Witam wszystkich użytkowników. Zarejestrowałem się na forum, gdyż wydaje się to jedną z lepszych możliwości uzyskania odpowiedzi na nurtujące mnie przez święta pytania. Otrzymałem ofertę na zakup ciekawej przyczepy w zestawie ze starym pickupem GMC K2500. Całość robi całkiem duże wrażanie (lecz na pewno mniejsze niż w latach swojej świetności). Mój problem jest następujący: przyczepa jest typu gooseneck, zaczep na "odwrócone siodło", tzn. kingpin (sworzeń) jest zamocowany na pace GMC a siodło na szyi przyczepy. W dowodzie samochodu jest wbity jedynie standardowy hak, nie ma żadnej wzmianki o siodle/sworzniu. GMC ma DMC 4300 kg, zarejestrowany jako ciężarowy. Dopuszczalne O.1 (przyczepa z hamulcem) dla niego to 3000 kg a w dowodzie przyczepy mam G 3170 a F.1 4500 kg! Czy to oznacza, że ten pickup w ogóle nie powinien ciągnąć tej przyczepy?
Jeśli tak to co zrobić by zalegalizować trzpień na pace i zwiększyć uciąg trucka? To jest 6.2 diesel, z tyłu bliźniaki. 3t wydaje się małym uciągiem jak na taki sprzęt. Ktoś tym jeździł za zachodnią granicą przez 10 lat, właściciel sprowadził zestaw w 2010 i przez 3 lata jeździł z takimi dokumentami po Polsce. Ja nic nie pozostawiam przypadkowi i muszę mieć w pełni legalny zestaw.
Zdjęcia tego ustrojstwa:
Zdjęcia