Strona 111 z 162 [ Posty: 3235 ] Przejdź na stronę Poprzednia 1109 110 111 112 113162 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 25 sie 2013, 15:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 sty 2012, 14:36
Posty: 402
Samochód: 105
Lokalizacja: RKL

Cytuj:
Mam taki problem przez nieuwagę przekroczyłem czas pracy, jazdy miałem 9h potrzebuję to jakoś opisać ale nie wiem jak i czy w ogóle się da coś z tym zrobić ? Sytuacja wygląda mniej więcej tak:

jazda od 5 30 do 8 00
pauza 8 00 do 10 00
jazda 10 00 11 30
pauza 11 30 do 15 30
jazda 15 30 do 16
pauza 16 do 17
jazda 17 30 do 22

zamiast zmieścić sie w 15 h wyszło mi nieco ponad 16h
Na bank nie pisz ze: przekroczenie czasu pracy blablabla...bo w miarę kumaty inspektror nie uzna tego opisu, bo Ty czasu pracy nie przekroczyłeś. Ja to tak bym napisał: przekroczenie dziennego okresu prowadzenia (skrócony odpoczynek dzienny) o ( tyle ile jest przekroczone)
Z powodu tego tamtego. art.12/561/2006/WE. Data podpis. Ten artykuł "nie działa" przy przekroczeniach z czasu pracy.
Jak przekroczyłeś 16h to masz 200zł jak nie uzna upisu a moze też tak być.

_________________
Wolę być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem, więc zanim się najeb**emy, proponuję się napić.
Chcesz zarobić kasę na fejszczbuku? Wejdź w opcje, usuń konto i weź się k**** za robotę...
Nie zażywam viagry, a każdy mi mówi że z dnia na dzień, coraz to większy ch*j jestem dla wszystkich.


Post Wysłano: 25 sie 2013, 16:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lip 2013, 13:53
Posty: 110
GG: 666
Samochód: TYR

Cytuj:

Ten artykuł "nie działa" przy przekroczeniach z czasu pracy.
Działa.
Przeczytaj dokładnie ten artykuł

_________________
Cytuj:
A co się tyczy tego:"cytat:[...]bede, jak tylko wy- moderatorzy - zaczniecie go przestrzegac.poki co, bede bral z was przyklad ( bo tak byc przeciez powinnno - nieprawdaz?)"napiszę krótko: rób tak dalej, czekaj końca...
Znaczy - robisz jak moderator = masz bana ;)


Post Wysłano: 25 sie 2013, 17:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 sty 2012, 14:36
Posty: 402
Samochód: 105
Lokalizacja: RKL

Cytuj:
Cytuj:

Ten artykuł "nie działa" przy przekroczeniach z czasu pracy.
Działa.
Przeczytaj dokładnie ten artykuł
Nie działa...
Przeczytaj Ty, ale to co ja napisałem.
Chodzi o CZAS PRACY... 16h to nie jest przekroczenie CZASU PRACY o jedną godzinę tylko skrócenie odpoczynku wynikającego z 561 gdzie ten art. możemy stosować. Ale jeśli chodzi o CZAS PRACY to np. przekroczenie 6h PRACY gdzie nie można tego art. stosować, znaczy się można ale i tak to nic nie da. :)

_________________
Wolę być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem, więc zanim się najeb**emy, proponuję się napić.
Chcesz zarobić kasę na fejszczbuku? Wejdź w opcje, usuń konto i weź się k**** za robotę...
Nie zażywam viagry, a każdy mi mówi że z dnia na dzień, coraz to większy ch*j jestem dla wszystkich.


Post Wysłano: 25 sie 2013, 19:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lip 2013, 13:53
Posty: 110
GG: 666
Samochód: TYR

Czy ja napisałem że źle mu odpisałeś?
Stwierdziłem i dalej to podtrzymuje że art12 można stosować jeśli przekroczy się czas PRACY i to skutecznie można stosować.

_________________
Cytuj:
A co się tyczy tego:"cytat:[...]bede, jak tylko wy- moderatorzy - zaczniecie go przestrzegac.poki co, bede bral z was przyklad ( bo tak byc przeciez powinnno - nieprawdaz?)"napiszę krótko: rób tak dalej, czekaj końca...
Znaczy - robisz jak moderator = masz bana ;)


Post Wysłano: 25 sie 2013, 19:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2084
GG: 1
Samochód: Jelcz 105 ;P
Lokalizacja: DK94

Cytuj:
Czy ja napisałem że źle mu odpisałeś?
Stwierdziłem i dalej to podtrzymuje że art12 można stosować jeśli przekroczy się czas PRACY i to skutecznie można stosować.
Tak można stosować, ale w opisie jednak lepiej zastosować "skrócony odpoczynek dobowy...." niż "przekroczony czas pracy...", miałem tak opisana tarczkę, "druga połówka" czystej jazdy 5:15, pauza skrócona do około 8:25 i przeszło. :wink:

_________________
Wysłano z budki telefonicznej...

Za Roburem wszyscy sznurem...


