Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 20 cze 2013, 21:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 sty 2013, 18:34
Posty: 17
Samochód: renault mascott

Witam zakupiłem Mana TGM 12.280 2007r(przebieg 500 tys) automatyczna skrzynia 12 biegowa ,auto jeździ w zestawie , ostatnio zatankowałem go do pełna i na trasie z włocławka do gdyni-gdanska- słupska 410km spalił 140l wychodzi 34,14 waga ładunku ok 4t całosc komputer srednią pokazuje 39.3l ? czy ktoś miał podobną przyczynę , słyszałem ze takie auta palą do 25l przy 3-4t a nie prawie 35l.. to jest jakas załamka... proszę o pomoc lub namiar na dobry warsztat który naprawde zna się na rzeczy. z Góry dziękuje

P.S. na zimnym silniku troszke trzesie kabina a jak sie rozgrzeje tez cos czuc ale juz duzo lepiej jest.., auto ma moc ładnie odpala odrazu...


Post Wysłano: 21 cze 2013, 0:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Cytuj:
proszę o pomoc lub namiar na dobry warsztat który naprawde zna się na rzeczy.
A skąd ty chcesz ten warsztat?

A co ty masz na nim za zabudowę? Jak jakąś kosołe, która robi gigantyczny opór to będzie dużo palił.

Mam nadzieje że nie używasz magnesu i nie liczysz kilometrów z licznika :mrgreen:

Robiłem kiedyś silnik w volvie, po czym zmienił się kierowca i w aucie urosło spalanie, o ok 5L. Sprawdziłem wszystko, na końcu sprawdziłem tarczki. Na kraju jak wszedł powyżej 80km/h tak przez 3.5 godziny nie schodziło mniej, non stop 80-105. :wink:

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 21 cze 2013, 7:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 sty 2013, 18:34
Posty: 17
Samochód: renault mascott

Zabudowa wysoka na 3m , na kabinie owiewki, żadnych magnesów- tam jest automat nie chce sobie problemow narobic... ja rozumiem ze auto musi palic ale nie 35 l przy 280 km i w 60% autostrada lub ekspresowka. Szukam dobrego warsztatu ktory miał doczynienia z takimi przypadkami gdziekolwie w Polsce byle sie znali


Post Wysłano: 21 cze 2013, 17:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 sty 2013, 18:34
Posty: 17
Samochód: renault mascott

Dzis byłem na komputerach auto ma zero błedów, w przyszłym tyg jak wróci z trasy bedą wyciagac wtryski i sprawdza na przyrzadzie zobaczymy może leją czy cos czego komputer nie zobaczy


Post Wysłano: 22 cze 2013, 13:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 sty 2013, 18:34
Posty: 17
Samochód: renault mascott

Widzę że koledzy na tym forum nie są zbyt pomocni....


Post Wysłano: 22 cze 2013, 15:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

1. sprawdź intercooler może jest nieszczelny
2. wtryskiwacze + filtry paliwa + filtr powietrza.
3. hamulce może któreś koło trzyma
4. kolejna rzecz to tarczki i sposób jazdy kierowcy oraz czy nie zagląda do zbiornika
5. to że na wolnych obrotach trzęsie to może być przyczyna - jak to loteria
6. nie wierz w to że taki "zestaw" wyjdzie ci z 25 litrów.(chyba że z górki i z wiatrem w plecy).

zanim zac.
zniesz kogoś oceniać proponuję popatrzeć w lustro.
samo napisanie że pali 35l nie załatwia sprawy.
osobiście oczekiwałem że napiszesz co zrobiłeś ty sam lub twój mechanik w celu sprawdzenia i próby znalezienia przyczyny.
moge ci napisać że moja renata (babcia) pali tylko 30,9 w ruchu miejsko (30%) - trasowym (70%) i też ma zabudowę 3m.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 22 cze 2013, 16:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Cytuj:
Dzis byłem na komputerach auto ma zero błedów, w przyszłym tyg jak wróci z trasy bedą wyciagac wtryski i sprawdza na przyrzadzie zobaczymy może leją czy cos czego komputer nie zobaczy
Przy takich problemach samo sprawdzenie błędów na nic się nie zda.

Wyjęcie wtrysków, włożenie, sprawdzenie (jak to u pompiarzy zawsze są do regeneracji) KOSZTY, KOSZTY na które chce cię naciągnąć warsztat.

ZZX dobrze pisze.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 23 cze 2013, 12:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 sty 2013, 18:34
Posty: 17
Samochód: renault mascott

Filtry zostały wymienione, hamulce sprawdzalismy na rolkach i nic nie trzyma, kierowca nie moze kraść bo z nim wracałem i taka srednia nam wyszła, komputer nic nie pokazał zero błedów, a pompiarze twierdza ze wtryski leja i ze to na monitorze nie wyjdzie tylko po wyciagnięciu i sprawdzeniu na maszynie...

Mam tez TGL 12.240 Z PRZYCZEPĄ I ZAŁADOWANY DO 5T pali 24 l wiec nikt mi nie powie ze spalanie nawet i 28l to normalne gdzie TGA 26.430 AUTOMAT + PRZYCZEPA TANDEM ZAŁADOWANY NA 24 T SREDNIA 32-33L NAM WYCHODZI.

AUTO ZAKUPIONE DOPIERO CO A JUZ JAJA SIE DZIEJĄ MAŁ TEZ NIE KOSZTOWAŁ BO 160 TYS BRUTTO.


Post Wysłano: 23 cze 2013, 12:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Przy układzie CR.

Lejące wtryski, powodują sporego czarnego kopcia, stukanie, brak mocy i problemy z odpaleniem.

Czy u ciebie coś takiego występuje?


Czy nie łatwiej zrobić test przelewowy wtryskiwaczy?


Przy okazji zapytaj się pompiarzy czy mają ściągacz do wyjęcia tych wtrysków :mrgreen:

Qurwa najpierw się diagnozuje, potem regeneruje, wymienia. Twierdzą że wtryski padnięte bo podłączyli komputer....?

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 23 cze 2013, 12:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 sty 2010, 11:59
Posty: 395
GG: 2244591
Samochód: MB Atego
Lokalizacja: Kluczbork OKL

Trzeba wyczuć nowy samochód a nie odrazu panikę siać i silnik rozbierać skoro to nowy nabytek

Mi Atego 818 dopiero po roku jeżdżenia zaczęło palić 16-17 zamiast 20litrów

_________________
http://www.lechmot.pl
1.Twój problem nasze pieniądze.
2.Zawsze PIERWSI przy Tobie!.
3.Marudź ile chcesz a płać ile się należy!.


Post Wysłano: 24 cze 2013, 7:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 sty 2013, 18:34
Posty: 17
Samochód: renault mascott

Właśnie nie , auto pięknie odpala, nic nie kopci ani stuka, nie mam porownania jak wczesniej chodził ale gorka nie gorka idzie bez redukcji, nie ma objawów zurzycia wtrysków.
Jedyne co się dzieje to to że na zimnym silniku trzęsie nim troszke potem gdy się rozgrzeje słabiej ale jest wyczuwalne w kabinie i na kołach(widać jak drgają) wszystko to wyłacznie na biegu jałowym.

Pompiarze uważają że mimo to iż auto nie sygnalizuje należy zacząć od wtrysków, powiedziano mi że gdy leją (uszkodzone rozsiewacze) to to nie wyjdzie na kompie , a może tłok uszkodzić.

Jeśli chodzi o wyjęcie to sam mam je wyjąć bo oni nie wyciągają( brak czasu , za duzo aut- tak twierdzą)

Jestem ze Słupska tu na prawde nie ma gdzie naprawiać dużych aut.

auto będzie 25.06 w zgierzu znacie gdzies w okolicach dobry warsztat który mógłby sprawdzic co tam się dzieje?

Myślicie że należy wyciągać te wtryski?
Miałem kiedyś problem w tryskami w renówce to tam sygnalizowała, przy dużym obciażeniu odcinała gaz... a tu nic kompletnie, jedynie duże spalanie sięgajace 35l- solówka ok 30l z ładunkiem max do 3t.


Post Wysłano: 02 lip 2013, 7:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 sty 2013, 18:34
Posty: 17
Samochód: renault mascott

Wczoraj dałem wtryski do sprawdzenia wszystkie lały, oczywiscie wymiana rozpylaczy wartosci producenta bylu 68-74 a u mnie wychodziło po 80-92 gosciu od wtryskow mowi ze sa olbrzymie roznice.


Post Wysłano: 28 lip 2013, 19:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sty 2010, 18:03
Posty: 477
GG: 0

i jak tam kolego po wymianie wtryskiwaczy? Pomogło coś? jaki przebieg ma auto?


Post Wysłano: 01 sie 2013, 21:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 sty 2013, 18:34
Posty: 17
Samochód: renault mascott

Zrobiłem nim juz 10 tys km po wymianie wtryskow, auto ciezko odpala, delikatnie trzesie kabina na wolnych obrotach(obroty nie skaczą) spalanie 30-32l/100km ładunki na calym zestawie max do 5t, juz sie poddałem, cisnienie sprawdzane w najslabszym cylindrze 30 bar,wszystkie wtryski nowe wsadzone... nie wiem co dalej ... czasem zapala sie kontrolka pod predkosciomierzem .... nie wiem czy ma to zwiazek ale jak znowu zaczne robic cos to w tysiace pojdzie... musze sie przebujac z takim spalanie do konca leasingu ale przepaly sa po 1000zl tygodniowo na paliwie jak nie lepiej.

Sprawdzalem z innymi TGM 280 w zestawach pala do 27 max 28 na full zaladowany , sama solowka u mnie pali 26 l sam jechalem z gdanska do warszawy i spowrotem... 5t na aucie, nie wiem co mam juz ztym autem robic..


Post Wysłano: 01 sie 2013, 22:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Dobrze ustaw zawory i wyczyść czujnik doładowania.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 02 sie 2013, 13:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

Czy po wymianie wtryskow zauwazyles roznice ? Czy wtryski sa nowe czy po regeneracji ?Wtryski , jak leja w okreslonych warunkach i wszystkie podobnie , to moga byc powodem zbyt wysokiego spalania , bez zadnych wiekszych objawow zewnetrznych , nawet diagnostyka ManCatem moze nie wykazac usterki . Wtryski po regeneracji czesto sa nadal wadliwe w wysokich temperaturach .
Oprogramowanie skrzyni biegow , AsTronic , moze powodowac wysokie spalanie . Zapytac w ASO o program do skrzyni biegow .
Wielu klientow narzekalo na zmiany biegow w tych pojazdach , skrzynia bujala silnik do zbyt wysokich obrotow bez rzeczywistej potrzeby .


Post Wysłano: 02 sie 2013, 22:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 sty 2013, 18:34
Posty: 17
Samochód: renault mascott

Mechanik powiedzial ze nie ma potrzeby ustawiania zaworow, poniewaz ma bardzo dobre sprezanie i nie slychac aby cos klekotalo. Zauważyłem że gdy sprężarka pracuje ,nabija powietrze bardziej trzesie... ale i bez tego daje . Wtryski były kompletnie nowe , najpierw podalem do regeneracji wymienili koncowki po 50 km jeden z nich pękł w środku i auto skończyło za holownikiem. Wymieniłem wtedy na nowe po 1450zl brutto szt. w InterCars. Auto raz ciężko odpala a raz od ręki. Jak nabiję pompką ręczną pod kabiną odpala od strzła. Na zbiorniku 400l max zrobie 1270kmi jest końcówka rezerwy. Pali się błąd EBS 3025-03 i dojść często kontrolka pod prędkościomierzem chyba od filtra cząsteczek... na kompie było różnica w ciśnieniu na wejściu i wyjściu z tłumika .. cos takiego. Myślę że trzepanie na wolnych obrotach ma związek z tym spalaniem.

Czy znacie jakiegos dobrego fachowca... Czy może byc to pompa wys ciśnienia?

Jeśli chodzi o zmianę biegów to sie zgadzam wg mnie 1900-2200 obrotow to za duzo przy zaladunku 5t na prostej drodze , skrzynia zmienia po 1 biegu rusza z 2 potem 4 ,6 i po kolei, dlatego do 10 biegu jej pomagam recznie przerzucam po dwa biegi i sie auto nie meczy, JEZDZE nie szybciej jak 85km/h(1550-1600obr)a odcinka przy 90 i wtedy obrotow ma z 1700.


Post Wysłano: 03 sie 2013, 4:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Cytuj:
Mechanik powiedzial ze nie ma potrzeby ustawiania zaworow, poniewaz ma bardzo dobre sprezanie i nie slychac aby cos klekotalo.

Ją zawsze myślałem że zawory sprawdza się szczelinomierzem..... Co ty za barana masz tego mechanika.
Cytuj:
na kompie było różnica w ciśnieniu na wejściu i wyjściu z tłumika ..
Daj mi numer do tego znachora, sam mu powiem że jest idiotą.

Jak to auto ma palić normalnie?

Zapchany katalizator = spalanie
Rozregulowane zawory = spalanie

Jak będziesz go tak serwisowal to go nigdy nie naprawisz. Każ komuś normalnemu ustawić zawory i evb i zrobić porządek z tlumikiem. Zaufaj mi a ten manik zejdze ze spalania....

Tylko żeby zawory dobrze ustawili, bo mialem przypadek że były przez kogoś ustawiane, ale kupy się nie trzymały.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 03 sie 2013, 8:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 sty 2013, 18:34
Posty: 17
Samochód: renault mascott

Łukaszmechanik czy Ty byłbyś w stanie się zająć moim manikiem jakoś w tygodniu bym Ci go przyprowadzil na kilka dni ?


Post Wysłano: 03 sie 2013, 8:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Ja moge ci podeslac moich ludzi ustawią zawory sprawdzą. Najlepiej to zadzwoń.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: