Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 22 kwie 2015, 14:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2006, 11:42
Posty: 358
GG: 175257427
Lokalizacja: Sweden

Witam.
Mam problem z MANem TGX 26.480 z 2009 roku ściągnięty z Norwegii. Silnik D2676, ciągnik w konfiguracji 6x4 ciąga 3 osiowego tiefbetta. Waga całego zestawu "na pusto" 27t, auto na półosiach, skrzynia automat.

Problem polega na tym że, spalanie "na pusto" waha się w granicach 50l/100km !! Bez względu na sposób jazdy nie jesteśmy w stanie zejść poniżej 46l/100km. Podczas ruszania (zazwyczaj z 3ki) auto chwilowo nie ma mocy, dopiero po dociśnięciu pedału zaczyna ciągnąć. Podczas jazdy pod górę silnik pracuje tak samo jak podczas jazdy po płaskim - tak jakby nie próbował walczyć z obciążeniem. Czasami zakopci na czarno - w sumie tylko chwilę, i to przy dociśnięciu gazu do oporu.

Wymieniona została turbina - bo już trzeba było, filtry wszystkie new.
Co może być przyczyną tak wielkiego spalania ?? Nie spodziewam się że z tą naczepą i z ładunkami będę miał 27/100 :D. No ale 50l/100km na pusto po płaskim to przesada lekka.

W którą stronę iść ?? Wtryski, pompa, sterowanie pedałem gazu ??

Dzięki za pomoc.

_________________
"... Life's simple, make choices, don't look back ..."


Post Wysłano: 22 kwie 2015, 16:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

Wtryski?


Post Wysłano: 22 kwie 2015, 17:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lut 2012, 11:06
Posty: 3213

Sprawdź czujniki temperatury spalin, potencjometr gazu jak najbardziej i ustaw zawory


Post Wysłano: 22 kwie 2015, 20:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Cytuj:
Sprawdź czujniki temperatury spalin, potencjometr gazu jak najbardziej i ustaw zawory
Najpierw posprawdzaj błędy jakie masz :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 22 kwie 2015, 20:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lut 2012, 11:06
Posty: 3213

Cytuj:
Cytuj:
Sprawdź czujniki temperatury spalin, potencjometr gazu jak najbardziej i ustaw zawory
Najpierw posprawdzaj błędy jakie masz :wink:
Widzisz u mnie błędów nie było a podał gazu okazał się uszkodzony


Post Wysłano: 23 kwie 2015, 9:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2006, 11:42
Posty: 358
GG: 175257427
Lokalizacja: Sweden

Tu właśnie jest ta sama historia ... Błędów nie ma, ani w diagnostyce w ciężarówce, ani po podpięciu pod komputer.

Nie ma to siły ruszyć, ani jakoś specjalnie się rozpędzać ... Przy 1200-1300 zaczyna łapać turbina ale dojdzie do 1500, zmienia bieg i dalej muł ...

Czy w ciężarówce można sprawdzić wtryski w ten sam sposób jak w osobówce (próba przelewowa) i czy to wogóle ma sens ??

_________________
"... Life's simple, make choices, don't look back ..."


Post Wysłano: 23 kwie 2015, 10:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lut 2012, 11:06
Posty: 3213

Cytuj:
Tu właśnie jest ta sama historia ... Błędów nie ma, ani w diagnostyce w ciężarówce, ani po podpięciu pod komputer.

Nie ma to siły ruszyć, ani jakoś specjalnie się rozpędzać ... Przy 1200-1300 zaczyna łapać turbina ale dojdzie do 1500, zmienia bieg i dalej muł ...

Czy w ciężarówce można sprawdzić wtryski w ten sam sposób jak w osobówce (próba przelewowa) i czy to wogóle ma sens ??
U mnie gaz wyszedł na próbie drogowej.


Post Wysłano: 23 kwie 2015, 11:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2006, 11:42
Posty: 358
GG: 175257427
Lokalizacja: Sweden

Nie ma problemu, próbę drogową możemy zrobić praktycznie od ręki.
Ale czy uszkodzony pedał gazu, lub potencjometr pedału gazu będzie miał aż taki wpływ na spalanie ??
Rozumiem że, na sposób ruszania itp może mieć, ale na spalanie ??
OK, za mała dawka - nie ma siły ruszyć, ale przy za dużej powinien ruszać aż za dobrze i wtedy dużo palić.

_________________
"... Life's simple, make choices, don't look back ..."


Post Wysłano: 23 kwie 2015, 11:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lut 2012, 11:06
Posty: 3213

Cytuj:
Nie ma problemu, próbę drogową możemy zrobić praktycznie od ręki.
Ale czy uszkodzony pedał gazu, lub potencjometr pedału gazu będzie miał aż taki wpływ na spalanie ??
Rozumiem że, na sposób ruszania itp może mieć, ale na spalanie ??
OK, za mała dawka - nie ma siły ruszyć, ale przy za dużej powinien ruszać aż za dobrze i wtedy dużo palić.
u mnie było tak, że auto niby jechało, ale to nie było to co trzeba. Gaz wciśnięty w podłogę a komputer odczytywał tylko 70% wciśnięcia. Auto było słabe nadrabialo paliwem.


Post Wysłano: 23 kwie 2015, 11:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Sprawdź czujnik doładowania a przedewszystkim czy nie jest zapchany katalizator w tłumiku
Możliwe że masz tłumik do wymiany a poprzedni właściciel pozbył się gada zamiast inwestować w nowy tłumik parę tyś euro

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 23 kwie 2015, 12:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2006, 11:42
Posty: 358
GG: 175257427
Lokalizacja: Sweden

Pomysł jakiś jest. Sprawdzę i pedal gazu i ten tłumik.
man, czy brak katalizatora nie będzie skutkować większą mocą, ale i większym dymieniem?
Dzięki za rady. Jak coś ustalę, dam znać.

_________________
"... Life's simple, make choices, don't look back ..."


Post Wysłano: 23 kwie 2015, 13:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

To najpierw musiałbyś zamontować jakiś emulator do adblue że sterownik widział że jest sprawny a potem byś wywalił tłumik.
Na próbę możesz odłączyć tłumik

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 23 kwie 2015, 13:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2006, 11:42
Posty: 358
GG: 175257427
Lokalizacja: Sweden

Zapomniałem. Autko Euro4, Więc jeszcze siuśków nie mam.

_________________
"... Life's simple, make choices, don't look back ..."


Post Wysłano: 23 kwie 2015, 14:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

To tam śmiało możesz zapodać zwykły tłumik

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 23 kwie 2015, 15:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 lis 2014, 15:46
Posty: 47
GG: 1712545
Samochód: DAILY, MB Mp3, MAN TGA
Lokalizacja: Pajęczno

U siebie w MAN-ie też miałem problem z tłumikiem też EURO 4 bez adblue, tyle że u mnie wyszło wszystko od razu po zakupie. Jeśli katalizator będzie zapchany to spaliny bedą wylatywały kazdym możliwym łączeniem i nie da się tego uszczelnić. Wykręc kolanko z tłumika i zrób jazdę probną. Powinien ciągnąć jak szalony. Jeśli chodzi o montaż tłumika od zwykłej EURO3 to nie polecam jeśli latasz po zachodzie, przy pierwszej kontroli to wypatrzą. Ja zakupiłem roczny tłumik od rozbitej EURO5. Cena jak mówisz do najniższych nie należy....


Post Wysłano: 30 kwie 2015, 11:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2006, 11:42
Posty: 358
GG: 175257427
Lokalizacja: Sweden

Pedal gazu dobry, czujnik doładowania dobry.
Z komputera wyszło że na postoju zawór EGR jest zamknięty, a przy ruszeniu otwiera się od razu. Bez względu na prędkość i obroty pozostaje otwarty w 50%.

I teraz pytanie do was. W jaki sposób jest zrealizowane sterowanie zaworem? Co daje sygnał do otwarcia lub zamknięcia?

Wychodzi na to że zawór EGR działa odwrotnie niz powinien.

_________________
"... Life's simple, make choices, don't look back ..."


Post Wysłano: 30 kwie 2015, 12:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Jeśli masz zapchany tłumik to ciśnienie gazów wydechowych może otwierać klapę od egru

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 30 kwie 2015, 22:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2006, 11:42
Posty: 358
GG: 175257427
Lokalizacja: Sweden

Na tłumiku mam około 0,3BAR dopuszczalna jest 1BAR, więc tłumik nie jest zapchany. Temperatury gazów wylotowych itp w normie ...
Po mojemu coś z elektroniką. Który czujnik/i daje sygnał do otwarcia ??

_________________
"... Life's simple, make choices, don't look back ..."


Post Wysłano: 30 kwie 2015, 22:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

EGRem steruje sam sterownik EDC na podstawie różnych parametrów silnika otwiera lub zamyka EGR.
Odłącz powietrze od siłownika EGR i się przejedz i zobacz czy będzie jakaś różnica w jeżdzie

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 03 maja 2015, 7:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 kwie 2011, 18:39
Posty: 360
GG: 1
Samochód: Coś tam zawsze jest
Lokalizacja: Konin, Wielkopolska i reszta świata

Na co dzień moje biuro to czteroosiowa wywrotka TGS 35.480-bez Ad Blue.Silnik,elektronika,podzespoły sprawne.Turbina pompuje jak należy.Fakt faktem na plecach prawie cały czas 20t i jazda w terenie górzystym(Bawaria).Nie wiem jakbym się starał,niżej 50l/100 gad nie zejdzie.Ostatnio czapka na głowie mi się podniosła.Jazda cały dzień w podmokłym,cięższym terenie i przy wieczornym tankowaniu średnia na 100...70l :shock: .Czyżby to "uroda" tych silników?

_________________
Ganiam hulajnogą,bo lubię świat bez pedałów.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: