Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 13 kwie 2014, 18:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2084
GG: 1
Samochód: Jelcz 105 ;P
Lokalizacja: DK94

Pytanie brzmi: jakie dokumenty są potrzebne do zgłoszenia żurawia sprowadzonego z zagranicy i nie będącego do tej pory w ewidencji UDT?

_________________
Wysłano z budki telefonicznej...

Za Roburem wszyscy sznurem...


Post Wysłano: 13 kwie 2014, 19:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

to chyba najprościej zrobić przez serwis żurawi - podobnie jak z windami.
jak pamiętam to dokumenty potrzebne, deklaracja montażu, schemat elektryczny, hydrauliczny, itp....- sporo było tych kwitów.
wszystkie jest w stanie "wyprodukować'' serwisant poza tym najczęściej u niego będzie się odbywać badanie dozorowe.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 13 kwie 2014, 19:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6327
Lokalizacja: Wrocław

zadzwoń do tego gościa: Gerdel Jan, Iwiny, ul. Kościuszki 2B. 52-151 Wrocław. tel./fax 071 355 31 12. kom. 0 605 077 788.

on tym zajmuje się na co dzień.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 13 kwie 2014, 20:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2084
GG: 1
Samochód: Jelcz 105 ;P
Lokalizacja: DK94

Cytuj:
zadzwoń do tego gościa: Gerdel Jan, Iwiny, ul. Kościuszki 2B. 52-151 Wrocław. tel./fax 071 355 31 12. kom. 0 605 077 788.

on tym zajmuje się na co dzień.
Dziękuję za info na pewno skorzystam.

_________________
Wysłano z budki telefonicznej...

Za Roburem wszyscy sznurem...


Post Wysłano: 14 kwie 2014, 10:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5995

Rozporządzenie Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29 października 2003 r. w sprawie warunków technicznych dozoru technicznego w zakresie eksploatacji niektórych urządzeń transportu bliskiego

Ja miałem do czynienia i obydwie firmy są ok:
- Bogmar S
- [url=http://nida_trans.otomoto.pl/]Nida trans[/url]

Ogólnie temat kupna żurawia jest dość śliski. Zdarza się, że przywożą z Francji bez tabliczek znamionowych, co u nich oznacza zezłomowany - tego nie zarejestrujesz już u nas w UDT. Zasadniczo dość ciężko jest dobrze kupić, jeśli żuraw nie jest na samochodzie. Jak nie zarejestrujesz w UDT żurawia, to oczywiście nie zarejestrujesz też samochodu.


Post Wysłano: 14 kwie 2014, 19:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2084
GG: 1
Samochód: Jelcz 105 ;P
Lokalizacja: DK94

Cytuj:
Ogólnie temat kupna żurawia jest dość śliski. Zdarza się, że przywożą z Francji bez tabliczek znamionowych, co u nich oznacza zezłomowany - tego nie zarejestrujesz już u nas w UDT. Zasadniczo dość ciężko jest dobrze kupić, jeśli żuraw nie jest na samochodzie. Jak nie zarejestrujesz w UDT żurawia, to oczywiście nie zarejestrujesz też samochodu.
Tu temat jest ogarnięty bo żuraw to praktycznie oryginał, wszystkie oznaczenia i tabliczki są gdzie być powinny nawet zawór przeciążeniowy działa jak powinien, kwestia tylko zgłosić.

_________________
Wysłano z budki telefonicznej...

Za Roburem wszyscy sznurem...


Post Wysłano: 14 kwie 2014, 20:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6327
Lokalizacja: Wrocław

maszyna musi mieć książkę rewizyjną (taki zielony segregator), w której są wszelkie decyzje dopuszczające i dokumenty związane z naprawami.
książka taka jest w dwóch egzemplarzach, jeden u właściciela i drugi w UDT.
wydaje mi się, że tak jak auto sprowadzone musi być poddane pierwszej rejestracji w kraju, tak maszyna musi mieć pierwsze badania dopuszczające ją do eksploatacji.
dodatkowo musi mieć drugi dokument (w zależności od tego jaka to maszyna) dziennik konserwacji, prowadzony przez uprawnionego konserwatora.

tu trzeba będzie stworzyć: książkę rewizyjną, dziennik konserwacji, nadać numer maszyny i po badaniach wydać decyzję dopuszczającą maszynę do eksploatacji.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 17 kwie 2014, 2:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 cze 2006, 9:49
Posty: 66
GG: 0
Lokalizacja: Gliwice

Nie wiem jak to jest przy żurawiach, ale przy urządzeniach lunaparkowych aby takowe dopuścić do pierwszego badania UDT (różniącego się od okresowego "szczegółowością") należy mieć dokumenty potwierdzające, że urządzenie zostało wykonane przez konkretną firmę (karta techniczna, atest fabryczny etc). Oczywiście dokumenty te muszą być w oryginale, i w kopii przetłumaczonej na PL (nawet schematy elektryczne/ kinetyczne muszą być przetłumaczone, a to wcale nie takie proste, bo ciężko znaleźć tłumacza technicznego). Dodatkowo przed pierwszym odbiorem urządzenie powinien "obejrzeć" konserwator, aby ocenić wedle jego wiedzy stan urządzenia.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: