Jaka będzie różnica przy zmianie opon z 70 na 80, skrzynia GRS900R, przełożenie mostu 3,08, fabrycznie wyszedł na 70.
Poruszam się teraz Scanią 420 2003r. na oponach 70 i wydaję mi się że lepiej by było założyć 80 i obniżyć jej trochę obroty co by przełożyło się na mniejsze spalanie przy większej prędkości, fakt będzie taki że trochę osłabnie. Opłacalny będzie taki zabieg?
Ja zmieniałem ale w drugą stronę . U mnie po zmianie przy 90km/h mam równo koniec zielonego pola czyli uciekło jakieś 5km/h . Przed przestawieniem tacha jadąc na odcięciu jechałem 85 . Mowa oczywiście o scani z grs 900 .
Rejestracja:20 wrz 2006, 15:16 Posty: 372
Lokalizacja: z nienacka!!!
Pytanie jakie kolega ma obroty na odcięciu, ja obstawiam jakieś 1600.
W R420 HPI na 80tkach przy odcięciu mam ok 1400-1430obr/min przy tym samym przełożeniu,
Do 70 dedykowane przłożenie to 2,92(lub 2,95) choć jężdziłem taką G420 i miała ok 1340obr przy 90km/h.
Do jazdy po autostradach/ekspresówkach to przełożenie 3,08 nadaje w sam raz, odcięcie ma na końcu maksymalnego momentu obrotowego.
Do jazdy po krajówkach/powiatówkach/ mieście nie zmieniaj bo dużo nie oszczędzisz.
Pozatym HPI z TurboCompound lubi niższe obroty.
_________________ ASS, GAS OR GRASS !!!
NOBODY RIDES 4 FREE !!!
Kat: A,B,C,E i reszta papierów, teraz tylko jazda.
Kanio najlebszo!
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 0 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę