Strona 1 z 1 [ Posty: 19 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 16 mar 2013, 22:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 paź 2012, 19:46
Posty: 19

Witam
Poszukuję instrukcji obsługi/książki dotyczącej serwisu do naczepy typu wywrotka.
Obojętnie od jakiego producenta. Potrzebuję na studia, a nigdzie nie udało mi się znaleźć takiej książki.
Jeśli ktoś by miał i wrzucił byłbym wdzięczny.


Post Wysłano: 17 mar 2013, 0:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5996

A co to za projekt? Bo samemu by mi się coś takiego przydało, tylko nie miałem czasu ogarnąć tematu i napisać o tym na forum :]
Dlatego przyłączam się do prośby.


Post Wysłano: 17 mar 2013, 19:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 paź 2012, 19:46
Posty: 19

Trzeba zaprojektować jakieś przedsiębiorstwo transportowe, ale bardziej od strony eksploatacji pojazdów. Dlatego potrzebuję te specyfikacje do "wanienek", bo mam transport kruszyw.


Ostatnio zmieniony 17 mar 2013, 20:32 przez pawello0071, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 17 mar 2013, 20:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Trzeba zaprojektować jakieś przedsiębiorstwo transportowe, ale bardziej od strony eksploatacji pojazdów. Dlatego potrzebuję te specyfikacje do "wanienek", bo mam transport drobnicowy.
może czegoś nie zrozumiałem, ale chyba transport "wannami" to nie jest transport drobnicowy.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 17 mar 2013, 20:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 paź 2012, 19:46
Posty: 19

Cytuj:
Cytuj:
Trzeba zaprojektować jakieś przedsiębiorstwo transportowe, ale bardziej od strony eksploatacji pojazdów. Dlatego potrzebuję te specyfikacje do "wanienek", bo mam transport drobnicowy.
może czegoś nie zrozumiałem, ale chyba transport "wannami" to nie jest transport drobnicowy.
Miałem na myśli transport materiałów sypkich. A drobnicowy użyłem dlatego, bo inni mają np. korporacje taxi, transport przy przeprowadzkach itd. Tak dla odróżnienia.


Post Wysłano: 17 mar 2013, 21:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 sty 2011, 17:50
Posty: 237
GG: 636485
Samochód: FH12
Lokalizacja: Białystok

Cytuj:
Miałem na myśli transport materiałów sypkich. A drobnicowy użyłem dlatego, bo inni mają np. korporacje taxi, transport przy przeprowadzkach itd. Tak dla odróżnienia.
''Drobinica'' te okreslenie bardziej mowi o paczkach w kurierce temu zzx zwrócił uwage na to :)


Post Wysłano: 17 mar 2013, 21:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 paź 2012, 19:46
Posty: 19

Cytuj:
Cytuj:
Miałem na myśli transport materiałów sypkich. A drobnicowy użyłem dlatego, bo inni mają np. korporacje taxi, transport przy przeprowadzkach itd. Tak dla odróżnienia.
''Drobinica'' te okreslenie bardziej mowi o paczkach w kurierce temu zzx zwrócił uwage na to :)
Ok, zapamiętam.
W każdym razie prosiłbym o pomoc i o wrzucenie jakichś specyfikacji co do tych naczep.


Post Wysłano: 17 mar 2013, 21:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
Trzeba zaprojektować jakieś przedsiębiorstwo transportowe, ale bardziej od strony eksploatacji pojazdów. Dlatego potrzebuję te specyfikacje do "wanienek", bo mam transport drobnicowy.
może czegoś nie zrozumiałem, ale chyba transport "wannami" to nie jest transport drobnicowy.
Miałem na myśli transport materiałów sypkich. A drobnicowy użyłem dlatego, bo inni mają np. korporacje taxi, transport przy przeprowadzkach itd. Tak dla odróżnienia.
jeżeli chcesz projektowac takie przedsiębiorstwo, które wozi towar wywrotkami czyli jak ustaliliśmy materiały sypkie to na pewno będzie miało inne koszty niz firma zajmująca sie transportem drobnicy i nie można mówić tylko "że się chciało odróżnić".
nie wiem w jakiej szkole 'seksu biznesu i terenów zielonych' sie uczysz, ale wiedzą masz słabiutką.
w sprawie instrukcji i ewentualnych kosztów napraw pojazdów zwróć się np. do producenta mającego własny serwis naprawczy.
poza tym taka wywrotka może być samochodem ciężarowym z zabudową "wywrotka" lub zestawem "ciągnik siodłowy + naczepa wywrotka" obie te kategorie pojazdów ma np.BUDOKRUSZ z Grodziska Mazowieckiego, EUROTRANS z Warszawy.
tam spróbuj napisać ale z konkretnymi pytaniami, a nie ogólnie.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 17 mar 2013, 21:34

Daj spokój ZZX, mamy zaraz podobne zadanie i problemem był wybór przedsiębiorstwa - chodziło o takie, które udostępniłoby jakiekolwiek dane. Zaproponowałem, żeby każdy sobie znalazł takie - telefon i dzwonimy.

Wyszło na to, że to za duży stres (dla przyszłych spedytorów) i mamy sami sobie wymyślić przykładową firmę :lol: :lol: :lol:


Post Wysłano: 17 mar 2013, 21:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 paź 2012, 19:46
Posty: 19

Cytuj:
jeżeli chcesz projektowac takie przedsiębiorstwo, które wozi towar wywrotkami czyli jak ustaliliśmy materiały sypkie to na pewno będzie miało inne koszty niz firma zajmująca sie transportem drobnicy i nie można mówić tylko "że się chciało odróżnić".
nie wiem w jakiej szkole 'seksu biznesu i terenów zielonych' sie uczysz, ale wiedzą masz słabiutką.
w sprawie instrukcji i ewentualnych kosztów napraw pojazdów zwróć się np. do producenta mającego własny serwis naprawczy.
poza tym taka wywrotka może być samochodem ciężarowym z zabudową "wywrotka" lub zestawem "ciągnik siodłowy + naczepa wywrotka" obie te kategorie pojazdów ma np.BUDOKRUSZ z Grodziska Mazowieckiego, EUROTRANS z Warszawy.
tam spróbuj napisać ale z konkretnymi pytaniami, a nie ogólnie.
Dziękuję za pomoc Panie kształcony. Jednak nie takiej pomocy oczekuję.


Post Wysłano: 17 mar 2013, 22:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5996

I ja muszę zrobić podobny projekt i ma on polegać na opracowaniu wytycznych serwisowych dla posiadanych przez firmę samochodów. Ważne, tyle o ile, żeby miało to pokrycie z prawdą. Można pisać do "zabudowców" o takie wytyczne serwisowe, ale każda instrukcja samochodu, czy innego urządzenia, posiada takowe, ergo ktokolwiek wrzuci jakiekolwiek wytyczne, można "wyciągnąć" z tego potrzebne dane i dostosować do indywidualnego projektu. Podpisanie wytycznych, jako zalecanych przez konkretnego i znanego producenta, to dodatkowy atut, acz czy wymagany - zależy od prowadzącego.

Można próbować sięgać "u źródła" i jeśli rzucone tu zapytanie nie przyniesie efektu - dokładnie to zrobię. Tylko trzeba sobie jeszcze zadać pytanie, czy firma transportowa, bądź zabudowująca, będzie miała czas i chęci, żeby odpisać? Co wybiorą, jeśli staną przed wyborem: a) przygotować ofertę dla klienta, b) przygotować i przesłać studentowi wytyczne eksploatacyjne? Pytanie wydaje się być nieco retoryczne.


Post Wysłano: 17 mar 2013, 23:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Cytuj:
jeżeli chcesz projektowac takie przedsiębiorstwo, które wozi towar wywrotkami czyli jak ustaliliśmy materiały sypkie to na pewno będzie miało inne koszty niz firma zajmująca sie transportem drobnicy i nie można mówić tylko "że się chciało odróżnić".
nie wiem w jakiej szkole 'seksu biznesu i terenów zielonych' sie uczysz, ale wiedzą masz słabiutką.
w sprawie instrukcji i ewentualnych kosztów napraw pojazdów zwróć się np. do producenta mającego własny serwis naprawczy.
poza tym taka wywrotka może być samochodem ciężarowym z zabudową "wywrotka" lub zestawem "ciągnik siodłowy + naczepa wywrotka" obie te kategorie pojazdów ma np.BUDOKRUSZ z Grodziska Mazowieckiego, EUROTRANS z Warszawy.
tam spróbuj napisać ale z konkretnymi pytaniami, a nie ogólnie.
Dziękuję za pomoc Panie kształcony. Jednak nie takiej pomocy oczekuję.
te student.
proszę o minimum szacunku.
najpierw pytasz o coś co nie ma nic wspólnego z projektem, jak wskazuję ci firmy gdzie możesz spróbować uzyskać informacje to sie obrażasz.
w twojej ocenie najlepiej gdybym napisał ci gotowca.
chcesz się czegoś nauczyć to szukaj kosztów ogumienia, kosztów części zamiennych których w naczepie nie ma tak dużo bo przecież masz zrobić kosztorys eksploatacyjny, a nie inwestycyjny.
potem jak pójdziesz do pracy w jakiejś spedycji może bedziesz wiedział jaką stawkę zaproponować zleceniodawcy tak byś zarobił i ty i byś za te pieniądze znalazł przewoźnika, a nie dziada z naczepą powiązaną sznurkiem.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 17 mar 2013, 23:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 paź 2012, 19:46
Posty: 19

Nikt się nie obraża. Dzięki za podanie firm, ale ja potrzebuję jakieś dokumenty, żeby wrzucić do tej pracy skany. Nie mogę czegoś wziąć np. z posta z forum bo to nie przejdzie. A nie wierzę (z resztą tak jak kolega wyżej napisał), że jakaś firma będzie skora do tego, żeby przesłać mi cokolwiek.


Post Wysłano: 18 lip 2013, 13:23

Nie chcę zakładać nowego tematu dlatego tu napiszę co chciałbym wiedzieć: Podczas ładowania zestawu nie ma wagi kontrolnej i skąd kierowca ma wiedzieć ile jest już załadowane ? są jakieś zegary które pokazują wagę ? podczas wysypu trzeba opuścić zestaw na poduszkach maksymalnie ? Na co trzeba uważać podczas załadunku/rozładunku ? zaczynam niedługo pracę na wywrotce, dotychczas miałem styczność tylko z firanami i chciałbym coś wiedzieć na temat wywrotek przed podjęciem pracy, aby nie iść z pustą głową tylko chociażby nie wielką wiedzą. Pozdrawiam !.


Post Wysłano: 18 lip 2013, 14:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 sty 2013, 19:06
Posty: 190
GG: 3968324
Samochód: eFHacz

Cytuj:
Podczas ładowania zestawu nie ma wagi kontrolnej i skąd kierowca ma wiedzieć ile jest już załadowane ? są jakieś zegary które pokazują wagę ?
Na wszystkich cywilizowanych kopalniach wagę ma ładowarka w łyżce i operator widzi ile załadował, jak jest dobry operator to utrafi co do kg. Większość naczep ma zegar/manometr który pokazuje w zależności od zastosowanego zegara nacisk na oś wyrażoną w tonach, albo ciśnienie w poduszkach (wtedy trzeba na wyczucie), w nowszych sprzętach trafiają się coraz częściej wagi elektroniczne które pokazują ciężar (dokładność niby nawet do 80 kg, a jak jest w praktyce nie wiem bo nigdy nie używałem) Chyba że będziesz jeździł na zbożach to problemu nie ma bo tam operator wklepuje w komputer ile ma zboża wylecieć z silosa i ani kg więcej nie będzie.
Cytuj:
podczas wysypu trzeba opuścić zestaw na poduszkach maksymalnie ?
Ciągnika się nie opuszcza, a naczepa jeśli ma taki zawór to lepiej opuścić wtedy stabilniej stoi i nie ma ryzyka, że jak poducha walnie przy wyładunku to naczepa wyląduje na boku. Część naczep ma zawór szybkiego spustu który spuszcza powietrze automatycznie jak naczepa zacznie iść w górę.
Cytuj:
Na co trzeba uważać podczas załadunku/rozładunku ?
Przy rozładunku najważniejsze czy zestaw stoi prosto, najgorzej jak jest przechylony na bok, nie wiadomo kiedy i może się wyłożyć zgniatając to co stało zboku. Przy załadunku to raczej operator koparki/ładowarki musi uważać, a ty tylko pamiętaj żeby przed załadunkiem zwinąć plandekę żeby ci nie sypną na nią kilka ton :wink:


Post Wysłano: 18 lip 2013, 15:18

Cytuj:
Cytuj:
Podczas ładowania zestawu nie ma wagi kontrolnej i skąd kierowca ma wiedzieć ile jest już załadowane ? są jakieś zegary które pokazują wagę ?
Na wszystkich cywilizowanych kopalniach wagę ma ładowarka w łyżce i operator widzi ile załadował, jak jest dobry operator to utrafi co do kg. Większość naczep ma zegar/manometr który pokazuje w zależności od zastosowanego zegara nacisk na oś wyrażoną w tonach, albo ciśnienie w poduszkach (wtedy trzeba na wyczucie), w nowszych sprzętach trafiają się coraz częściej wagi elektroniczne które pokazują ciężar (dokładność niby nawet do 80 kg, a jak jest w praktyce nie wiem bo nigdy nie używałem) Chyba że będziesz jeździł na zbożach to problemu nie ma bo tam operator wklepuje w komputer ile ma zboża wylecieć z silosa i ani kg więcej nie będzie.
Cytuj:
podczas wysypu trzeba opuścić zestaw na poduszkach maksymalnie ?
Ciągnika się nie opuszcza, a naczepa jeśli ma taki zawór to lepiej opuścić wtedy stabilniej stoi i nie ma ryzyka, że jak poducha walnie przy wyładunku to naczepa wyląduje na boku. Część naczep ma zawór szybkiego spustu który spuszcza powietrze automatycznie jak naczepa zacznie iść w górę.
Cytuj:
Na co trzeba uważać podczas załadunku/rozładunku ?
Przy rozładunku najważniejsze czy zestaw stoi prosto, najgorzej jak jest przechylony na bok, nie wiadomo kiedy i może się wyłożyć zgniatając to co stało zboku. Przy załadunku to raczej operator koparki/ładowarki musi uważać, a ty tylko pamiętaj żeby przed załadunkiem zwinąć plandekę żeby ci nie sypną na nią kilka ton :wink:

I to się nazywa konkretna odpowiedź ! Dzięki !!


Post Wysłano: 10 paź 2015, 22:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 sty 2011, 19:44
Posty: 29
GG: 9830228
Lokalizacja: Płock

Panowie chodzi o to jak podłączony jest wąż pneumatyczny do wywrotki szybkozłączka czy skręcana?


Post Wysłano: 10 paź 2015, 22:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 sty 2008, 21:22
Posty: 1257
GG: 2291240
Samochód: R500, Actros 1844, FH 460
Lokalizacja: Szczecin

Nie chodzi czasami o hydrauliczny? Jeśli tak to i tak nie ma jednoznacznej odpowiedzi, pamietam ze u ojca w firmie było pare rożnych rodzajów zawsze w zależności od marki/wypustu


Post Wysłano: 11 paź 2015, 14:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 sty 2013, 19:06
Posty: 190
GG: 3968324
Samochód: eFHacz

Jeśli chodzi o pneumatykę to jest uniwersalne szybko złącze tak jak w każdej innej naczepie/przyczepie.
Wąż hydrauliczny może być skręcany na gwint lub złącze zatrzaskowe.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 19 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: