Autor
Wiadomość
Tytuł: Re: Hakowce
Post Wysłano: 16 lip 2013, 21:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 wrz 2009, 16:06
Posty: 651
GG: 1
Lokalizacja: Elbląg

Cytuj:
Od paru miesięcy poruszam się takimi wynalazkami, więc wrzucę kilka fotek:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Fajne wózki ja śmigam starą scanią 94d :mrgreen: I mamy też bramowca i powiem ci że bronie się żeby jak najmniej nim jeździć bo troche skakania z łańcuchami jest jak z przyczepą się lata :/


Tytuł: Re: Hakowce
Post Wysłano: 03 wrz 2013, 11:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 wrz 2013, 11:23
Posty: 5

Witam serdecznie, jestem tutaj nowy i mam kilka pytań odnośnie jazdy na hakowcach, otóż po zdaniu prawka i kwalifikacji mam zasiąść za sterami MANA TGA z hakiem, chciałbym się dowiedzieć na co zwracać uwagę podczas podjeżdżania pod kontener, zdejmowania kontenera, kiprowania, jak wyczuć odległość samochodu przy cofaniu np. pod ramkę żeby nie uderzyć. Jest jakiś sposób, by idealnie cofnąć równo pod kontener i trafić hakiem w ucho od kontenera???? Proszę o odpowiedz, z góry dziękuje, pozdrawiam.


Ostatnio zmieniony 05 wrz 2013, 22:01 przez DamLen, łącznie zmieniany 1 raz.
Ortografia, interpunkcja.


Tytuł: Re: Hakowce
Post Wysłano: 04 wrz 2013, 21:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 mar 2009, 15:10
Posty: 544
GG: 0

musisz ustawic sobie hak mniej więcej na wysokośc ucha i podjeżdzając najlepiej przez otwart szybe obserwowac czy trafiasz i ewentualnie korygować. jak już złapiesz hakiem za ucho to wciągając go na siebie obserwuj szyne czy trafia na rolke. Staraj sie podjeżdzać na wprost do kontenera. Można ze skosa ale wtedy można pokrzywić hak albo w skrajnych przypadkach przewrócic auto/kontener. zalezy co bedziesz woził. jak lekkie rzeczy to aż tak bardzo nie musisz pilnować zeby idealnie prosto było ale staraj sie


Tytuł: Re: Hakowce
Post Wysłano: 13 wrz 2014, 21:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 wrz 2014, 14:08
Posty: 3

Zapraszam do obejrzenia filmów na youtube, które dokładnie pokazują jak działają hakowce:

Volvo hakowiec:
https://www.youtube.com/watch?v=h6AD43HbEiY

Scania hakowiec z przyczepą podkontenerową:
https://www.youtube.com/watch?v=67iMMVUWWFk

Volvo FH 6x2 przy pracy:
https://www.youtube.com/watch?v=CCQbvNbTrAo

Kamaz 8x8 hakowiec do ciężkich zadań:
https://www.youtube.com/watch?v=6gUvpX-9bmk

więcej zdjęć i filmów można znaleźć na naszym profilu zapraszam do polubienia:)
https://pl-pl.facebook.com/pages/Hyva-P ... 4132011460

Miłego oglądania :)


Tytuł: Re: Hakowce
Post Wysłano: 13 wrz 2014, 21:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 wrz 2010, 11:55
Posty: 3322
Lokalizacja: eu

Cytuj:
Więcej zdjęć i filmów można znaleźć na naszym profilu zapraszam do polubienia:)
(...)
Miłego oglądania :)
Hyva Polska sp z o.o
WALCIE SIĘ NA CYCE z tym swoim "nienachalnym" spamem


Tytuł: Re: Hakowce
Post Wysłano: 13 wrz 2014, 21:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 cze 2014, 13:40
Posty: 46
Samochód: DAF XF105
Lokalizacja: Gdynia

12 lat spędziłem na hakowcach, te filmiki to możesz sobie ....,,,,,,,,,,

_________________
Oby każdy wyjazd zakończył się szczęśliwym powrotem do rodziny


Tytuł: Re: Hakowce
Post Wysłano: 14 wrz 2014, 11:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5995

Cytuj:
12 lat spędziłem na hakowcach, te filmiki to możesz sobie ....,,,,,,,,,,
Stary, no gratuluję. My tu wszyscy już pracujemy po 15 lat na hakach i wszystko o nich wiemy. Wcale nie interesują nas żadne wiadomości, ani filmiki z tym związane.


Tytuł: Re: Hakowce
Post Wysłano: 05 paź 2014, 20:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 cze 2012, 14:11
Posty: 49
Samochód: 4141

Ja jeździlem actrosem mp1 2640 6x2 z hakiem janco. Na haku co raz był jakiś wyciek a i auto niedomagało. Teraz jeżdże man-em tgs 6x2 26.400 z zabudową skibicki. W starej zabudowie bardziej mk się podobało sterowanie z pilota.

_________________
Transport się nie opłaca


Tytuł: Re: Hakowce
Post Wysłano: 11 mar 2015, 16:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 sty 2011, 19:44
Posty: 29
GG: 9830228
Lokalizacja: Płock

czesc wszystkim. czy mógłby ktoś wrzucic zdjęcie sterownika i do tego opis jak i co po kolei do załadunku, rozładunku i kiprowania.
Pozdrawiam


Tytuł: Re: Hakowce
Post Wysłano: 11 mar 2015, 20:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 sie 2010, 18:21
Posty: 134
GG: 1
Samochód: Premium 460

Generalnie ile zabudów, tyle różnych rozwiązań ze sterowaniem.
Przeważnie są to albo dźwignie, albo dżojstik.

Tak to wyglądało w jednym z moich aut:
Dźwignia1 - wciąganie/kiprowanie(to ta sama funkcja)
Dźwignia2 - Przesuw kontenera na ramie przód/tył. Jeśli kontener był przysunięty do kabiny to dźwignia nr1 = kiprowanie, a jeśli odsunięty do tyłu to dźwignie nr1=wciąganie.
Dźwignia3 - blokada kontenera+opuszczana rolka podporowa w jednym.

Jeździłem też samochodami gdzie np każdy resor miał osobną blokadę na osobnej dźwigni, przez co można było się wypoziomować i kiprować w naprawdę dziwnych miejscach.
Była zabudowa gdzie rolka/blokada resorów była na osobnej dźwigni, dzięki czemu nie trzeba było z niej zawsze korzystać.
Albo blokada kontenera była na osobnej dźwigni.

Przy sterowaniu dżojstikiem jest podobnie, tylko że działa w dwóch płaszczyznach i masz kiprowanie i przesuw w jednym, a np blokady na guziki.


Tytuł: Re: Hakowce
Post Wysłano: 12 mar 2015, 15:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 sty 2011, 19:44
Posty: 29
GG: 9830228
Lokalizacja: Płock

dzieki Bartek


Tytuł: Re: Hakowce
Post Wysłano: 05 gru 2015, 22:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2015, 21:55
Posty: 2

Jaka firma według was robi najbardziej trwałe zabudowy na hakowce ? Co warto kupić ?


Tytuł: Re: Hakowce
Post Wysłano: 06 gru 2015, 16:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 sie 2009, 17:59
Posty: 147
Samochód: R500
Lokalizacja: DSR

PALFINGER i MEILLER KIPPER wg mnie to czołówka, bardzo dobre i trwałe zabudowy, ja osobiście mam na ramie skibickiego razem z jego przyczepą i nawet daje to radę, ale słaby i strasznie łamliwy jest, cała tylna kratownica już się złamała i jest wspawana nowa..


Post Wysłano: 29 sty 2016, 21:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 sty 2016, 20:02
Posty: 24
Samochód: DAF CF

Witam, jestem posiadaczem Hakowca Meiller zamontowanym na podwoziu Dafa CF 85 360. Pytanie moje dotyczy odnośnie rolek po których kontener toczy się na samochód. Na tych rolkach jest duży luz, zarówno na jednej jak i na drugiej jeżeli po odkręceniu tych rolek to czy tam pod nimi są jakieś tulejki wymienne czy coś innego.


Tytuł: Re: Hakowce
Post Wysłano: 03 lut 2016, 22:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 sty 2016, 20:02
Posty: 24
Samochód: DAF CF

Tytuł: Re: Hakowce
Post Wysłano: 24 lis 2016, 12:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 lis 2016, 12:51
Posty: 1

podepnę się pod ten temat z pytaniem:
jaka jest minimalna wysokość potrzebna do załadunku kontenera 36m3 na hakowca ?
Jak wysoko sięga kontener w momencie kiedy jest najwyżej ?

Czy ktoś z Was wie - ew. może zmierzyć ? Potrzebuję bo mamy stawiać nową wiatę częściowo nad kontenerami - a odbiór ich będzie właśnie od strony wiaty.


Tytuł: Re: Hakowce
Post Wysłano: 24 mar 2019, 19:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 mar 2019, 19:09
Posty: 1
Samochód: Scania

Widzę, że już tu dawno nikt nie zaglądał, ale może znajdzie się ktoś kto mi pomoże. Otóż mam pewien problem ze sterownikiem od haka, tutaj moje pytanie, czy ktoś zetknął się z podobnym sterownikiem? Z boku panelu są starte naklejki z objaśnieniem i nie mogę się połapać w działaniu, dodam tylko że jest to mój pierwszy raz z tego typu urządzeniem. Z góry dzięki za pomoc. :)


https://zapodaj.net/f868a11f34338.jpg.html


Tytuł: Re: Hakowce
Post Wysłano: 24 mar 2019, 22:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 lis 2006, 18:57
Posty: 1697
Samochód: Opel Insignia ST
Lokalizacja: Spręcowo, ok. Olsztyna

Dźwignia służy do skracania/wydłużania ramienia haka, następny poprzeczny rząd przycisków pewnie do podnoszenia/opuszczania ramienia, kolejny rząd to blokada haków rozporowych trzymających kontener na ramie, a ostatni to pewnie rolka podporowa na końcu ramy, która zapobiega podnoszeniu się przednich kół podczas wciągania kontenera na samochód.

_________________
Solaris Urbino 18 '17


Tytuł: Re: Hakowce
Post Wysłano: 26 mar 2019, 22:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Online

Online

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2012, 14:41
Posty: 2691
Samochód: F90 19.362
Lokalizacja: SY

Na chłopski rozum, właczasz pompe wychodzisz na zewnatrz i po kolei wykonujesz ruchy i patrzysz co sie dzieje na zabudowie, co tam nikt w firmie tym nie jezdzil i nie opowie ci co i jak tam działa?? :?

_________________
"Zawsze choć przez chwile chciałem jeździć TIRem"


Tytuł: Re: Hakowce
Post Wysłano: 31 mar 2019, 11:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2604
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

Cytuj:
Dźwignia służy do skracania/wydłużania ramienia haka, następny poprzeczny rząd przycisków pewnie do podnoszenia/opuszczania ramienia, kolejny rząd to blokada haków rozporowych trzymających kontener na ramie, a ostatni to pewnie rolka podporowa na końcu ramy, która zapobiega podnoszeniu się przednich kół podczas wciągania kontenera na samochód.
Jeszcze pytanie jaka zabudowa, bo jak ma łamanego konia, to gdzieś jeszcze sterowanie tym musi się znaleźć ;)

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: