Witam Posiadam dwa autokary turystyczne wysokopokładowe Renault fr1 GTX oraz Daf sb3000 BERKHOF. Renówka ma dwa układy oddzielne a co za tym idzie dwie małe sprężarki (lewa sprężarka obsługuje lewa stronę pasażerska a prawa prawą). Daf natomiast ma jeden duży kompresor. Pytanie brzmi ile czynnika wypadałoby nabic do takich układów, jeszcze nie nabijałem, ale przed kolejnym sezonem będę musiał i czy można to zrobic samemu kupujac gaz w butli oraz komplet manometrów. Pozdrawiam
Samemu nie zrobisz, owszem jak nabijesz gaz z butli to będzie chłodzić, ale zaraz padnie Ci sprężarka, musisz nabić gaz i odczynnik. Jeśli chodzi o autobusy to odczynnika wchodzi bardzo dużo najczęściej ponad 10kg, słyszałem nawet o 26kg. Musisz poszukać firm co obsługują autobusy(najczęściej producenci maszyn do klimy robią autobusy). Jako ciekawostkę piszę, że najlepsze klimy były na freonie, dlatego że gaz ten nie schodził tak jak dzieje się to z azotem. A to, że freon jest szkodliwy to można miedzy bajki wsadzić wycofanie go miało charakter jedynie zarobkowy . Wiadomości potwierdzone u kolegi co sprzedaje te urządzenia.
W aucie z jedna duza klima przed sezonem za kazdym razem dobijam ok 6kg, ale gosciu który to robi ma jedynie zegary, wage i gaz wiec sam moge to zrobic, butla 12kg kosztuje 400zł zegary 150zł a wszyscy kasuja po 100zł za 1kg gazu i 100zl za podłaczenie NETTO. Wiec moge zaoszczedzic polowe nie kazdego sezonu. Tylko jak to zrobic. Podłacza sie gaz do zimnej strony czy cieplej i jakie wartosci maja byc na zegarach max aby nic nie chruplo...
Rejestracja:11 mar 2010, 18:10 Posty: 390
Samochód: co się trafi
Lokalizacja: Ustka
a sprawdzenie próżniowe szczelności? a dodanie oleju do układu który smaruje sprężarkę?
no i swoją drogą używasz czasem klimę w zimę? bo to dziwne, że musisz co sezon uzupełniać czynnik.
Kolejna sprawa to nie wiesz ile masz teraz czynnika w aucie i ciężko będzie Ci go uzupełnić poprawnie.
Co do oleju co smaruje sprężarkę to właśnie jest czynnik, który się zmienia. Takie dopuszczanie to nic nie daje trzeba wyssać cały czynnik z gazem i na nowo wtłoczyć. Zegarami i butlą to co najwyżej możesz szczelność sprawdzić, jak wtłoczysz gaz to będzie chłodzić ale padnie sprężarka. Co do podłączania węża, to jest możliwość połączenia tylko jednej końcówki zależy to od modelu maszyny.
Pewnie macie racje z tym smarowaniem sprezarki, tylko, ze u mnie brak wykwalifikowanych specow. Niektorzy maja kombajn do klimy do osobowek,ale albo nie chca albo nie potrafia obsluzyc autokaru albo im sie to nie kalkuluje... Bardzo prosze o wskazowki jak to zrobic samemu. Wiem,ze wczesniej jak dobijano to podlaczali sie do koncowek przy sprezarce,te koncowki sa chyba wzgledem sie rozne by sie nie pomylic...
Urządzeniem od osobówki nie jest się w stanie nabić tak dużego układu, w autokarach wchodzi odczynnik w kg, a w osobówkach gdzieś w gramach (400-600). Co do tego jak dobić to nie pomogę zawsze tylko urządzeniem robiłem.
Rejestracja:14 mar 2005, 15:22 Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA
Cytuj:
Czynnik pełni rolę oleju i on smaruje. Żadnego oleju tam nie ma.
Po pierwsze czynnik to może być co najwyżej np R134, a olej możesz sam wlać do instalacji a potem napełnić czynnikiem chłodzącym
Azotem to co najwyżej sprawdza szczelność układu
Przy napełnianiu klimatyzacji najpierw automat wlewa oldj do układu a potem wtłacza czynnik chłodzący
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot], Amazon [Bot] i 8 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę