Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 13 mar 2015, 19:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 sty 2015, 19:16
Posty: 28
GG: 18850339
Samochód: SCANIA R420
Lokalizacja: Dobruchna

Panowie moja R-ka posiada oś wleczoną na której przy przewozie pełnego ładunku (czyli 12t na solówce i 12t na przyczepie) bardzo grzeją się opony.
Teraz gdy jest mokro to przy każdym zatrzymaniu się bucha ogrom pary jakby hamulce trzymały.
Gdy sprawdzam to piasty są zimne a opony bardzo ciepłe.
Na przyczepie (2 osiowa na bliźniakach) też oponki są ciepłe ale nie tak jak tamte z wleczonej na solówce.
Poprzedni kierowca w tamtym roku 2 komplety zamęczył właśnie na wleczonej.
Czy ciepła opona jest normą w tym modelu?
Czy geometrię też się na niej ustawia?


Post Wysłano: 13 mar 2015, 20:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 paź 2010, 17:16
Posty: 816

Weź kolego spal ten samochód bo wieczne problemy z nim masz... Sprawdź ciśnienie jakie jest w oponie nie wiem jaki masz rozmiar ale ok.9 bar powinno być jak będzie 8.5 to styknie.


Post Wysłano: 14 mar 2015, 6:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 sty 2015, 19:16
Posty: 28
GG: 18850339
Samochód: SCANIA R420
Lokalizacja: Dobruchna

No problemy to z nim są.
Szef już by drugi kupił za te pieniądze co w 2014r. włożył w niego.
A dalej szykują się wydatki bo zaczął więcej palić-znowu.


Post Wysłano: 14 mar 2015, 13:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Weź podnieś do góry koła i zobacz z jakim oporem się kręcą, jak ciężko to auto będzie więcej palić

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 14 mar 2015, 21:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 sty 2015, 19:16
Posty: 28
GG: 18850339
Samochód: SCANIA R420
Lokalizacja: Dobruchna

Tu nie opory toczenia chodzi tylko dlaczego opony na osi wleczonej bardzo się grzeją.
Piasty wszystkich kół są zimne, więc hamulce na pewno nie trzymają.


Post Wysłano: 15 mar 2015, 2:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 paź 2010, 17:16
Posty: 816

Bo jest w nich zbyt mało powietrza.


Post Wysłano: 15 mar 2015, 8:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 sty 2015, 19:16
Posty: 28
GG: 18850339
Samochód: SCANIA R420
Lokalizacja: Dobruchna

Mam ten przewód do pompowania powietrza i pytam czy ciśnienie z wyjścia aux pod maską jest takie jak pokazują wskaźniki w kabinie 12atm. czy mniejsze?
Bo jeśli tak to będę miał możliwość samemu dopompować do 9 atm.


Post Wysłano: 15 mar 2015, 9:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 kwie 2011, 18:39
Posty: 360
GG: 1
Samochód: Coś tam zawsze jest
Lokalizacja: Konin, Wielkopolska i reszta świata

Użytkuję u siebie dwie 3-ośki Mana i w życiu nie miałem takich problemów z wleczonymi osiami.Auta tachają do 15t ładunku.Ciśnienie w oponach oczywiście też jest ważne.Piszesz,że poprzednik zjechał 2 komplety opon przez rok :shock:.Mało prawdopodobne,by notorycznie ganiał z dużo niższym ciśnieniem w oponach,chyba że du..a a nie kierowca.Obierz stałe punkty odniesienia i pomierz no sobie,czy przypadkiem wleczona nie jest pod skosem do ramy i opony zamiast się toczyć ,"idą" bokiem jak w naczepie przy ciasnym zawracaniu.Mogło się zdarzyć,że ktoś kiedyś mocno trafił w tą oś i najnormalniej jest skrzywiona.Ciekawe,jak się ma sprawa wogóle z geometrią samej ramy :?: .

_________________
Ganiam hulajnogą,bo lubię świat bez pedałów.


Ostatnio zmieniony 15 mar 2015, 9:56 przez mcr, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 15 mar 2015, 9:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2084
GG: 1
Samochód: Jelcz 105 ;P
Lokalizacja: DK94

Też obstawiał bym uwaloną geometrie, a tuleje półresorów w dobrym stanie?

_________________
Wysłano z budki telefonicznej...

Za Roburem wszyscy sznurem...


Post Wysłano: 15 mar 2015, 9:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 sty 2015, 19:16
Posty: 28
GG: 18850339
Samochód: SCANIA R420
Lokalizacja: Dobruchna

Właśnie obstawiam że w oponach miał zawsze ponad 7 do 8 atm. bo zawsze przy kołach robi jeden mechanik wulkanizator i jak ostatnio chciałem żeby mi wyrównał do 9 atm to że się nie da bo kompresory do 8 atm. ma.
Więc muszę sam się o to zatroszczyć.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: