonawczą.
ja to miałem na wychowaniu obywatelskich, dzisiaj pewnie takich przedmiotów nie ma.
Jest taki przedmiot - "wiedza o społeczeństwie"
Natomiast pamiętanie o trójpodziale władzy jest mało celowe, gdy wszędzie mamy większość ludzi z jednej partii. Nie ma żadnego nadzoru nad projektami, bo są "nasze" - partia ponad wszystko, oni są tylko od głosowania. Zresztą to nie do końca prawda że rząd nie ma tu nic do rzeczy: projekty ustaw są przecież konsultowane w ministerstwach. A same ministerstwa mają potężne zaległości w wydawaniu rozporządzeń wykonawczych do ustaw.
Tak w temacie około transportu i kierowców:
Mało kto wie że nowa ustawa o kierujących pojazdami zakłada że wszyscy kandydaci na kierowców pojazdów uprzywilejowanych będą musieli odbyć specjalny kurs, osobno na grupy kategorii A, B, C i D. Trochę teorii, płyty poślizgowe, ale w sumie tak do końca to nie wiadomo co. Taki kurs wprowadzony dla poprawy bezpieczeństwa będzie kosztować mniej więcej tyle co KWP (powiedzmy 2,5 tys zł).
A teraz gwóźdź programu: po przeliczeniu kosztów ludziska spanikowali, i obowiązek odbycia kursu dla funkcjonariuszy m.in. policji i państwowej straży pożarnej przesunęli do 2016 roku, prawdopodobnie celem uchwalenia nowelizacji, która pozwoli szkolić ludzi po kosztach wewnątrz tych instytucji. Niestety o pogotowiu i ochotniczej straży pożarnej już nikt nie pomyślał, podobnie jak wielu innych w których nie jeżdżą funkcjonariusze... Żeby było jeszcze śmieszniej to wciąż brakuje rozporządzenia, więc nowych uprawnień zdobyć nie można, a starych nie można przedłużyć... A na posiedzeniu komisji ktoś tam bąknął że przecież ilość wypadków powodowanych przez kierowców "na sygnale" w stosunku do ogółu waha się w granicach błędu statystycznego, więc może te zmiany jednak nie były potrzebne?
Ech... A w straży to dzięki naszym przepisom od jakiego czasu nie można używać używanych samochodów...
_________________
A/B/BE/C/CE/D/DE
Star 244/Atego 1223/F2000 32.403/FH13 440/TGA 18.480/TGS 18.440/Axor 1840/Stralis 450
Solbusy/SOR-y/Setry
Oświetlenie i nagłośnienie ostrzegawcze - montaż, naprawa, modyfikacje