Post Wysłano: 25 sie 2013, 19:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5090
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Czy ja napisałem że źle mu odpisałeś?
Stwierdziłem i dalej to podtrzymuje że art12 można stosować jeśli przekroczy się czas PRACY i to skutecznie można stosować.

być może się nie znam ale rozporządzenie 561/06 i przytoczony artykuł 12 tyczą się bezpośrednio maksymalnego czasu prowadzenia i obowiązkowych minimalnych przerw, a nie czasu pracy, który pośrednio wynika z tego przepisu.
w przypadku przekroczenia czasu pracy, a tym samym braku odpoczynku regularnego lub skróconego należy się liczyć z ewentualną grzywną tym bardziej że skrócenie regularnego odpoczynku wyniosło ponad 1 godzinę.

4.3. Skrócenie dziennego czasu odpoczynku o czas powyżej 15 minut do jednej godziny oraz za każdą następną rozpoczętą godzinę 100 zł

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 25 sie 2013, 20:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lip 2013, 13:53
Posty: 110
GG: 666
Samochód: TYR

Cytuj:
Tak można stosować, ale w opisie jednak lepiej zastosować "skrócony odpoczynek dobowy...." niż "przekroczony czas pracy...", miałem tak opisana tarczkę, "druga połówka" czystej jazdy 5:15, pauza skrócona do około 8:25 i przeszło. :wink:
Bo w przykładzie powyżej ten kierowca skrócił odpoczynek dobowy i tak należy to opisać.

zzx - przeczytamy razem ten artykuł?
Cytuj:
Artykuł 12
Pod warunkiem, że nie zagraża to bezpieczeństwu drogowemu
oraz umożliwia osiągnięcie przez pojazd odpowiedniego
miejsca postoju, kierowca może odstąpić od przepisów
art. 6–9 w zakresie niezbędnym dla zapewnienia bezpieczeństwa
osób, pojazdu lub ładunku. Kierowca wskazuje powody
takiego odstępstwa odręcznie na wykresówce urządzenia
rejestrującego lub na wydruku z urządzenia rejestrującego,
albo na planie pracy najpóźniej po przybyciu do miejsca
pozwalającego na postój.
A teraz artykuły od 6 do 9 o czym mówią?
Cytuj:
Artykuł 6

2. Tygodniowy czas prowadzenia pojazdu nie może przekroczyć
56 godzin i nie może skutkować przekroczeniem
maksymalnego tygodniowego czasu pracy ustalonego
w dyrektywie 2002/15/WE.
O proszę, pojawiło nam się takie coś " Dyrektywa 2002/15/WE "
A o czym ona traktuje?
Cytuj:
DYREKTYWA 2002/15/WE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY
z dnia 11 marca 2002 r.
w sprawie organizacji czasu pracy osób wykonujących czynności w trasie w zakresie transportu drogowego
CZASU PRACY ...

_________________
Cytuj:
A co się tyczy tego:"cytat:[...]bede, jak tylko wy- moderatorzy - zaczniecie go przestrzegac.poki co, bede bral z was przyklad ( bo tak byc przeciez powinnno - nieprawdaz?)"napiszę krótko: rób tak dalej, czekaj końca...
Znaczy - robisz jak moderator = masz bana ;)


Post Wysłano: 25 sie 2013, 20:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2084
GG: 1
Samochód: Jelcz 105 ;P
Lokalizacja: DK94

Cytuj:
maksymalnego tygodniowego czasu pracy ustalonego
w dyrektywie 2002/15/WE.
Obecnie obowiązuje rozp. 591/2006 tak więc 15/2002 czy też 3821/85 możesz wiesz gdzie sobie...

_________________
Wysłano z budki telefonicznej...

Za Roburem wszyscy sznurem...


Post Wysłano: 25 sie 2013, 20:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lip 2013, 13:53
Posty: 110
GG: 666
Samochód: TYR

grzesiek - tak długo jak długo w 561/06 jest mowa o 2002/15 czy 3821/85 to to rozporządzenie jest ważne.

A dasz link do tego 591/2006 ?

Jakoś nie mogę znaleść ...

_________________
Cytuj:
A co się tyczy tego:"cytat:[...]bede, jak tylko wy- moderatorzy - zaczniecie go przestrzegac.poki co, bede bral z was przyklad ( bo tak byc przeciez powinnno - nieprawdaz?)"napiszę krótko: rób tak dalej, czekaj końca...
Znaczy - robisz jak moderator = masz bana ;)


Post Wysłano: 25 sie 2013, 21:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4070
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Cytuj:
Obecnie obowiązuje rozp. 591/2006
Co temat ma wspólnego z mlekiem?

boni:
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 012:PL:PDF

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Post Wysłano: 25 sie 2013, 21:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2084
GG: 1
Samochód: Jelcz 105 ;P
Lokalizacja: DK94

Cytuj:
grzesiek - tak długo jak długo w 561/06 jest mowa o 2002/15 czy 3821/85 to to rozporządzenie jest ważne.

A dasz link do tego 591/2006 ?

Jakoś nie mogę znaleść ...
Powodzenia przy kontroli w takim razie, zwłaszcza za Odrą....
A dać to ci mogę w .... za taka literówkę, skoro proste rzeczy nie mogą do ciebie dotrzeć...
Odpowiem krótko, słowami mojego pierwszego kierownika: "Rób tak dalej, czekaj końca.."

_________________
Wysłano z budki telefonicznej...

Za Roburem wszyscy sznurem...


Post Wysłano: 25 sie 2013, 21:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lip 2013, 13:53
Posty: 110
GG: 666
Samochód: TYR

Grzesiek - można czegoś nie wiedzieć i ja to moge zrozumieć, ale być takim ignorantem jak ty?

Podałem ci na tacy co i jak, a Ty dalej w zaparte.
Mi to rybka.
O moje kontrole nie musisz się martwić.
Czy niemcy, czy francuzi, czy belgowie, czy hiszpanie żadnych zastrzeżeń nie mają.
O polskim ITD nie wspominając

_________________
Cytuj:
A co się tyczy tego:"cytat:[...]bede, jak tylko wy- moderatorzy - zaczniecie go przestrzegac.poki co, bede bral z was przyklad ( bo tak byc przeciez powinnno - nieprawdaz?)"napiszę krótko: rób tak dalej, czekaj końca...
Znaczy - robisz jak moderator = masz bana ;)


Post Wysłano: 25 sie 2013, 21:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5090
Samochód: orange i grafitowy

do boni:
cytowanie wycinków z przepisów jest błędem i to poważnym.
jakikolwiek przepis ma początek środek i koniec i tak nalezy je (przepisy) traktowac jako całość.
sam zacytowałeś art 6 z roz 561/06 który odnosi sie do maksymalnego czasu prowadzenia pojazdu i maksymalnego czasu pracy, a w przypadku zagadnienia jakie omawiamy jest skrócona przerwa czyli tak na dobra sprawe jej brak w świetle wymaganych przepisów.

tak wiem zaraz mi napiszesz że można pracowac po 16 i wiecej godzin na dobę i spokojnie opisywać tarczki czy wydruki.

tak naprawdę dla mnie to taki przepis jak art 12 może nie istnieć, ale sa sytuacje gdzie nie ma możliwości by bezpiecznie odbyć pauzę itd....... i temu mial słuzyc ten zapis, a nie temu że się nie umie liczyć bądź ma sklerozę.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 25 sie 2013, 22:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lip 2013, 13:53
Posty: 110
GG: 666
Samochód: TYR

zzx - nie wiem dlaczego zakładasz co chce napisać..
Cytuj:
Bo w przykładzie powyżej ten kierowca skrócił odpoczynek dobowy i tak należy to opisać.
Cytuj:
Czy ja napisałem że źle mu odpisałeś?
Stwierdziłem i dalej to podtrzymuje że art12 można stosować jeśli przekroczy się czas PRACY i to skutecznie można stosować.
Cytuj:
a w przypadku zagadnienia jakie omawiamy jest skrócona przerwa czyli tak na dobra sprawe jej brak w świetle wymaganych przepisów.
No i gdzie napisałem że się z tym nie zgadzam?

Aby nie było takich nieporozumień, proponuje uważniej czytać.
Całość, nie fragmenty

_________________
Cytuj:
A co się tyczy tego:"cytat:[...]bede, jak tylko wy- moderatorzy - zaczniecie go przestrzegac.poki co, bede bral z was przyklad ( bo tak byc przeciez powinnno - nieprawdaz?)"napiszę krótko: rób tak dalej, czekaj końca...
Znaczy - robisz jak moderator = masz bana ;)


Post Wysłano: 03 wrz 2013, 23:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 sty 2010, 11:59
Posty: 395
GG: 2244591
Samochód: MB Atego
Lokalizacja: Kluczbork OKL

Witam.

Może mi ktoś opisać jak powinny wyglądać dwa dni jazdy na dwóch kierowców ? Albo podać jakiś link gdzie jest to PROSTO napisane.
Muszę jutro jechać po samochód 1100km do niemca i wrócić z nim, nigdy nie jechałem we dwójkę i czy mógłby ktoś mi opisać po ile możemy jechać jak mamy pause kręcić ?

_________________
http://www.lechmot.pl
1.Twój problem nasze pieniądze.
2.Zawsze PIERWSI przy Tobie!.
3.Marudź ile chcesz a płać ile się należy!.


Post Wysłano: 04 wrz 2013, 0:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lip 2013, 13:53
Posty: 110
GG: 666
Samochód: TYR

Załoga:
Czas pracy = 30h(max) wraz z odpoczynkiem dobowym 9h

jazda - jak w pojedyńczej
czyli 4,5h i zmiana prowadzącego

Obrazkowo znajdziesz w necie wpisując:
poradnik kierowcy
str.6
czyli np. stąd:

http://www.itd-pip.pl/poradnik_kierowcy.pdf

_________________
Cytuj:
A co się tyczy tego:"cytat:[...]bede, jak tylko wy- moderatorzy - zaczniecie go przestrzegac.poki co, bede bral z was przyklad ( bo tak byc przeciez powinnno - nieprawdaz?)"napiszę krótko: rób tak dalej, czekaj końca...
Znaczy - robisz jak moderator = masz bana ;)


Post Wysłano: 04 wrz 2013, 15:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 maja 2012, 14:05
Posty: 263
GG: 0
Samochód: Mazda 626

Cytuj:
Partyzant już Ci piszę:

1. Rozpoczynasz pracę o 00:00
2. Prowadzisz przez 3h, do 3:00
3. Inna praca 30 min (rozładunek, załadunek) do 3:30
4. Prowadzisz 1h30 min, do 5:00
5. Robisz 3h odpoczynku do 8:00
6. Prowadzisz przez 2h30 min do 10:30
7. Inna praca 15 min (rozładunek, załadunek) do 10:45
8. Prowadzisz 1h30 min do 12:15
9. Robisz przerwę 45 min do 13:00
10. Prowadzisz 2h do 15:00 (przejście na 10h jazdy)
11. Kręcisz 9h pauzy do 24:00
Przykładowy opis dnia pracy z wykorzystaniem 10h okresu prowadzenia, operowaniem selektorem oracy (odpoczynek, inna praca) i wykorzystaniem dziennego dzielonego odpoczynku
Gdy liczyłem to mi wyszło 10h 30 minut jazdy, okres prowadzenia pojazdu. Nie znam się na tachografach cyfrowych, dopiero wkraczam w ten temat. Moje pytanie, muszę ręcznie operować tachografem, czy on będzie automatycznie operować (przełączać)na jazdę, inna praca, odpoczynek ?


Post Wysłano: 04 wrz 2013, 20:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lip 2013, 13:53
Posty: 110
GG: 666
Samochód: TYR

Tachograf czy to cyfrowy, czy analogowy przełącza automatycznie tylko na jazdę.
Inne czynności ustawiasz ręcznie.

Tachograf cyfrowy ma możliwość ustawienia ( u serwisanta np. ) czynności które mają się włączyć po:
- zatrzymaniu ( praca lub odpoczynek )
- po wyłączeniu zapłonu ( jw )
Ale to tacha z najnowszym softem.Oczywiście jeśli wykonujesz czynności inne niż te co tacho ustawiło powinieneś je skorygować przełącznikiem czynności.
Chodzi o to że tacho wie z całą pewnością tylko o jednej czynności jaką wykonujesz - JAZDA.Reszte Ty musisz ustawić lub sprawdzić

_________________
Cytuj:
A co się tyczy tego:"cytat:[...]bede, jak tylko wy- moderatorzy - zaczniecie go przestrzegac.poki co, bede bral z was przyklad ( bo tak byc przeciez powinnno - nieprawdaz?)"napiszę krótko: rób tak dalej, czekaj końca...
Znaczy - robisz jak moderator = masz bana ;)


Post Wysłano: 05 wrz 2013, 11:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 lut 2006, 12:29
Posty: 1365
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

boni który to już to klon na tym forum?


Post Wysłano: 08 wrz 2013, 11:50

Cytuj:
[...]
Gdy liczyłem to mi wyszło 10h 30 minut jazdy, okres prowadzenia pojazdu.[...]
Mój błąd - czeski ;).
Przepraszam za pomyłkę :)


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 111 z 162 [ Posty: 3235 ] Przejdź na stronę Poprzednia 1109 110 111 112 113162 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: