Witam
Walczę od dłuższego czasu z jednym chińczykiem, silnik D12D 420 '03. Poprzedni właściciel założył podstawę filtrów paliwa od silnika D12C, w zasadzie zamiast separatora i filtra założył podstawę samego filtra paliwa, natomiast separator zastąpił zwykłą pompką z sitkiem montując go daleko na ramie. Były problemy z ciśnieniem zasilania pompowtrysków i generalnie wyglądało to dość prowizorycznie. Próba znalezienia oryginalnej podstawy filtrów nie powiodła się, w serwisie powiedzieli, że za kilka tysięcy złotych mogą sprzedać inną podstawę separatora, ale to nie będzie oryginał od D12D. Ostatecznie zamontowałem podstawę od silnika D13, problemy z ciśnieniem znikły, silnik chodzi jak pszczółka, jednak komputer wyświetla nadal jeden błąd - "Fuel Feed Pump / Drive Stage / Electrical Fault". Z tego co wiem niektóre chińczyki posiadały elektryczną pompkę paliwa zamiast ręcznej, jednak w kabinie był po lewej stronie kierownicy dodatkowy przycisk. Ten okaz go nie posiada. Za to jest po prawej stronie kierownicy przycisk od (wg. mojego rozumowania) cewki w podstawie separatora paliwa odpowiedzialnej za wypuszczanie wody. Takowa cewka na podstawie jest. A piszę o niej dlatego, że po podłączeniu komputera znajomy "diagnosta" stwierdził, iż jemu błąd tłumaczy jako jakaś cewka, a nie pompka. Dlatego pomyślałem o tym elektrozaworze na podstawie filtrów. I faktycznie po naciśnięciu przycisku nie ma żadnej reakcji, posiadam również drugą taką podstawę separatora i obie mają różne oporności tej cewki. Jednak nawet podłączenie żarówki celem symulacji nie daje efektów i nie pojawia się żadne napięcie. Sprawdzałem wszystkie wolne przewody w obu wtyczkach (tej do podstawy separatora jak i czujnika ciśnienia paliwa) i w żaden sposób nie udało mi się niczego namierzyć. Niestety zapomniałem spisać kody błędów, jutro je dorzucę tutaj. Może ktoś spotkał się z tym błędem i wie czego mogę szukać? Wszelkie informacje się przydadzą