Strona 1 z 1 [ Posty: 4 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 11 mar 2014, 8:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5991

Witam.

Normalnie jeżdżę na 245/70 17,5. Jakiś czas temu miałem założone na napęd 245/75. Długo w tym czasie szukaliśmy przyczyny dlaczego się grzeje most. Nie jakoś bardzo, ale wyczuwalnie i czuć było olejem w pobliżu.

Po powrocie na rozmiar 245/70 problem ustąpił, nie ma żadnych objawów. Czy komuś zdarzył się podobny przypadek? Nie mam pojęcia czemu tak niewielka różnica profilu miała takie znaczenie.

Rozważam założenie na przód 265/70, korzystniejszy ze względu m.in. na wysokość samochodu. Nie chciałbym jednak założyć opon za 3k i żeby to nie grało.


Post Wysłano: 13 mar 2014, 2:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Według mnie to nie opony powodowaly grzanie się mostu.... Bo to raptem 24mm różnicy i 3km na prędkości. Sprawdź poziom oleju i jego kondycje, wyczyścić odpowietrznik również nie zaszkodzi. Most nie ważne na jakich kołach, obroty ma takie same, takie różnice w wysokości kół jak u ciebie, są zauważalne między nowymi a zużytymi oponami. Bywają tacy co zakładają normalne koła na mege z szybkim przelozeniem mostu, i most daje radę, co nie zmienia faktu, że mega na kołach standard się do jazdy nie nadaje.

Być może ktoś robił ten most i go ciasno spasowal.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 13 mar 2014, 23:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5991

Była w międzyczasie robiona obsługa mostu, wymieniony olej, żadnych opiłków w przepracowanym. Objawy zniknęły jak ręką odjął po zmianie opon.
Nie mam pojęcia w czym problem, bo różnica w profilu praktycznie taka jak między oponą nową, a zużytą. Czytałem już takie historie, że ludzie zmieniają rozmiar opon i jeżdżą, więc nie mam pojęcia skąd takie rzeczy u mnie.

Problem niejako jest rozwiązany, ale chętnie poczytam podpowiedzi, w czym mógł leżeć problem.


Post Wysłano: 23 mar 2014, 20:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 sie 2007, 19:19
Posty: 385
GG: 0
Samochód: midlum

Ciekawe ale jedyne co mi przychodzi do głowy to opory toczenia tamtych opon, może były niższej klasy,lub bieżnik M+S, lub nieprawidłowe ciśnienie które także może zwiększyć opór.
Oczywiście w tym wypadku powinno wzrosnąć zużycie paliwa, ale skoro licznik przekłamywał to trudno to ocenic.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 4 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: