Strona 1 z 1 [ Posty: 7 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 02 maja 2006, 16:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

Mam takie pytanie,otóż starsze modele m.in.113 i 143 były wyposażane w skrzynie dziesięciobiegowe,skąd brała się taka liczba biegów? Czy była to skrzynia pięciobiegowa z połówkami,czy jakoś inaczej? Skrzynie te były stosowane przed skrzyniami dwunasto i czternastobiegowymi.


Tytuł:
Post Wysłano: 02 maja 2006, 16:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 2454
Samochód: Scania
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Cytuj:
Mam takie pytanie,otóż starsze modele m.in.113 i 143 były wyposażane w skrzynie dziesięciobiegowe,skąd brała się taka liczba biegów? Czy była to skrzynia pięciobiegowa z połówkami,czy jakoś inaczej? Skrzynie te były stosowane przed skrzyniami dwunasto i czternastobiegowymi.
Były to piątki z połówkami, jednozakresowe. A co do tego kiedy były stosowane, to były dostępne równocześnie ze skrzyniami GRS o 12 i 14 przełożeniach, w zależności od konfiguracji pojazdu.


Tytuł:
Post Wysłano: 02 maja 2006, 20:40

Scanie 112 113 142 143 miały skrzynie dwuzakresowe 5 biegów dół 5 góra W nowszych modelach scani 3 stosowane są skrzynie 8 ,12, 12+pełzający Te skrzynie o których pisze Mihu motowane były w scani 82.. A tak poza tematem to skrzynie 12 montowane w serii3 mają tą przewage nad seria 4 w tym że wysprzegnik w scani 3 jast na zewnątrz w 4 w środku obudowy sprzęgła


Tytuł:
Post Wysłano: 03 maja 2006, 9:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 lis 2005, 17:01
Posty: 487
Lokalizacja: kędzierzyn-koźle

Starsze skrzynie biegów były niezawodne i modele 113, 143 oraz 93 już miały skrzynie nowego typu wraz z odejściem serii 2, w serii 3 były te starsze skrzynie montowane na życzenie klienta.


Tytuł:
Post Wysłano: 10 maja 2006, 16:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 mar 2006, 23:13
Posty: 33
Lokalizacja: Stara Kiszewa

my mamy dziesiątke w naszej scani jest to na takiej zasadzie jak zwykła piątka tylko że ma dwa mozliwości biegi wolne i biegi szybkie jak juz jesteś na piątce podnosisz cypek i skaczesz na jedynke a to na wysokich jes już szustka i tak do dziesiątki :)

_________________
Kenworth królem wszelkich dróg

http://www.rignroll.prv.pl


Post Wysłano: 24 kwie 2009, 13:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 kwie 2009, 19:31
Posty: 12
GG: 0
Samochód: VW, Scania
Lokalizacja: Silno k/Chojnic

kolego było to tak że w scaniach 112 143 113 142 miały 10-biegowe skrzynie. Nie miały półówek tylko tak zwaną sztywną skrzynie. Wiem bo jeździłem z ojcem scania 112 i 143 na 10-biegowych skrzyniach. Było to tak że na niskiej strefie miała 5 a na wysokiej tez 5 (nielicząc wstecznych). Ojciec jeździ teraz scanią 113 ale na skrzyni z półówkiami POZDROWIONKA

_________________
Na SCANIE nie ma mocnych :D


Post Wysłano: 26 kwie 2009, 14:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2084
GG: 1
Samochód: Jelcz 105 ;P
Lokalizacja: DK94

Skrzynie te były montowane na 100% w serii 2 oraz w serii 3 (gdzieś do 1993r. ale co do dokładnej daty to wam nie powiem). Były to skrzynie dwuzakresowe, czyli 5 biegów dolna "półka", 5 biegów górna.
GR871/GR880
R....2/7....4/9
I____I____I
1/6..3/8...5/10

_________________
Wysłano z budki telefonicznej...

Za Roburem wszyscy sznurem...


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 7 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: