Strona 1 z 1 [ Posty: 16 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 14 sie 2013, 12:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 cze 2013, 22:19
Posty: 429
Samochód: 2xr420 r500 r580

Witam pytanie głownie do mechaników z forum.
Czy watro dopłacać do markowych filtrów? czy np filtron nie odbiega niczym od np manna.
Rożnica w cenie jest dość małą
Np na przykładzie mojego atego
Mann
f.oleju 34 pln
f.powietrza 228 pln
f.paliwa 36 pln

Filtron
powietrza 185
oleju 19
paliwa 35

Sprintera
f.oleju 27 pln
powietrza 93 pln (stosowany w środowiskuo dużym zapyleniu )
paliwa 24 pln

Filtron
Powietrza 69 (stosowany w środowiskuo dużym zapyleniu )
oleju 20
paliwa 15


Post Wysłano: 14 sie 2013, 17:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

filtry fabryczne są znacznie lepsze od filtrów w zamiennikach i różnica np; w renault oryginał - hengst jest minimalna, a jakość oryginałów zdecydowanie wyższa, wiąże się to np. z mniejszym zużyciem paliwa(tak na gorąco bez zagłębiania).
filtrona używałem tylko raz w chyba 90 roku XX wieku i powiedziałem sobie nigdy więcej - filtr paliwowy po wyjęciu z puszki był w trzech częściach może teraz mają lepszą technologię, ale wolę nie ryzykować.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 14 sie 2013, 19:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 lut 2007, 20:39
Posty: 2088
GG: 1
Samochód: R420
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Sprzedaję części samochodowe i odpowiedź nie jest taka prosta.
Owszem mam klientów, którzy nie chcą Filtrona, tylko Manna, ale to często nie jest poparte konkretnymi przypadkami, a strachem przed tańszym, polskim filtrem. Owszem spotkałem się z twierdzeniem pewnej firmy transportowej, że w busach na fitrze powietrza filtrona jest o litr wyższe spalanie... Nie jestem przekonany, ale ok.

Niektórzy mechanicy nie chcą filtrów oleju filtrona, bo nie ma zaworka zwrotnego (start silnika na sucho), ale to nie jest prawdą, bo generalnie te zaworki mają.

Miałem ostatnio przypadek, że klient robił mały remont silnika 1.6 felicia i po wymianie również oleju i filtra (filtron), pół godziny po odpaleniu zatarły się panewki. Po wymianie panewek i założeniu nowego filtra i zalaniu nowego oleju stało się to samo.....
Po kolejnej wymianie panewek założono inny filtr. Oryginalnie ten filtr jest większy (dłuższy), a Filtron ma jeden dedykowany zamiennik, krótszy. Po założeniu bodaj czeskiej Vika auto chodzi..... Ale jaki morał płynie z tej bajki i czy naprawdę przyczyną był ten filtr, tego nie wie nikt.

Na pewno większość opowieści to mit, a spora grupa mechaników po prostu woli nie ryzykować, tym bardziej, że płaci klient.


Post Wysłano: 14 sie 2013, 19:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

widzisz z filtrem powietrza i paliwa to prawda - sam testuje różne produkty we własnym zakresie - może to mało wiarygodne ale skoro jeżdżę na jednym paliwie ( z tej samej stacji i dystrybutora) na tej samej trasie i wożę ładunki o tej samej wadze, co więcej czasy przejazdów są takie same - różne są tylko warunki atmosferyczne (na to nie mam wpływu) mogę z całą stanowczością stwierdzić że mimo wszystko zamienniki są gorsze i powodują większe zużycie paliwa.
podobnie jest z filtrem odśrodkowym w renault w oryginalnym zbiera się osad, a w zamienniku hengsta jest tak samo pusto jak przed montażem.
nie twierdzę że wszystkie filtry są takie dobre ale w tym przypadku tak jest.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 14 sie 2013, 20:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 cze 2013, 22:19
Posty: 429
Samochód: 2xr420 r500 r580

Zamówiłem Komplet Manna. powietrza,paliwa oleju, + do atego od wspomagania i osuszacza
Do vito 112cdi
do sprintera 412 2,9td
i do atego 1528
Szukałem po necie oryginalnych ale na szybko nic nie znalazłem.
Tzn znalazłem na allegro niby oryginał do atego ale jakoś dziwnie mi wyglądał tzn opakowanie jak po powodzi :?

Jak ktoś by miał namiar na kogos z oryginaymi częscami mercedesa w dobrych cenach to poproszę.
Bo w serwisie bez rabatów np filtr do atego kosztuje dla mnie 550zł...


Post Wysłano: 09 lis 2013, 22:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1617
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Na przykladzie iveco trakker gdzie komplet filtrow sporo kosztuje - oryginaly do zamiennikow wyszly mnie ostatnio ok 10% drozej - wydaje mi sie ,ze warto doplacic - czy sa lepsze?? Nie jestem w stanie tego stwierdzic, ale fajnie to wyglada jak sa sygnowane marka auta :)

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Post Wysłano: 10 lis 2013, 0:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 cze 2013, 22:19
Posty: 429
Samochód: 2xr420 r500 r580

Dostałem teraz dostęp do webparsts i dobre rabaty w mercedesie i ori cześć są tańsze od zamienników :mrgreen:

Teraz używam tylko oryginalnych części np komplet wycieraczek do atego 89 zł brutto
Filtr powietrza 180
Filtry paliwa sitko i wkład 40 zł
Tylko Mercedes Benz :U

A co do loga to wiadomo ze fajnie to wygląda szczególnie na częściach na których to widać na co dzień np wycieraczkach :) bez gwiazdy nie ma jazdy


Post Wysłano: 10 lis 2013, 0:36

Raz założyłem w osobówce f. paliwa filtrona do diesla i po 15 tys. km był w 3 częściach jak go wyjąłem. Po prostu się rozpuścił. Teraz używam tylko bosh-a. Cena ciut większa ale 20 tys. lekko zrobiłem a filtr różnił się od nowego jedynie tym, że był zajebiście czarny ;)


Post Wysłano: 10 lis 2013, 3:16
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Cytuj:
Raz założyłem w osobówce f. paliwa filtrona do diesla i po 15 tys. km był w 3 częściach jak go wyjąłem. Po prostu się rozpuścił. Teraz używam tylko bosh-a. Cena ciut większa ale 20 tys. lekko zrobiłem a filtr różnił się od nowego jedynie tym, że był zajebiście czarny ;)
Raczej masz problem z autem, filtron to dobre polskie filtry. I na początek radzę zmienić stację, ja tankowałem wszędzie, czasem miedzy innymi oszczędności, to zawsze miałem czarny filtr. Teraz tankuje tylko shell statoil i za obserwowalem że w vicie czy moim poprzednim osobowym mialem po tym paliwku czysty filtr. Z węża paliwo leci niby czyste, a filtr czarny, nie jestem w stanie wytłumaczyć dlaczego.

Do mojego klamota filtrony są nie dostępne, ale "kobicie" do 123d założyłem paliwo, olej, powietrze, tylko kabinowy jcpremium. vito też lata mi na filtronie.

Przeplacanie za filtry w aso mb to glupota, bo i tak dostajemy filtry hengsta. Które i tak nie różnią się niczym od filtrona.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 11 lis 2013, 17:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Cytuj:
Cytuj:
Raz założyłem w osobówce f. paliwa filtrona do diesla i po 15 tys. km był w 3 częściach jak go wyjąłem. Po prostu się rozpuścił. Teraz używam tylko bosh-a. Cena ciut większa ale 20 tys. lekko zrobiłem a filtr różnił się od nowego jedynie tym, że był zajebiście czarny ;)
Raczej masz problem z autem, filtron to dobre polskie filtry. I na początek radzę zmienić stację, ja tankowałem wszędzie, czasem miedzy innymi oszczędności, to zawsze miałem czarny filtr. Teraz tankuje tylko shell statoil i za obserwowalem że w vicie czy moim poprzednim osobowym mialem po tym paliwku czysty filtr. Z węża paliwo leci niby czyste, a filtr czarny, nie jestem w stanie wytłumaczyć dlaczego.

Do mojego klamota filtrony są nie dostępne, ale "kobicie" do 123d założyłem paliwo, olej, powietrze, tylko kabinowy jcpremium. vito też lata mi na filtronie.

Przeplacanie za filtry w aso mb to glupota, bo i tak dostajemy filtry hengsta. Które i tak nie różnią się niczym od filtrona.
Przepłacanie na shellu to też głupota :mrgreen:

_________________
MAN


Post Wysłano: 11 lis 2013, 17:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3610
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

Cytuj:
Przepłacanie na shellu to też głupota
Ostatnio tankowałem osobówkę na Shell'u w Koninie, bo mieli jedną z najlepszych cen w mieście, choć zazwyczaj leję na Statoil'owym 123.

Oryginalne filtry też ktoś wyprodukował dla producenta, często jest kilku dostawców OEM, Filtron też produkuje na pierwszy montaż. Osobiście kupuję filtry Knecht, których producentem jest Mahle, absolutnie pierwsza liga w tzw. branży automotive.

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Post Wysłano: 11 lis 2013, 18:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 lut 2007, 20:39
Posty: 2088
GG: 1
Samochód: R420
Lokalizacja: Bielsko-Biała

No więc tu mamy jeden z większych paradoksów, ale to dotyczy generalnie całego rynku części zamiennych.

To standard, że jeden produkt, jednego producenta sprzedaje się w różnych pudełkach, pod różnymi markami.
Często o wyborze danej części decyduje sprawdzona marka, a ta marka na przykład w ogóle nie produkuje tej grupy części:)

Zdarza się też, że do pudełek-zamienników trafiają części oryginalne z zamazanymi numerami.

Co do filtrów to nie mam takiej wiedzy, jak już pisałem wcześniej mam mechaników, którzy dla świętego spokoju chcą tylko Manna.


Post Wysłano: 11 lis 2013, 19:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 cze 2013, 22:19
Posty: 429
Samochód: 2xr420 r500 r580

w tym problem ze ja za ori marcedesa nie przepłacam są tańsze niz zamienniki :mrgreen:


Post Wysłano: 11 lis 2013, 21:54

Cytuj:
Cytuj:
Raz założyłem w osobówce f. paliwa filtrona do diesla i po 15 tys. km był w 3 częściach jak go wyjąłem. Po prostu się rozpuścił. Teraz używam tylko bosh-a. Cena ciut większa ale 20 tys. lekko zrobiłem a filtr różnił się od nowego jedynie tym, że był zajebiście czarny ;)
Raczej masz problem z autem, filtron to dobre polskie filtry. I na początek radzę zmienić stację, ja tankowałem wszędzie, czasem miedzy innymi oszczędności, to zawsze miałem czarny filtr. Teraz tankuje tylko shell statoil i za obserwowalem że w vicie czy moim poprzednim osobowym mialem po tym paliwku czysty filtr. Z węża paliwo leci niby czyste, a filtr czarny, nie jestem w stanie wytłumaczyć dlaczego.

Do mojego klamota filtrony są nie dostępne, ale "kobicie" do 123d założyłem paliwo, olej, powietrze, tylko kabinowy jcpremium. vito też lata mi na filtronie.

Przeplacanie za filtry w aso mb to glupota, bo i tak dostajemy filtry hengsta. Które i tak nie różnią się niczym od filtrona.

Tankuję auto od zawsze tylko i wyłącznie na lukoilu i zawsze tym samym. Mam do wyboru jeszcze bp gdzie cena o 20-30 gr większa za ten sam ON. O super hiper turbo paliwie na bp to już nie wspominam bo nie wierzę w te wynalazki. Kolor filtra jest taki zapewne dzięki gnijącemu bakowi od góry. To co wygnije wpada do środka i idzie do filtra. Miałem go wymienić ale jakoś nie mogę czasu znaleźć na dłubanie przy tym.


Post Wysłano: 10 kwie 2018, 20:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 cze 2013, 22:19
Posty: 429
Samochód: 2xr420 r500 r580

używał ktos filtry wf sędziszów? powietrza są połowę tańsze od knechta
nie żebym żydził :mrgreen: ale jak były by dobre to może warto wspierać nasza gospodarkę
używam knechta LX 714 do scani kosztuje 170 brutto Sędziszów 112 brutto:)
a wymieniam razem z olejem co 20 tys bo latam od groma po polach i często wjeżdżam do magazynów ze słoma gdzie jest od groma piachu na posadzkach
Sedziszów bym zamówił od razu komplet olej paliwa powietrze do 4 aut i ładowarki tylko nie wiem jak one wygaja na żywo czy nie rozpadną się w łapach


Post Wysłano: 11 kwie 2018, 0:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 lip 2010, 21:03
Posty: 148
GG: 4408153
Samochód: Robur/Chrysler T&C
Lokalizacja: WWL

Nie wiem jaką scania ale jeśli układ paliwowy HPI to nie radziłbym wkładać tanich zamienników bo możesz sobie narobic tylko problemów. Znajomy mechanik pracownik serwisu radził że do HPI filt paliwa tylko oryginał bo zamienniki szczególnie te tanie potrafi połamać i wciągnąć do środka, i osobiście widziałem dwa takie przypadki. A w mojej poprzedniej firmie są dwie scania r380 i w zimę zawsze miały problem z zapaleniem, rok temu założyli jakiś trochę lepszy filtr to ta różnica że zjechali parę naście metrów pod hale i wtedy zgasła. W tym roku na ori filtrach nie było problemów paliła i jeździły bez problemu. U mnie w Mercu MP3 po wymianie filtrów na jakieś zamienniki wzrosło spalanie o 1.5 -2 l. Po 10 tyś km zamówiłem szefa i kupił ori powietrza i paliwa i spalanie nagle spadło spowrote do normalnego poziomu. Więc z mojego doświadczenia wiem że nie warto dopłacić za lepszy filtr bo ta różnica i tak się zwróci z nawiązką.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 16 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: