Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 01 paź 2013, 12:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 sie 2013, 21:36
Posty: 63
Samochód: Corolla 2.0d4d 126km

Siema
Za 8paletową firanke o ładowności jednej tony na beneluxach.12-15tyś miesięcznie za 1.35(PLN, netto)km.
Zostają z tego jakieś normalne pieniądze ?

_________________
p380la4x2mna
105.410 super space cab


Post Wysłano: 01 paź 2013, 13:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lut 2010, 18:04
Posty: 167
Samochód: 3xMP3, 1xMP4, 6xMaster, 1xDokker

SpedytorkaOla ta stawka to nędza - tyle mogę powiedzieć w skrócie. Wystarczy wsiąść do ręki kalkulator i na szybko przekalkulować, że "zajeździsz" auto a nie zarobisz. Dziwie więc się czemu sama tego nie zrobiłaś. :)
Tak po za tym zastanawiam się Olu czy to nie jest prowokacja ? :>

PS.
To chyba nie ten dział na te dyskusje.


Ostatnio zmieniony 01 paź 2013, 14:09 przez Lukassz, łącznie zmieniany 1 raz.
Owszem, leci do innych tematów.


Post Wysłano: 01 paź 2013, 14:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 sie 2013, 21:36
Posty: 63
Samochód: Corolla 2.0d4d 126km

Cytuj:
Dziwie więc się czemu sama tego nie zrobiłaś. :)
Bo o kosztach eksploatacyjnych busa wiem tyle co o mongolskim balecie :roll: Moje doświadczenie zawodowe jest znikome, wiec nie znam stawek.
W poprzedniej firmie sprzedawaliśmy 14t 13.6 firanka. po przeliczeniu wychodziło 2.80km :lol:

_________________
p380la4x2mna
105.410 super space cab


Post Wysłano: 01 paź 2013, 15:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 gru 2008, 15:40
Posty: 172
GG: 13195351
Samochód: Opel Omega Ford Transit 2.4TD Jumbo
Lokalizacja: Kalisz

Przy tych km i stawce to na blaszaka po kraja to może i jeszcze ale EU to dno :lol:


Post Wysłano: 01 paź 2013, 22:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Stawka dno za którą jeździ 75% busów.

to stawka netto.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 02 paź 2013, 12:01
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 lut 2006, 12:29
Posty: 1368
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

a pozostałe 25% za 1zł :lol:


Post Wysłano: 02 paź 2013, 18:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6018
Samochód: Volvo FH

Cytuj:
Siema
Za 8paletową firanke o ładowności jednej tony na beneluxach.12-15tyś miesięcznie za 1.35(PLN, netto)km.
Zostają z tego jakieś normalne pieniądze ?
Ola, ta ośmiopaletowa firanka, to nie jest przypadkiem zwykły bus?

Stawka bida, ale wszyscy za tyle jeżdżą, więc na pewno się opłaca. Willa i gklasa po roku gwarantowane.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 03 paź 2013, 0:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 sie 2013, 21:36
Posty: 63
Samochód: Corolla 2.0d4d 126km

Cytuj:
Willa i gklasa po roku gwarantowane.
Nie liczę na bóg wie jakie dochody. Mam/będę mieć ok 23-25, na kolejne 10-15 liczę od rodziców, mogą odkładać :mrgreen: Jak w coś nie zainwestuje tych moim złotówek, to zwyczajnie się rozejdą po kościach i tyle. Sporo czytałam na ten temat, ale i tak nie wiem nic :]

_________________
p380la4x2mna
105.410 super space cab


Post Wysłano: 03 paź 2013, 20:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lis 2010, 15:12
Posty: 251
GG: 8587289
Samochód: 500dxi
Lokalizacja: trójmiasto/kaszuby

Odpuść sobie ten temat, po pierwsze nie masz pojęcia o tym, a po drugie za mały budżet

_________________
PL - Skandynawia


Post Wysłano: 03 paź 2013, 22:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 gru 2008, 15:40
Posty: 172
GG: 13195351
Samochód: Opel Omega Ford Transit 2.4TD Jumbo
Lokalizacja: Kalisz

Olu z czym do ludzi :?:
Widac że nie masz pojęcia w tym biznesie a to jest ciężki chleb.
Za 40tys to jest klapa bo: 1.W większości teraz są potrzebne 10-paletówki, 2.Na EU to potrzeba Ci nowego autka a takie są po 90-100tys netto które mają jakąś gwarancje i jest szansa że trochę pojeżdżą a za 40tys to kupisz przechodzone truchło z przebiegiem skręconym z 700tys na 200-250tys i spłuczesz się na zagraniczne naprawy. Teraz sama oceń czy ten biznes ma sens? Za 40tys to możesz kupic 2 blaszki i wbic w jakiegoś kuriera, chociaż to ten sam syf tyle tylko że w razie awarii lub nie dyspozycji kierowcy jesteś na miejscu. Ale to tylko takie awaryjne rozwiązanie jeśli uparcie chcesz robic w transporcie. Lepiej zainwestuj z 10tys w jakiś dobry towar na allegro, będziesz miała mniej stresu, więcej czasu i biznes pod kontrolą. Pozdrawiam


Post Wysłano: 04 paź 2013, 0:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 wrz 2013, 21:05
Posty: 26
GG: 416486
Samochód: VW Golf mk2 automatic
Lokalizacja: Kraków/Gdów

Olu :)
Ja od roku jakoś się mam z zamiarem otworzenia własnej działalności na międzynarodówkę do 3.5t i to nie jest takie hop siup elegancko.

Stawki stawkami, bo są różne (ja mam zaprzyjaźnioną spedycję to by było tyle łatwiej na początku, że nie musiałbym sam szukać frachtów) ale...

Koszta są i to nie małe.
Te 40tyś zł, o których mówisz to na pierwsze 2-3 miesiące jako utrzymanie - bo dochody nie są od razu, trzeba dużo zainwestować, a jeszcze koszta samochodu gdzie ostatnio się dowiadywałem i za Fiata Ducato 3.0 180kM na międzynarodówkę trzeba dać ok. 90-100tyś zł.

Miałem też oferty jako podwykonawca ale wstrzymuję się z zakładaniem działalności bo to na razie dla mnie pięknie wygląda na papierze, jak bym nie liczył zawsze jest jakoś dochód czy to 500 czy to 2500zł ale - powinie się noga i klapa.

Tak więc lepiej przemyśleć sprawę i dobrze zainwestować pieniądze jak to ktoś wyżej napisał ;)

Pozdrawiam

_________________
B jest od 2011
Zbieramy na C,C+E i KW i czekamy do 21 lat :D


Post Wysłano: 04 paź 2013, 11:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 mar 2008, 16:34
Posty: 712
Lokalizacja: SM

Z tego co piszesz to pracujesz jako spedytorka, wiec chyba jako takie rozeznanie w transporcie masz i wiesz, co z czym się je, więc tym bardziej się dziwie zadanemu przez Ciebie pytaniu.

- kalkulator w łapę i liczyć
- na start dużo, dużo więcej złotówek, niż posiadasz


Poza tym chyba większość widzi co się dzieje... Głównie 2 grupy "zaniżają kasę" - jednoosobowe firmy, których właściciel to kierowca, mechanik, spedytor itp., w większości obrażony na każdego, poprzedniego pracodawcę, zajarany tym, że zostanie mu kilka tyś z auta ( sam jest kierowcą i do końca chyba nie potrafi liczyć). Druga grupa to duże firmy, mające kilkadzisiąt-kilkaset pojazdów, którzy "nadrabiają" ilością zestawów :lol:

W najgorszej sytuacji pozostają małe firmy, które mają kilka środków transportu. Tutaj nie ma co liczyć na ilość, ani też na to, że samemu się będzie jeździć. Ogarnij 5-6 samochodów, jakieś biuro trzeba mieć, ubezpieczenia OCP OCS , zabezpieczenia, a niektóre kwoty pozostają takie same dla 5 samochodów jak i dla 50.

No ale nie o tym... Wg mnie nie ma sensu na takiej zasadzie jak planujesz ( z tego co się domyślam...).


Post Wysłano: 04 paź 2013, 14:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 lut 2006, 12:29
Posty: 1368
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Dużo mądrości można się tu dowiedzieć :]

Jasne, kto by nie chciał posiadać na starcie 150tys zł, na nowego busa, i zapas na paliwo i autostrady.
Tylko czy mając takie pieniądze jest sens pakować je w transport, w którym na końcowy zysk składa się szereg, często nie zależnych od nas czynników?
Pomysł na transport jest bardzo prosty i nie wymaga zbyt wielkiego główkowania aby zacząć się w to bawić, główkowanie się zaczyna gdy w rzeczywistości suma kasy na koncie nie pokrywa się z wyliczeniami z kalkulatora, a zazwyczaj wynika to z niewiedzy którą się ma na początku interesu, jak wiadomo nauka kosztuje, a najbardziej dotkliwie na błędach.
Łatwiej jest z dużych pieniędzy zrobić użytek, niż z małej kwoty rozkręcić biznes, ale to jest dla wytrwałych i mających pojęcie, smykałkę do tego co robią.

Jak dla mnie, Ola, problemem nie jest posiadana ilość gotówki na start, lecz nieznajomość branży i co ważne na początku przy każdym interesie, teoretyczny brak wkładu swojej pracy, no chyba że sama chcesz jeździć.


Post Wysłano: 04 paź 2013, 17:01

Cytuj:
Z tego co piszesz to pracujesz jako spedytorka, wiec chyba jako takie rozeznanie w transporcie masz i wiesz, co z czym się je, więc tym bardziej się dziwie zadanemu przez Ciebie pytaniu.
[...]
A ja się temu nie dziwię. Bo chyba koleżanka troszkę "ściemnia" z tym spedytorowaniem. Może i ma na angażu stanowisko spedytorki, ale podejrzewam, że póki co to do czasu, kiedy się nie wdroży to raczej pełni obowiązki asystentki spedytora/spedytorki. Nie sądzę, żeby dopuścili osobę świeżo po szkole, bez doświadczenia do dokumentów finansowych i organizowania zleceń kierowcom w firmie.
A gdyby było inaczej, to tak, jak piszesz - miałaby rozeznanie co w trawie piszczy i raczej nie zadawałaby takiego pytania...


Post Wysłano: 04 paź 2013, 17:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 mar 2008, 16:34
Posty: 712
Lokalizacja: SM

Cytuj:
Cytuj:
Z tego co piszesz to pracujesz jako spedytorka, wiec chyba jako takie rozeznanie w transporcie masz i wiesz, co z czym się je, więc tym bardziej się dziwie zadanemu przez Ciebie pytaniu.
[...]
A ja się temu nie dziwię. Bo chyba koleżanka troszkę "ściemnia" z tym spedytorowaniem. Może i ma na angażu stanowisko spedytorki, ale podejrzewam, że póki co to do czasu, kiedy się nie wdroży to raczej pełni obowiązki asystentki spedytora/spedytorki. Nie sądzę, żeby dopuścili osobę świeżo po szkole, bez doświadczenia do dokumentów finansowych i organizowania zleceń kierowcom w firmie.
A gdyby było inaczej, to tak, jak piszesz - miałaby rozeznanie co w trawie piszczy i raczej nie zadawałaby takiego pytania...
Mniej więcej to chciałem "delikatnie" naświetlić, nie ujmując nikomu dumy heh...c :wink:


Post Wysłano: 04 paź 2013, 22:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
Z tego co piszesz to pracujesz jako spedytorka, wiec chyba jako takie rozeznanie w transporcie masz i wiesz, co z czym się je, więc tym bardziej się dziwie zadanemu przez Ciebie pytaniu.
[...]
A ja się temu nie dziwię. Bo chyba koleżanka troszkę "ściemnia" z tym spedytorowaniem. Może i ma na angażu stanowisko spedytorki, ale podejrzewam, że póki co to do czasu, kiedy się nie wdroży to raczej pełni obowiązki asystentki spedytora/spedytorki. Nie sądzę, żeby dopuścili osobę świeżo po szkole, bez doświadczenia do dokumentów finansowych i organizowania zleceń kierowcom w firmie.
A gdyby było inaczej, to tak, jak piszesz - miałaby rozeznanie co w trawie piszczy i raczej nie zadawałaby takiego pytania...
Mniej więcej to chciałem "delikatnie" naświetlić, nie ujmując nikomu dumy heh...c :wink:
nie spotałem jeszcze spedytora, który ma pojęcie i wiedzę o kosztach jakie ponosi przewoźnik - bez znaczenia czy busem czy średniakiem czy dużym zestawem.
dla każdego spedytora jest ważne ile "przytnie" na frachcie całą resztę ma tam gdzie kończą sie plecy.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 04 paź 2013, 23:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 sty 2008, 22:52
Posty: 64
GG: 1656306
Samochód: PremiumDXI450
Lokalizacja: Nakło nad Notecią

to slaby spedytor...


Post Wysłano: 05 paź 2013, 15:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 mar 2007, 18:13
Posty: 554
GG: 1960440
Samochód: Citroen C5 tourer
Lokalizacja: Krotoszyn

Cytuj:
nie spotałem jeszcze spedytora, który ma pojęcie i wiedzę o kosztach jakie ponosi przewoźnik - bez znaczenia czy busem czy średniakiem czy dużym zestawem.
dla każdego spedytora jest ważne ile "przytnie" na frachcie całą resztę ma tam gdzie kończą sie plecy.
Ja natomiast jeszcze nie spotkałem takiego przewoźnika, który miałby pojecie o swoich kosztach. "Panie słaba ta stawka, ja muszę płacić ubezpieczenia, paliwo, kierowca, VIA TOLLA! podatki, vaty, zusy, a gdzie jeszcze opony, eksploatacja, oleje, filtry. Pan to aby przytnie o nic więcej sie nie martwi, a postoje ? kto za to zapłaci?"
Odpowiadam zawsze krótko - ok proszę mi obliczyć ile kosztuje to wszytsko w przełożeniu na KM. 99% nie ma pojęcia jak to zrobić, reszta nawet jeśli przeliczy to okazuje że moja stawka jest większa o 20-30% niż to co wyszło. Ale spoko, ja sie przecież nie znam, w kocu tylko "przycinam"

_________________
Heavy metal and heavy transport


Post Wysłano: 05 paź 2013, 16:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Cytuj:
nie spotałem jeszcze spedytora, który ma pojęcie i wiedzę o kosztach jakie ponosi przewoźnik - bez znaczenia czy busem czy średniakiem czy dużym zestawem.
dla każdego spedytora jest ważne ile "przytnie" na frachcie całą resztę ma tam gdzie kończą sie plecy.
Ja natomiast jeszcze nie spotkałem takiego przewoźnika, który miałby pojecie o swoich kosztach. "Panie słaba ta stawka, ja muszę płacić ubezpieczenia, paliwo, kierowca, VIA TOLLA! podatki, vaty, zusy, a gdzie jeszcze opony, eksploatacja, oleje, filtry. Pan to aby przytnie o nic więcej sie nie martwi, a postoje ? kto za to zapłaci?"
Odpowiadam zawsze krótko - ok proszę mi obliczyć ile kosztuje to wszytsko w przełożeniu na KM. 99% nie ma pojęcia jak to zrobić, reszta nawet jeśli przeliczy to okazuje że moja stawka jest większa o 20-30% niż to co wyszło. Ale spoko, ja sie przecież nie znam, w kocu tylko "przycinam"
chcesz znać koszty?
chyba na stronie dolnośląskiego zrzeszenia przwoźników były wyszczególnione koszty poczytaj będziesz wiedział.

co do kosztów to zapytaj przewoźników utrzymujących sie wyłącznie z transportu, a nie takich co maja jeszcze kilka innych działalności i transport mają do tego by nie płacić podatków.

nie pisz mi tylko że ty nic nie zarabiasz bo to nie jest prawdą co zreszta sam pokazałeś w dokumentach opublikowanych na tym portalu.

w przypadku przewoźnika inwestycja jest obarczona dodatkowym ryzykiem wynikającym z czasu i zainwestowanych środków w przypadku spedycji jest to koszt czajnika, komputera, drukarki i paru drobiazgów które można zakupić za 5tyś zł czyli za koszt dwóch ( 2 ) opon do pojazdu ciężarowego, a czas użytkowania bedzie taki sam choć nie wiem czy czajnik wytrzyma trzy lata.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 05 paź 2013, 16:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 mar 2007, 18:13
Posty: 554
GG: 1960440
Samochód: Citroen C5 tourer
Lokalizacja: Krotoszyn

Nie muszę pytać przewoźników o koszty, ani szukać ich po stronach internetowych. Mój pech w przeciwieństwie do innych spedycji, jest taki że klika lat spędziłem jako przewoźik, kierowca itp i doskonale znam te koszty.
Nie pisałem też, że nie zarabiam - bo po co wtedy pracować

Oczywiście tylko przewoźnicy ponoszą ryzyko. Tylko Oni - spedycja w ogóle. Wiesz jak łatwo przez jednego przewoźnika stracić klienta? A co w wypadku gdy narobisz zleceń dla kilenta a on Ci nie zapłaci. Kogo ty jako przewoźnik masz na głowie? W pierwszej kolejności - siebie, rodzinę, kierowców, dostawców paliwa, części hmmm kogoś jeszcze? A ja w takim przypadku prócz tego mam jeszcze na karku dziesiątki rozjuszonych przewoźników - ale co, przecież spedycja nie jest w ogóle ryzykowna.

_________________
Heavy metal and heavy transport


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: