Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 26 lut 2015, 0:16
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1617
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Jak wymienić siłownik?? Trzpień jest jakoś zabezpieczony, czy po prostu odkręcić dwie nakrętki mocujące siłownik i gotowe??

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Post Wysłano: 26 lut 2015, 2:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Odkręcić i gotowe.

Tam chyba są meritora zaciski jak mi coś świta.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 26 lut 2015, 8:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1617
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Dzięki, pierwsza robota przy rorach od kupe lat :) Mam wrażenie że nie ma osi które by lżej szły niż ror - to tak dla narzekaczy na ror'a :)

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Post Wysłano: 26 lut 2015, 13:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6014
Samochód: Volvo FH

Tak dla Ciebie, wszystkie idą tak samo lekko.

Na przeglądzie na rolkach są badane opory toczenia, wartości jeśli się różnią to o błąd pomiarowy.

Jeśli wyczujesz tą różnicę z kabiny, to znaczy że jesteś lepszym kierowcą odemnie na przykład.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 26 lut 2015, 15:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Mnie tez sie wydaje ze odczucia moga byc subiektywne ale nijak sie to ma do realiow.
Przeciez gdyby ktoras os ciezej szla od innej to odrazu jakas temperature by wytworzylo na lozyskowaniu nie? To tak na logike mi sie wydaje...


Post Wysłano: 26 lut 2015, 23:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1617
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Może jestem lepszy, nie wiem, nie dla jaj co chwile wymyślają inne łożyskowania. 2osiówka na bpw,3 oska na safie i 3 oska na ror - z ta na ror jedzie się "lżej". Na rolkach byłeś kiedyś z 27t ładunku? - ja nie, a opory toczenia bez ładunku ni jak się mają do tych z ładunkiem. Saf jest cieplejszy na piaście od BPW - za to nie pęka jak BPW ... :)

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Post Wysłano: 27 lut 2015, 18:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6014
Samochód: Volvo FH

Inne łożyskowania wymyślają po to, żebyś szedł kupować klamoty do serwisu / sklepu a nie na szrot.

Jeśli jedzie się lżej to by znaczyło, że wóz pali mniej. Zauważyłeś jakąś różnicę?
Gwarantuję Ci, że jeśli układ jezdny jest sprawny opory toczenia są praktycznie identyczne, a już na pewno nie wyczujesz różnicy z kabiny.

P.s.
Ja mam naczepy na Safie ze 4, i jedną na Mercedesie, od z 2001 roku do takiej która ma tydzień i 1500km w kołach. Miałem też na BPW, pomijając różnice w obsłudze każdą z nich ciągałem, jeździ się tak samo.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 27 lut 2015, 19:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 mar 2011, 20:10
Posty: 654
Lokalizacja: Poznan

Różnica może być w geometrii kół przyczepy, albo w samych kołach oponach, przez to może masz wrażenie, że któraś idzie lżej.

_________________
https://www.youtube.com/watch?v=7ryGYWs ... r_embedded


Post Wysłano: 27 lut 2015, 20:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6014
Samochód: Volvo FH

Nie żebym się czepiał, ale znaczna część kierowców nie czuje zablokowanego siłownika hamulcowego, czy też zdarzy się jechać na kapciu aż zostaną same druty i też nie czują, więc nikt mi nie wmówi że skopana geometria, lub rzeźba bieżnika powoduje wyczuwalną "na oko" różnicę w oporach toczenia.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 28 lut 2015, 10:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1617
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Cytuj:
Różnica może być w geometrii kół przyczepy, albo w samych kołach oponach, przez to może masz wrażenie, że któraś idzie lżej.
Jak najbardziej, to może mieć wpływ.
Nie ważne - siłownik zmieniony i jak kolega pisał - odkręcić i przykręcić i gotowe :)

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: